دانلود و خرید کتاب مقام و جایگاه زن سیدجعفر حق شناس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مقام و جایگاه زن

کتاب مقام و جایگاه زن نوشتۀ سیدجعفر حق شناس است. این کتاب را انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) منتشر کرده است.

درباره کتاب مقام و جایگاه زن

پرسش‌های مطرح‌شده در کتاب مقام و جایگاه زن همان سؤالاتی است که از سوی مخاطبان مطرح شده‌اند؛ البته گاه اندکی ویرایش و بازسازی در آن‌ها صورت گرفته است. در ارائۀ پاسخ‌ها ضمن توجه به‌اختصار و روانی، کوشش شده است پاسخ‌ها مستدل و مستند بوده و تفکر اسلامی محور اساسی پاسخ‌ها باشد؛ هرچند که تکیه بر دانش‌های عقلی و تجربی بشر نیز موردتوجه بوده است.

اعتقاد نویسنده بر این است که در پاسخ به سؤالات دینی باید صریح، شفاف و شجاعانه پاسخ‌های صحیح را با زبانی ساده اما با منطقی محکم و مستدل در اختیار مخاطبان گذاشت و از مجمل‌گویی، قلم‌فرسایی و عبارت‌های شعارگونه خودداری کرد. درست است که نوشتن و سخن‌گفتن با زبان احساس معمولاً به‌سرعت در مخاطب اثر می‌گذارد، اما به اعتقاد نویسنده بیان محکم، منطقی و مبتنی بر آموزه‌های دینی بسیار ماندگار و تأثیرگذار است و روح و اندیشۀ مخاطب را به ساحل آرامش رسانده او را سیراب می‌سازد.

خواندن کتاب مقام و جایگاه زن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های دینی و مذهبی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب مقام و جایگاه زن

«زن در عربستان

عفت و پاک‌دامنی در مردم عربستان پیش از اسلام وجود نداشت تا آنجا که همۀ روابط جنسی را مجاز می‌دانستند نه فقط مردان همسردار، به عفت پایبند نبودند؛ بلکه زنان شوهردار نیز به رعایت عفت بی‌توجه بودند.

قتل زن در صورت نافرمانی کاری عادی بود و زنده‌به‌گور شدن زن تنها پاسخ شکایت او بود. مالکیت زن گاه بین چندین مرد تقسیم شده و یا از یکی به دیگری انتقال می‌یافت. زن نه‌تنها نسبت به چیزی مالکیت نداشت؛ بلکه بر جسم و جان خویش نیز مالک نبود؛ به‌طوری‌که او را گاه به‌عنوان پاداش یا خراج و باج یا اجاره به دیگری واگذار می‌کردند.

در صورت مرگ پدر نیز فرزندش مجاز بود با نامادری خود ازدواج کند و یا با جلوگیری از ازدواج مجدد وی، او را در خانۀ خود زندانی نماید تا پس از مرگ زن وارث اموال او شود.

در برخی از قبایل عرب - از جمله بنی‌اسد و بنی تمیم - زنده‌به‌گور کردن دختران رایج بود؛ چراکه آنها از داشتن دختر عار داشتند؛ چون دختر توانایی جنگیدن برای قبیله نداشت و اگر به دست دشمن اسیر می‌شد موجب سرشکستگی قبیله بود و یا به گفتۀ قرآن از ترس فقر دست به این کار می‌زدند. البته رسم کشتن دختران عمومی نبود. یکی از زشت‌ترین رفتارها نسبت به زن در جامعۀ عرب این بود که هنگام قحطی و میهمانی گوشت زن را مورداستفاده قرار می‌دادند. وضعیت زن در دیگر کشورها و مناطق جهان از جمله هندوستان، روسیه، ژاپن، آفریقا و مصر نیز بسیار اسف‌بار چین و دردآور بوده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۷۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان