دانلود و خرید کتاب ایلیاد هومر . ترجمه منوچهر اکبرلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ایلیاد

کتاب ایلیاد یکی از ماندگارترین حماسه‌های کهن جهان نوشتهٔ هومر است که کاتلین اولم استید آن را خلاصه و بازنویسی کرده و ترجمهٔ منوچهر اکبرلو در انتشارات شهر قلم منتشر شده است.

درباره ایلیاد

کتاب ایلیاد داستان جنگی ۱۰ساله که میان یونانیان و مردم شهر تروا است. در این اثر کهن حماسه‌ٔ دلاوری‌ها و پهلوانانی‌های دو قوم و گنجینه‌‌ای از افسانه‌ها و اساطیر باستانی را می‌خوانید است. این حماسه، در کنار اُدیسه و انه‌اید مشهورترین و مهم‌ترین اساطیر جهان یونانی - رومی هستند.

داستان درباره جنگ تروا است، یکی از مشهورترین جنگ‌های اسطوره‌ای جهان. داستان سال‌ها قبل آغاز می‌شود جایی که ۳ خدا هرا؛ ملکه خدایان، آتنا؛ خدای خرد و آفرودیت؛ خدای عشق و زیبایی بر سر سیبی که بر آن نوشته شده است برای زیباترین با هم اختلاف پیدا می‌کنند. هرکدام از این ایزدبانوان ادعا می‌کند از دیگری زیباتر است و قضاوت میان آنان ممکن نیست. خدایان می‌ترسند دخالت کنند و ۳ خدا به زمین می‌آیند تا از یک موجود فانی بخواهند قضاوت کند. دیدن صورت خدایان ممکن نیست پس هر یک وعده‌ای به پاریس می‌دهند. هرا وعدهٔ ثروت و فرمانروایی بر آسیا را به او می‌دهد، آتنا وعده می‌دهد او را برندهٔ تمام جنگ‌ها می‌کند و خردمندترین مردمان خواهد شد و آفرودیت به او وعدهٔ زیباترین زن جهان را می‌دهد و پاریس او را انتخاب می‌کند.

در حماسهٔ ایلیاد سال‌ها بعد پاریس شاهزاده شهر تروا هلن زیباترین زن جهان را می‌دزدد و با خود به شهر تروا می‌برد. این دزدی آغاز جنگ خونین تروا است.

خواندن کتاب ایلیاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام نوجوانان علاقه‌مند به شاهکارهای دنیا پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هومر

هومِر که در زبان یونانی همرس یا هُمِر خوانده می‌شود، شاعر و داستان‌سرا ز اهالی ناحیه اسمیرنا یونان است. دربارهٔ سال زندگی او ۲ روایت وجود دارد. برخی سال زندگی او را در حدود ۸۰۰ سال و بعضی این تاریخ را ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌دانند. در پایان زندگی نابینا شده بود و از شهری به شهر دیگر می‌رفت و اشعار رزمی سرودهٔ خود را با نوای چنگ می‌خواند.

از او ۲ منظومه به نام‌های ادیسه و ایلیاد به‌جامانده است و بسیاری از اطلاعاتی که دربارهٔ یونان باستان می‌دانیم برگرفته از همین آثار است. هومر وقایع مربوط به جنگ تروا را جمع‌آوری کرده و با رنگی از افسانه و جنبه‌های فوق بشری و اسطوره‌ای و حماسی آمیخته‌ است.

هرودوت که یکی از مهم‌ترین مورخان دوران باستان است، وجود هومر را با قاطعیت باور دارد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان