دانلود و خرید کتاب سینمای ترنس مالیک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سینمای ترنس مالیک اثر سعیده  طاهری

کتاب سینمای ترنس مالیک

معرفی کتاب سینمای ترنس مالیک

کتاب سینمای ترنس مالیک نوشتهٔ سعیده طاهری و بابک کریمی است. انتشارات خوب این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر که حاوی یک مجموعه مقاله است، یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «سینماگران» است.

درباره کتاب سینمای ترنس مالیک

ترنس فردریک مالیک (Terrence Frederick Malick) در سال ۱۹۴۳ به دنیا آمد. او کارگردان آمریکایی و استاد فلسفهٔ دانشگاه ام‌آی‌تی است. «درخت زندگی»، «به‌سوی شگفتی»، «شوالیه جام‌ها»، «ترانه به ترانه» و «یک زندگی پنهان» عنوان برخی از فیلم‌های این کارگردان سینما هستند. اکنون کتاب سینمای ترنس مالیک کوشیده است تا فیلم‌های این سینماگر را برای مخاطبانش به فراخی یک «جهان» ترسیم کند. کتاب حاضر در ۲ بخش اصلی نوشته شده است. بخش اول درمورد «فیلم‌های مالیک» و بخش دوم حاوی «گفت‌وگوها» است.

سعیده طاهری و بابک کریمی کوشیده‌اند با انتخاب و تدوین مقالات و جستارهایی از ۲ رویکرد سینه‌فیلی و دانشگاهی نگاهی تا حد امکان جامع به سینمای ترنس مالیک بیندازند. گردآوری این نوشته‌ها پیرامون سینماگر دشوارفهمی همچون مالیکْ چالش‌برانگیز بوده است؛ با این همه، نویسنده‌های این اثر کوشیده‌اند مطالب انتخاب‌شدهْ اصلی‌ترین ابعاد فیلم‌های بلند داستانی ترنس مالیک را در بر بگیرند.

خواندن کتاب سینمای ترنس مالیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر سینما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سینمای ترنس مالیک

«مالیک مفهوم «جهانمندی» انسان بر زمین بکر و دست‌نخورده را از مارتین هایدگر وام می‌گیرد. (۳) با وجود این، به اعتقاد مارتین دانوگو، «فیلم‌های مالیک پیوسته تقابل میان طبیعت و فرهنگ، حیوان و انسان را به تصویر می‌کشند و همان‌طوری که مشاهده می‌کنیم رویداد "جهانمندی" را معنایی دیگر و رنگی دیگر می‌بخشند.»(۳۶۳) چنین برداشت متفاوتی به نحوهٔ تصویرگری او از تخیل انسان برمی‌گردد و عمدتاً در استفادهٔ منحصربه‌فردش از صداهای راوی دیده می‌شود که در قیاس با فحوای گفتمان‌های زیست‌بومی بار تراژیک کم‌تری دارد. مالیک به جای آن‌که طبیعت و فرهنگ را خصمِ یکدیگر بینگارد، رابطه‌ای ذاتاً مستقل میان آن‌ها قائل است. چنان که در ادامه خواهیم دید، صداهای راوی در درخت زندگی در مقایسه با خط باریک قرمز و یا دنیای نوکه در آن‌ها غالباً الوهیت را با زنجیره‌ای از استفهامات انکاری مورد خطاب قرار می‌دهدحتی به نحوی آشکارتر واجد لحنی الاهیاتی است. تأثیر محض این تمهید امکان ظهور خداوند از میان کشمکش‌های دیالکتیکی بین جهانمندی انسان و هستی پایدار و مقاومتگر زمین است. شاهدیم که شخصیت‌های مالیک خیال‌پردازی می‌کنند، خود را در رابطه با زمین و اَشکال خاص و بی‌شمار آن می‌سازند و بازمی‌سازند و از این رهگذر در باب احتمالات مشیت الاهی پرس‌وپژوه می‌کنند. (۴) این گفت‌وگوهای زیرمتنیپرس‌وپژوه افرادی که با رمزوراز هستی مادی رویارو شده‌انددیدگاهی را بازمی‌نمایانند که در آن زمین و حیات زیستی‌اش بستر صیرورت انسان و ملکوت را فراهم می‌آورند. در تصویری که درخت زندگی از آگاهی عمیق و شدید انسان و مرزهای اختیار او به دست می‌دهد، آگاهی در برابر جبر اعطا می‌گردد. درخت زندگی نسخه‌ای از الاهیات یهودی‌مسیحی را ارائه می‌کند که عمدتاً خصیصه‌نمای الاهیات پویشی است و در آن همهٔ عواملْ درهم‌تنیده و آینده‌ای نامعین دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۳۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۸۷,۵۰۰
۴۳,۷۵۰
۵۰%
تومان