دانلود و خرید کتاب دیزاین + انسان شناسی کریستین میلر ترجمه هادی آقاجانزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دیزاین + انسان شناسی

کتاب دیزاین + انسان شناسی اثری از کریستین میلر، پژوهشگر و دانشیار نوآوری در دانشکدهٔ بازرگانی استوارت آمریکا است که هادی آقاجانزاده، آرش حسن پور و محمد افتخاری آن را ترجمه کرده‌اند. این اثر در نشر مشکی منتشر شده است. علایق کریستین میلر بیشتر پژوهش در حوزهٔ تأثیر اجتماعی و فرهنگی بر طراحی و انتشار محصول و فرایندها و تکنولوژی‌های جدید است. 

 درباره کتاب دیزاین + انسان شناسی

شاید در نگاه اول به نظر بیاید که دیزاین و انسان‌شناسی در ۲ قلمروی بسیار متفاوت قرار دارند. دیزاین یعنی طراحی و انسان‌شناسی، علم مطالعهٔ رفتارهای انسانی است؛ اما اگر با دقت بیشتری به اسم کتاب و ۲ قلمروی یادشده نگاهی بیاندازید، خیلی زود متوجه خواهید شد که طراحی به‌عنوان یک رفتار انسانی، کاملاً در حوزهٔ انسان‌شناسی قرار دارد.

انسان‌شناسی دیزاین در دهه‌های اخیر بسیار رشد کرده است و کریستین میلر در این کتاب برای شما چگونگی تلاقی و درهم‌‌آمیزی این ۲ حیطه را نشان می‌دهد. او در کتابش توضیح می‌دهد که چه شرایطی باعث پیدایش انسان‌شناسی دیزاین شد و به آن کمک کرد. روایت او از این ۲ رشته به‌گونه‌ای است که می‌توانید نقطهٔ آمیزش آن‌ها را در عرصهٔ اقتصاد، تجارت، علوم اجتماعی و سازمانی به روشنی ببینید و دربارهٔ این موضوع که چگونه هر کدام از این عرصه‌ها برای رسیدن به هم‌گرایی میان دیزاین و انسان‌شناسی، حدود و امکانات نظری خود را بازبینی کرده‌اند، مطالب جالبی بخوانید؛ در واقع میلر در کتاب دیزاین + انسان شناسی نوآوری‌ها و زمینه‌سازی‌هایی را تشریح کرده که آمیزش میان دیزاین و انسان‌شناسی را آسان می‌کنند. او در این اثر کوشیده است، امکاناتی را برای رسمیت‌دادن به حوزهٔ انسان‌شناسی دیزاین فراهم کند و پیش‌بینی کرده که این حوزهٔ جدید در آینده، ضرورت و اهمیتی چندین‌برابر خواهد یافت.

خواندن کتاب دیزاین + انسان شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همهٔ پژوهشگران و علاقه‌مندان به ۲ حوزهٔ انسان‌شناسی و هنر را به خواندن کتاب دیزاین + انسان شناسی دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیزاین + انسان شناسی

«در جهانی که زمین زیرپای ما پیوسته در حال تغییر و دگرگونی است، پذیرش روند «به چالش‌کشیدن مرزها» آسان است؛ به‌ویژه به چالش کشیدن مرزهای رشته‌ای. با این همه، رشته‌ها، پدیدارهایی غیرطبیعی در جهان اجتماعی ما هستند.آن‌ها در جهان طبیعی وجود ندارند. آن‌ها از این نظر که برای تعیین حدود یک میدان تخصص و کار حرفه‌ای طرح‌ریزی می‌شوند، «برساخته‌هایی اجتماعی» هستند که درکی مشترک از معانی و مفاهیمی که درون یک گروه مطرح می‌شود، به وجود می‌آورند (برگر و لاکمن، ۱۹۶۷). در بسیاری از حوزه‌ها، انبوهه‌ای از کردارهای رشته‌ای، شروع به واپس‌روی می‌کنند و مرزهای [رشته‌ای] رسوخ‌پذیری به وجود می‌آورند که امکانی برای مواجهات میان‌رشته‌ای است. این همان جایی است که قلمروهای دانش تخصصی ظهور و بروز یافته و گسترش می‌یابند. شاهد مثالی از این [قلمروهای دانش تخصصی]، مهندسی بیوشیمی یا انسان‌شناسی کسب‌وکار و دیزاین است. زوال مرزهای رشته‌ای که سابقا به‌روشنی تعریف شده بودند، نیاز به تبیین این رشته‌های درآمیخته‌ای را که به نظر دور از ذهن و بعید می‌نمایند، یادآور می‌شود، ما با یک امر اگزوتیک جدید روبه‌رو هستیم: غریب، نامتعارف و حتی به جهاتی شگفت‌انگیز.

قلمروهای آمیخته‌ای که از این شرایط منتج می‌شوند این چالش را به وجود می‌آورند که [با این اوصاف] ما چگونه می‌توانیم هویت خود را شناسایی و عرضه کنیم؟ درون فضاهای حرفه‌ای، مسئله شناسایی و عرضه هویتی، بسته به زمینه و موقعیت، خاص‌بودگی‌های خود را دارد. اگر من در جمع انسان‌شناسان هستم محتملا خود را انسان‌شناس دیزاین یا کسب‌وکار معرفی می‌کنم. اگر در میان گروهی از دیزاینرها هستم نتیجتا خود را به عنوان انسان‌شناس معرفی می‌کنم. اگر در آن جمع تصمیم بگیرم خود را انسان‌شناس دیزاین معرفی کنم، مسائل به سرعت بغرنج می‌شوند، در حلقه‌های انسان‌شناسی، این شکل از معرفی برخوردهای گوناگونی را به همراه دارد. دیزاینرها ممکن است تمایل بیشتری به پذیرش این هویت داشته باشند اما نسبت به این‌که من واقعا یک دیزاینر هستم یا خیر، بسیار ظنین خواهند بود.آدم‌های حوزه کسب‌وکار، در ابتدای امر، با شگفتی از این‌که یک انسان‌شناس در آن حوزه چه می‌کند، محتملا دچار سردرگمی می‌شوند اما معرفی خود به عنوان انسان‌شناس دیزاین در چنین جمعی؟ نه! این دیگر خیلی دور از ذهن می‌نماید؛ به‌ویژه در ایالات متحده‌ای که انسان‌شناسی دیزاین در معنای دقیق کلمه در دنیای کسب‌وکار و تجارت چندان شناخته شده نیست. حتی اوضاع در خود انسان‌شناسی آمریکا نیز از این بابت، چندان بهتر نیست.»

طراحان چگونه می اندیشند
برایان لاوسن
اصول طراحی لباس مشاغل (طراحی اونیفورم)
فاطمه تاج فر
آشنایی با عناصر و کیفیات بصری در مبانی هنرهای تجسمی
حمید دهدشتی
معماری فرم فضا و نظم
فرانسیس دی‌کی‌چینگ
۱۰۰۱ فرم ساختمانی
فرانسوا بلانچیک
وابی‌سابی برای هنرمندان، شاعران، فیلسوفان و دیزاینرها
لئونارد کورن
مبانی آموزش معماری
مرتضی صدیق
سبک ها در طراحی داخلی
محمد دبدبه
شکل دیزاین
فرانک کیمرو
زبان معماری
آندریا سیمیچ
فلسفه دیزاین
گلن پارسونز
دنبال نخود سیاه نرید!
اریک بارکر
آینده معماری در ۱۰۰ بنا
مارک کوشنر
سفید
کنیا هارا
مبادی سواد بصری
دنیس ای. داندیس
دیزاین
جان هسکت
دیزاین یک شغل است
مایک مونتیرو
تئوری‌های دیزاین گرافیک
هلن آرمسترانگ
قدرت محتوا
جو پولیتزی
در ستایش سایه ها
جونیچیرو تانیزاکی
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتقورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
زندگی‌نامه استیو جابز
والتر آیزاکسن
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
برنامه‌ریزی هفتگی
دارن هاردی
کار عمیق
ناهید ملکی
اثر مرکب
دارن هاردی
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
کفش باز
فیل نایت
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
عادت‌های اتمی
هادی بهمنی
پدر پولدار، پدر بی‌پول
شارون لیچر
۷ قدم تا عادت های موفق (خلاصه کتاب)
برایان تریسی
باشگاه ۵ صبحی ها (خلاصه کتاب)
رابین شارما
فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری
دیمون زاهاریادس
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین

نظرات کاربران

سارا
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

فکر می‌کنم هیچ کدوم از کتابای این نشر تو بی‌نهایت نیست. تمایلی به خوانده شدن ندارند.

شبنم
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

پر از تکرار و کلی گویی، غیر مرتبط با عنوان

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان