دانلود و خرید کتاب تدوین طرح کسب و کار ترجمه نرگس شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تدوین طرح کسب و کار اثر نرگس شفیعی

کتاب تدوین طرح کسب و کار

معرفی کتاب تدوین طرح کسب و کار

کتاب تدوین طرح کسب و کار ترجمهٔ نرگس شفیعی و ویراستهٔ نوشا صفاهانی و مهرداد فروزنده است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تدوین طرح کسب و کار

در حال حاضر شما ایده‌ای عالی برای محصول یا خدمتی جدید دارید. احساس می‌کنید پرانرژی، باانگیزه، و آمادهٔ پیشروی هستید. چالش اول شما: نوشتن طرح کسب‌وکار.

شاید با خود فکر می‌کنید: «چرا باید این زحمتو به خودم بدم وقت بذارم و یه برنامهٔ رسمی بنویسم؟ نمی‌شه همین شکلی مشغول کار بشم؟». اگر شما مشغول به کار در شرکت بزرگی باشید و رئیستان از شما بخواهد قبل از پیش رفتن با توسعهٔ محصول جدید برنامه‌ای طراحی کنید، ممکن است به همین اندازه سرخورده شوید. شاید بپرسید «فایدهٔ این پرمشغلگی چیه؟ چرا نباید بتونم یه‌مرتبه شروع کنم؟».

در این دام گیر نکنید. نوشتن یک طرح کسب‌وکار برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی یا خارجی از جهات مختلفی مفید است، از جمله به‌دست‌آوردن تمایل افراد به مشارکت و ایجاد اشتیاق برای ایدهٔ شما، بهبود احتمال اینکه بتوانید با موفقیت محصول یا خدمت جدیدی تولید کنید، تأسیس یک شرکت، کسب سرمایه، فروش، و حفظ کسب‌وکارتان در طول زمان.

اگر می‌خواهید شرکتی کاملاً جدید تأسیس کنید، شرکتی را گسترش دهید، از شرکت مادر جدا شوید، یا حتی در یک سازمانِ تثبیت شده طرحی را آغاز کنید، نوشتن طرح کسب‌وکار به شما فرصت می‌دهد ایدهٔ خود را به طور کامل ارزیابی کنید. این کار همچنین روشی است که مخاطبان شما (یعنی سرمایه‌گذاران احتمالی، مدیران، و افرادی که منابع حیاتی مورد نیاز شما برای آغاز به کار و تداوم کسب‌وکارتان را تحت کنترل دارند) با استفاده از آن بتوانند کاربردی بودن ایده‌تان را ارزیابی کنند. هدف شما از این کار ایجاد رهنمودی برای کسب‌وکارتان است که به شما کمک می‌کند با فرصت‌ها و موانع اجتناب‌ناپذیری که در مسیرتان قرار خواهد داشت برخورد کرده و شاید مهم‌تر از همه، راهبردهایی برای جلوگیری از مشکلات پیش از وقوع آن‌ها ایجاد کنید. 

کتاب تدوین طرح کسب و کار با آشناکردن شما با اجزای نوشتن طرح کسب‌وکار و ارائهٔ مطالعهٔ موردی اولیه‌ای بر روی یک سرمایه‌گذاری خیالی و فرضی به نام شرکت تِکنو اِکسِرسایز به شما نشان می‌دهد چگونه استدلالی ترغیب‌کننده برای ایده‌تان بنویسید. این کار را در کل فصل‌های کتاب پیگیری خواهیم کرد.

خواندن کتاب تدوین طرح کسب و کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند کسب‌وکاری راه بیندازند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تدوین طرح کسب و کار

«با ارائهٔ توصیفی از ایدهٔ خود، به صورتی که یکی از نیازهای روشن و دقیق کسب‌وکار را هدف قرار دهید و جزئیاتی دربارهٔ بافت بزرگ‌تری که عرضه‌داشت‌تان در آن شکوفا خواهد شد، می‌توانید خوانندگان را جذب کنید.

برای افزایش تمرکز مشتریان بر طرح کسب‌وکارتان، در زمان تعریف محصول یا خدمت مورد نظر، این پرسش‌ها را مد نظر قرار دهید: شما با عرضه‌داشت خود کدام یک از مشکلات مشتریان را مرتفع می‌کنید؟ چه فناوری ویژه، دیدگاه جدید، یا ایدهٔ منحصربه‌فردی به مشتریان عرضه می‌کنید که نسبت به آنچه در حال حاضر موجود است برتری داشته باشد؟ و چه عاملی آن‌ها را قانع می‌کند به جای محصولاتِ رقبا محصول شما را خریداری کنند؟

حتی اگر در تلاش نیستید هزینهٔ سرمایه‌گذاری جدیدی را به دست آورید، و می‌خواهید دفاعی ترغیب‌کننده از محصول یا طرح جدیدی در شرکت‌تان انجام دهید، باید اطمینان حاصل کنید نیاز کسب‌وکارتان روشن است. اگر سرمایه‌گذاران و مدیران‌تان با توضیحی که از مسئله ارائه می‌دهید موافق نباشند، سرمایه‌گذاری شما را پشتیبانی نخواهند کرد. به عنوان مثال فرض می‌کنیم شما می‌خواهید مشکل استفادهٔ پایینِ مشتریان از نرم‌افزار تلفن همراه شرکت‌تان را حل کنید. شما ایده‌ای برای طراحیِ مجدد نرم‌افزار تلفن همراه دارید که می‌تواند مشارکت مشتریان را افزایش دهد. اما اگر متخصصان فناوری شرکت‌تان اعتقاد داشته باشند این برنامه مشکلی ندارد چطور؟ اگر به عقیدهٔ آن‌ها استفادهٔ پایینِ مشتریان از نرم‌افزار تلفن همراه، نتیجهٔ بازاریابی ضعیف شما باشد چطور؟ برای به دست آوردن تمایل به مشارکت دربارهٔ ایدهٔ خود باید با استفاده از شواهدی که اثبات کند مشارکتِ کم به علت نقصی در طراحی است و نه مشکل برندسازی یا آگاهی، استدلالی در مقابل گروه فناوری و تصمیم‌گیرندگانِ دیگر مطرح کنید.

مسلم است بدون اشاره به «بافتی» که کسب‌وکار شما در آن پرورش خواهد یافت، نمی‌توانید طرح خود و تمرکز آن بر مشتریان را توصیف کنید. مفهوم بافت را در قسمت‌های بعد و در مبحث «تجزیه‌وتحلیل محیط کسب‌وکار» بررسی خواهیم کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان