دانلود و خرید کتاب انگیزه دنیل اچ. پینک ترجمه هدا پری زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انگیزه اثر دنیل اچ. پینک

کتاب انگیزه

معرفی کتاب انگیزه

کتاب انگیزه؛ نیروهایی که ما را پیش می‌راند نوشتهٔ دنیل اچ. پینک و ترجمهٔ هدا پری زاده است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب انگیزه

سازوکارهای حاکم بر رفتار انسان‌ها جهانی کم‌وبیش ناشناخته است. برخی کارهای ما با عقل جور درنمی‌آید؛ اما به‌نظر خودمان طبیعی است. برای نمونه، اگر کل جهان را هم به ما بدهند، پا در ساختمانی سوزان نمی‌گذاریم؛ اما اگر فرزندمان آنجا گیر افتاده باشد، کسی نمی‌تواند جلویمان را برای نجاتش بگیرد. انگیزه است که بر رفتار انسان‌ها حکمرانی می‌کند.

رفتار انسان نیز مانند رایانه‌ها سیستم‌عامل دارد و مانند هر سیستم‌عاملی همواره به‌روزرسانی می‌شود. در آغاز، یگانه سیستم‌عامل انسان انگیزه‌اش برای بقا بود؛ اما با گذشت سده‌ها و پیشرفت بشر، سروکلهٔ چماق‌ها و هویج‌ها پیدا شد و به تنبیه و پاداش هم واکنش نشان دادیم. اما دیگر چماق‌ها و هویج‌ها هم توجیه‌کننده یا هدایت‌کنندهٔ رفتارمان نیست؛ پای سیستم‌عامل انگیزهٔ دیگری در میان است.

دنیل اچ. پینک که تاکنون چهار کتابش درزمینهٔ علوم رفتاری و مدیریت، در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها از نگاه نیویورک‌تایمز قرار گرفته است، در کتاب انگیزه سیستم‌عامل جدید رفتار انسان را معرفی می‌کند؛ سیستم‌عاملی که مبنایش خودمختاری، رسیدن به استادی و دستیابی به هدف والاست. اهمیت این سیستم‌عامل در این است که اقتصاد مدرن سدهٔ بیست‌ویکم را بدون نیاز به چیز دیگری می‌توان پیش برد.

نویسنده کوشیده رفتار انسان را موشکافی کند و سیستم‌عامل جدید انگیزه را پیش رویتان بگذارد و نشان دهد هر کُدی در این سیستم‌عامل جدید مسئول چیست و به چه‌چیزی واکنش نشان می‌دهد، نادیده‌گرفتن کدام بخش‌ها عواقب جبران‌ناپذیری دارد و به کدام بخش‌ها باید بیشتر توجه کرد. همچنین ازآنجاکه این سیستم‌عاملِ رفتار انسان، کم‌وبیش ناشناخته است، در شناساندنش از پژوهش‌های فراوانی بهره می‌گیرد که بیشترشان داستان و ایده‌های جالبی دارد.

در پایانِ کتاب، جعبه‌ابزاری وجود دارد که برای به‌کارگیری این ایده‌ها در بخش‌های گوناگون زندگی، ابزارهای مفیدی در اختیارتان می‌گذارد و با معرفی نمونه‌هایی که این توصیه‌ها را به‌کار برده‌اند، نقطهٔ آغازی به شما می‌دهد. همچنین در این بخش خلاصه‌ای مفید از کتاب آمده است.

کودکان تجسمی از سرشت اصلی انسان‌اند. آن‌ها کنجکاو و همیشه دنبال یادگیری و غرق در کارشان هستند تا اینکه آنان را با چماق‌ها و هویج‌ها از سرشت اصلی‌شان دور می‌کنیم. همین کار را با دانش‌آموزان هم می‌کنیم، آنگاه همین کودکان و دانش‌آموزان در جهان کار نیز باید چماق‌ها و هویج‌ها را تحمل کنند. زمانش رسیده است که خودمان را به‌روزرسانی کنیم و چماق‌ها و هویج‌هایی را که به سدهٔ پیش تعلق دارد، به دست فراموشی بسپاریم و به سرشت اصلی‌مان بازگردیم.

خواندن کتاب انگیزه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، بزرگ، کوچک یا حتی بسیار کوچک، بی‌گمان باید این کتاب را بخوانید. اگر کسب‌وکار را بازی در نظر بگیریم، این کتاب کدهای تقلب آن است. اگر کارمندید، با خواندن این کتاب به درک بهتری از جهان انگیزه‌تان دست می‌یابید و در انگیزه‌بخشی به خود و همکارانتان بسیار بهتر عمل می‌کنید. اگر زندگی را دریایی مواج در نظر بگیریم، این کتاب سکان هدایت کشتی ماست.

درباره دنیل اچ. پینک

دنیل اچ. پینک زادهٔ ۱۹۶۴، نویسندهٔ آمریکایی کتاب‌های علوم رفتاری و مدیریت است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ حقوق از دانشگاه نورث وسترن است و مدرک دکتری‌اش را از دانشگاه ییل گرفته است. پینک همچنین چند دکتری افتخاری از دانشگاه‌های مختلف ازجمله دانشگاه جورج تاون، مؤسسهٔ پرات، کالج هنر و طراحی رینگلینگ و دانشگاه ایالتی وستفیلد دارد. او مدتی برای افراد مشهور سیاسی، ازجمله الگور، معاون بیل کلینتون، متن سخنرانی می‌نوشت. مقاله‌های پینک را مجله‌های معتبری چون نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال چاپ می‌کنند. به‌عقیدهٔ کارشناسان و مخاطبان، نوشته‌های او در حوزهٔ انگیزشی و رشد فردی جزو آثار برتر این حوزه است.

بخشی از کتاب انگیزه

«فرض کنید سال ۱۹۹۵ است. در کنار یکی از استادان موفق دانشکدهٔ کسب‌وکار که دکتری اقتصاد دارد، نشسته‌اید. به او می‌گویید: «گویی کریستالی دارم که پونزده سال دیگه رو می‌بینه. می‌خوام قدرت پیش‌بینی‌تون رو بسنجم.»

باورش نمی‌شود؛ اما تصمیم می‌گیرد به سازتان برقصد.

«دو دانشنامه رو براتون شرح می‌دم که یکی تازه منتشر شده و اون یکی چند سال دیگه به بازار می‌آد. باید پیش‌بینی کنین توی سال ۲۰۱۰ کدوم یکی‌شون موفق‌تر می‌شه.»

استاد می‌گوید: «باشه. بگو.»

«دانشنامهٔ اول کار مایکروسافته. همون‌طور که می‌دونین، مایکروسافت این روزها شرکت بزرگ و سودآوریه و امسال با عرضهٔ ویندوز ۹۵، یکی از غول‌های عصر حاضر می‌شه. مایکروسافت بودجهٔ این دانشنامه رو تأمین می‌کنه. به نویسنده‌ها و ویراستارهای حرفه‌ای پول می‌ده تا دربارهٔ موضوع‌های متنوع مقاله بنویسن. مدیرها با دستمزدی خوب روی پروژه نظارت می‌کنن تا همه‌چیز براساس بودجه و زمان تعیین‌شده پیش بره. بعد مایکروسافت دانشنامه رو روی سی‌دی و بعدها آنلاین می‌فروشه.»

«دانشنامهٔ دوم کار هیچ شرکتی نیست، بلکه نتیجهٔ کار ده‌ها هزار نفریه که برای سرگرمی مقاله‌هایی رو می‌نویسن و ویرایش می‌کنن. مشارکت توی این کارِ تفریحی هیچ پیش‌نیازی نمی‌خواد و هیچ‌کس برای نگارش یا ویرایش مقاله‌ها پولی نمی‌گیره. شرکت‌کننده‌ها گاهی مجبور می‌شن بیست تا سی ساعت در هفته، بدون اینکه پولی بگیرن، کار کنن. دسترسی آنلاین به دانشنامه هم برای همه رایگانه.»

به اقتصاددان می‌گویید: «حالا پونزده سال بعد رو در نظر بگیرین. گوی کریستالی‌م می‌گه توی سال ۲۰۱۰ یکی از این دو دانشنامه بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین دانشنامهٔ جهانه و اون یکی از رده خارج شده. چی به چیه؟»

به‌احتمال زیاد، در سال ۱۹۹۵، همهٔ اقتصاددانان جهان، الگوی نخست را نمونهٔ موفق می‌دانند و هر برداشت دیگری خنده‌دار و در تضاد با همهٔ اصول کسب‌وکاری است که به دانشجویان آموزش می‌دهند. مانند این بود که از یک جانورشناس بپرسید در مسابقهٔ دوی دویست متر میان باجناغ شما و یک یوزپلنگ کدام برنده می‌شود. نمی‌توان این دو را با هم مقایسه کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۵۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
۴۳,۵۰۰
۵۰%
تومان