دانلود و خرید کتاب غرور و تعصب جین اوستین ترجمه مرتضی سعیدپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غرور و تعصب اثر جین اوستین

کتاب غرور و تعصب

معرفی کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب نوشتهٔ جین اوستین و ترجمهٔ مرتضی سعیدپور است. انتشارات سایه گستر (واحد کودک و نوجوان) این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر برای نوجوانان نوشته شده است.

درباره کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب که خلاصه‌ای از رمان مشهور «غرور و تعصب» است و در قالب رمان تصویری یا کمیک‌استریپ منتشر و ارائه شده، اولین جلد از مجموعهٔ «داستان کلاسیک مصور» است. این کتاب با تصاویر بسیارش ماجرای آشنایی ۲ جوان از ۲ خانوادهٔ متفاوت را روایت می‌کند. در این رمانْ آقا و خانم بِنِت (Bennet) ۵ دختر دارند. «جِین» و «الیزابت» بزرگ‌تر از ۳ خواهر دیگر هستند و البته باوقارتر و سنگین‌تر. ۲ خواهر کوچک‌تر بسیار سبک‌سر هستند و مایه‌ٔ خجالت ۲ خواهر بزرگشان. دختر وسط (مری) به یادگیری ساززدن و کارکردن بر روی کمالات خویش پرداخته است. چندی است که در همسایگی‌شان در قصری به نام «نِدِرفیلد» مردی سرشناس و ثروتمند به اسم «چارلز بینگلی» ساکن شده که بسیار بامحبت و خوش‌چهره است. در یک مهمانی عمومی روستا، خانوادهٔ بِنِت نیز حضور دارند. آقای دارسی، دوستِ صمیمی چارلز بینگلی هم در آن جشن شرکت کرده‌ است. الیزابت و دارسی در این جشن هم را می‌بینند و ماجراهای گوناگونی را رقم می‌زنند.

خواندن کتاب غرور و تعصب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همهٔ نوجوان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جین اوستین

جین اوستین در ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در استیونتون، همپشر، جنوب شرقی انگلستان به دنیا آمد. وی نویسندۀ قرن هجدهم و نوزدهم و اهل انگلستان است؛ که آثارش تأثیر گسترده‌ای بر ادبیات غرب گذاشت. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در نشان دادن ظرائف زندگی، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده است.

آستین، ششمین فرزند از هفت فرزند یک کشیش ناحیه بود. او در نوجوانی، نوشتن رمان را آغاز کرد. عقل و احساس، غرور و تعصب، مانسفیلد پارک و اِما کتاب‌هایی بودند که در زمان حیات این نویسنده چاپ شدند. دو کتاب دیگر او، پس از مرگش منتشر شدند (رمان‌های نورثنگر ابی و ترغیب در سال ۱۸۱۸) و دو کتاب او هیچ‌گاه به پایان نرسیدند (لیدی سوزان و واتسن‌ها). آستن در دورانی که زنده بود کتابهایش را بدون نام چاپ می‌کرد و هیچ‌کس نمی‌دانست که نویسندۀ کتاب، چه کسی است.

سبک جین آستن در شیوۀ نگارش، منحصربه‌فرد است. در آثار او، صدای راوی رمان با عمیق‌ترین احساسات شخصیت‌های قصه پیوند می‌خورد؛ به‌طوری‌که با خواندن داستان‌های وی می‌توان پا جای پای شخصیت‌های داستان گذاشت.

به نظر منتقدان، آستین، نبوغی دووجهی داشت: هم طنز قدرتمندی داشت و هم اخلاقیات و روحیات آدم‌ها را خوب می‌شناخت.

بر اساس رمان‌های جین آستن، نمایش‌های متعدد، اقتباس‌های تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی ساخته شده است؛ برای نمونه:

سریال گم‌شده در آستن (Lost in Austen) براساس رمان غرور و تعصب ساخته شده است و فیلم سینمایی «غرور و تعصب» نیز در سال ۲۰۰۵ با بازی کی‌را نایتلی بر اسا رمانِ یادشده ساخته شد.

اولین ترجمهٔ رمان‌های جین آستن در ایران، به کوشش شمس‌الملوک مصاحب و به تاریخ اسفند ۱۳۳۶ منتشر شد. جمشید اسکندانی (نشر ثالث) و رضا رضایی (نشر نی) نیز از دیگر مترجمان آثار این نویسندۀ مشهور هستند.

برخی آثار جین آستین عبارت‌اند از:

غرور و تعصب (۱۷۹۶)، عقل و احساس، نورثنگر ابی (۱۷۹۸)، منسفیلد پارک (۱۸۱۳)، اِما (۱۸۱۴)، ترغیب (۱۸۱۵) و... .

جین اوستین در ۱۸ ژوئیهٔ ۱۸۱۷ درگذشت. او در کلیسای وینچستر به خاک سپرده شد.

نظرات کاربران

H.E
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

به هیچکس پیشنهادش نمیکنم. وقتم رو صرف کرد درحالیکه میتونستم همون وقت رو روی کتابهای مفیدتری بزارم نه به فهمم اضافه کرد نه به بینشم. حیف پولی که بابتش دادم.

النازجعفری
۱۴۰۱/۰۹/۲۰

داستان زیبا و جذابی داشت

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۷۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان