دانلود و خرید کتاب داغ ننگ اروینگ گافمن ترجمه مسعود کیانپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب داغ ننگ

کتاب داغ ننگ؛ چاره‌اندیشی برای هویت ضایع شده نوشتهٔ اروینگ گافمن و ترجمهٔ مسعود کیانپور است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب داغ ننگ

اروینگ گافمن که از برجسته‌ترین جامعه‌شناسان قرن بیستم آمریکا است در این کتاب با استفاده از بررسی‌های مفصل توصیفی و تجربی، موقعیت اجتماعی افرادی را مورد باریک‌بینی قرار می‌دهد که به واسطه‌ٔ ایجاد شکافی میان هویت اجتماعی بالفعل و بالقوه‌شان قادر به پیروی از هنجارهای متداول جامعه نیستند و در نتیجه در نزد افراد معمولی مورد پذیرش واقع نمی‌شوند. این افراد که به واسطه‌ٔ وجود تفاوت مذکور اصطلاحاً «داغ ننگ» بر پیشانی‌شان می‌خورد، گروه وسیعی را تشکیل می‌دهند. از فرد بی‌سوادی که سعی در کاهش تنش‌های ناشی از این عیب را دارد، تا فرد مصروعی که هنگام حمله‌های شدید و آنی خودش را در خیابان می‌یابد و افراد بی‌شماری که دارای انواع و اقسام عیوب جسمی و انحرافات شخصیتی ـ اخلاقی هستند ـ همگی به نوعی از جریان عادی زندگی خارج شده و مجبور به دست و پنجه نرم‌کردن با مصیبت‌ها و مشکلات خود می‌شوند.

خواندن کتاب داغ ننگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ جامعه‌شناسی به‌ویژه جامعه‌شناسی هویت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب داغ ننگ

«یونانی‌ها که ظاهراً از چشمان تیزبینی برخوردار بودند، اولین بار اصطلاح داغ‌ننگ را در اشاره به علائم بدنی‌ای به کار بردند که برای اشاره به نکته‌ای غیرعادی و ناپسند در خصوص وضعیت اخلاقی فرد مطرح می‌شد. این علائم را روی بدن افراد خاصی می‌بریدند و یا با سوزاندن روی پوست ایجاد می‌کردند. نشان مذکور به روشنی اعلام می‌کرد که فرد حامل آن، برده، مجرم، یا خیانت‌کار است ــ آدمی لکه‌دار شده، به لحاظ دینی آلوده، که به ویژه در اماکن عمومی باید از وی پرهیز کرد. بعدها در دوران مسیحیت، دو لایهٔ استعاری به این اصطلاح افزوده شد: اولی برای اشاره به نشانه‌های بدنی عنایت الاهی که روی پوست شکل شکوفه‌های در حال باز شدن را به خود می‌گرفت؛ و دومی کنایه‌ای پزشکی و برگرفته از این کنایهٔ اساساً مذهبی بود که به علائم بدنی ناشی از اختلال جسمی اشاره داشت. امروزه اصطلاح داغ‌ننگ به طور وسیعی تقریباً در همان معنای لفظی اولیه به کار می‌رود، ولی بیشتر به خود رسوایی و ننگ اشاره دارد تا به علایم بدنی ناشی از آن. از این گذشته، نوع ننگ‌هایی که توجه را برمی‌انگیزد تغییراتی کرده است. اما دانش‌پژوهان علوم اجتماعی تلاش اندکی در این زمینه داشته‌اند که پیش شرط‌های ساختاری داغ‌ننگ را توصیف کرده یا حتی تعریفی از خود این مفهوم ارایه دهند.»

نظرات کاربران

MortezA
۱۴۰۲/۰۷/۰۵

انسان ها میمیرن ولی خوشبخت نیستن آلبرت کامو

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۲۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
۳۱,۵۰۰
۵۰%
تومان