دانلود و خرید کتاب وارونه کردن هرم جاناتان ویلسون ترجمه عیسی عظیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وارونه کردن هرم اثر جاناتان ویلسون

کتاب وارونه کردن هرم

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وارونه کردن هرم

کتاب وارونه کردن هرم نوشتۀ جاناتان ویلسون و ترجمۀ عیسی عظیمی و بهنام جعفرزاده است. این کتاب را انتشارات چشمه منتشر کرده است.

درباره کتاب وارونه کردن هرم

بازی کردن هر تیم با یکی از سیستم‌های شناخته شده چقدر اهمیت دارد؟ بازیکن‌ها مهم‌ترند یا سیستم‌ها؟ جرقۀ نوشتن کتاب وارونه کردن هرم در زمان برگزاری یورو سال ۲۰۰۴ زده شد و این کتاب به دنبال پاسخ به چنین سؤال‌هایی است. البته مجلۀ فورفورتو در توضیحی از این کتاب در معرفی پنجاه کتاب فوتبالی برتر دنیا نوشت: همۀ آنچه در کتاب وارونه کردن هرم آمده جدید نیست؛ ولی شیوهٔ بیان و قلم کم‌نقص ویلسون و بررسی شرایط‌های متفاوتی نظیر: سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مؤثر در ظهور و افول آرایش‌ها و شیوه‌های بازی آن را متفاوت کرده است. اصلی‌ترین موضوع این کتاب دربارۀ تغییرات سیستم‌های فوتبال از شیوۀ هجومی ۵-۳-۲ در اولین سال‌های شکل‌گیری فوتبال مدرن به شیوه‌های دفاعی‌تر و دشوارتر با تنها یک یا دو مهاجم می‌رسد و اما مهم‌ترین مسئله در این کتاب که آن را تبدیل به یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌های حوزۀ فوتبال کرده است خشک و تخصصی نبودن این کتاب است و برندة جایزۀ کتاب فوتبالی سال ۲۰۰۹ بریتانیا شده است. جاناتان ویلسون کتاب را از اعماق اولین مدارس انگلیسی که پایه‌گذار فوتبال مدرن بودند، آغاز می‌کند و مسیر تغییرات هر سیستم را از دل اتفاقات تاریخی یک یا چند کشور در هر فصل کتاب پیش می‌برد. اتفاقاتی مثل تأثیر اولین برخورد مردم آمریکای جنوبی با فوتبال در شکل‌گیری سیستم‌های جدید تا نفوذ حکومت‌های فاشیستی دهه‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ بر فرهنگ فوتبالی اروپای غربی. فصل دوازدهم یا سیزدهم این کتاب از جذاب‌ترین فصل‌های این کتاب است، جایی که ریشه‌های شکل‌گیری سیستم‌های پیچیده‌تری که امروزه در باشگاه‌های بزرگ در دنیا به کار می‌رود را از دل تغییرات اجتماعی و علمی هلند و شوروی توضیح می‌دهد.

خواندن کتاب وارونه کردن هرم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب وارونه کردن هرم برای علاقه‌مندان به ورزش فوتبال می‌تواند کتابی جذاب و گیرا باشد.

درباره جاناتان ویلسون

جاناتان ویلسون تاکتیک‌نویس، تئوریسین، آنالیزور و نویسندۀ بزرگ دنیای فوتبال است که در سال ۱۹۷۶ در انگلستان متولد شده است. البته او سردبیر یک فصلنامه نیز است. وی تاکنون پنج کتاب نوشته است و جدیدترین کتاب او، بیوگرافی از برایان کلو است. همچنین در سال ۲۰۰۹ کتاب تاریخچه تاکتیک‌های فوتبال ویلسون به‌عنوان کتاب فوتبال سال نام‌گذاری شده است. جاناتان ویلسون یکی از منتقدین سبک مورینو است که بارها به ستایش سبک گواردیولا پرداخته است.

بخشی از کتاب وارونه کردن هرم

«در فرهنگ‌های مختلف اشاراتی به بازی‌هایی مشتمل بر ضربه زدن به یک توپ وجود دارد، اما با همهٔ ادعاهایی که روم، یونان، مصر، جزایر کارائیب، مکزیک، چین و ژاپن در مورد زادگاه فوتبال بودن دارند، ریشهٔ این بازی مدرن را باید در میان مردم عادی بریتانیای قرون‌وسطی جست. قوانین ــ در همان حدی هم که وجود داشتند ــ جابه‌جا متفاوت بودند، اما بازی اساساً مشتمل بر دو تیم بود که تلاش می‌کردند هر طور که شده شیئی تقریباً کروی را به هدفی در دو سوی مخالف میدانی فرضی برسانند. این بازی خشن، بی‌نظم و آشفته، و البته شرورانه بود. تازه در اوایل قرن نوزده، وقتی مدارس همگانی بنیان‌های فکری‌شان را با عنایت به مسیحیت جسمانی شکل دادند و تصمیم بر این شد که این ورزش نیز در راستای تهذیب اخلاقی نوآموزانش ایمن‌سازی شود، شکلی از آنچه ما امروزه به‌عنوان فوتبال می‌شناسیم پدید آمد. پیش‌تر، تاکتیک هم می‌توانست وجود داشته باشد، هر چند همان قدر اندک که قوانین منسجم وجود داشت.

حتی در واپسین سال‌های قرن نوزده، وقتی که نخستین آرایش‌ها پدیدار شدند، نیز چندان نمی‌توان آن‌ها را محصول اندیشه و تفکر دانست. در دوران آغازین فوتبال، تصوری که از مفهوم انتزاعی تاکتیک و از نمودارهای شامل خطوط منحنی و فلش داریم اصلاً قابل‌تصور نبود. با وجود این، پیشرفت بازی، در آنچه از انگاشت ما از فوتبال و ارتباط نادیده و معمولاً مغفول‌مانده از تافتهٔ جدابافته‌ای چون برداشت بریتانیایی از چگونه بازی کردن آن، بسیار آموزنده است (و تا چهل سال پس از آنکه قوانین برای نخستین‌بار مدون شدند، تنها چیزی که وجود داشت همین برداشت بریتانیایی بود).»

نظرات کاربران

Bn Hhhh
۱۴۰۲/۰۸/۱۹

کتاب درباره فوتبال و سرگذشت تاکتیک ها و بیشتر ترکیب بندی تیم ها در از ابتدا تا امروز است باید بگم تا اینجا که برای یک فونبال دوست خوندنش لذت بخش بوده ولی یه جاهایی احتملا بخاطر ترجمه معنی و مفهوم

- بیشتر
Paymax
۱۴۰۳/۰۲/۱۶

جدا از بحث جذابیت این کتاب، مترجم یا همون مولف دوم این کتاب یعنی عیسی عظیمی واقعا واقف هست به موضوع و این عالیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۷ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۷ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰
۵۰%
تومان