دانلود و خرید کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی هایدی اسکولنیک ترجمه معصومه حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی اثر هایدی اسکولنیک

کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی

معرفی کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی

کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی نوشتۀ هایدی اسکولنیک و آندرا کرنوس و ترجمۀ معصومه حسینی و پروین فرزانگی است. این کتاب را انتشارات حتمی منتشر کرده است.

درباره کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی

کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی به نیاز تمامی ورزشکاران قدرتی، استقامتی و آن‌ها که در ورزش‌هایی نظیر فوتبال آمریکایی فعالیت دارند، نگاهی خاص دارد. در این کتاب نویسنده تنها به اینکه چه چیزی باید خورد نمی‌پردازد؛ این مسئله را که مواد غذایی چه زمانی بیشترین تأثیر خود را روی بدن ورزشکار می‌گذارند نیز بررسی می‌کند. گفته شده است که هیچ کتاب دیگری حاوی همهٔ مطالب ارائه‌شده در این کتاب و بدین‌شکل کاربردی نبوده است.

خواندن کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب می‌تواند مورداستفادۀ کلیهٔ ورزشکاران در تمامی رشته‌ها، دوندگان، فوتبالیست‌ها، دوچرخه‌سواران، فوتسالیست‌ها، شناگران، تنیس‌بازان و ورزشکاران تناسب‌اندام قرار گیرد. متخصصان تغذیهٔ ورزش و مربیان نیز می‌توانند از این کتاب برای کمک به ورزشکاران خود در زمینۀ تغذیۀ بهینه استفاده کنند.

بخشی از کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی

«زمان‌بندی تغذیه چیست؟

تنظیم زمان غذایی یک روش کاربردی است که می‌گوید چه مقدار از چه غذایی و در چه زمانی قبل، بعد، در طول از تمرین و رقابت باید بخورید تا تأثیرات تمرین را به حداکثر رسانده، خطر آسیب‌دیدگی را کاهش داده، عملکرد ایمنی را حفظ کرده و یا به بهبود آن کمک کند. این زمان‌بندی درواقع یک برنامه برای مصرف غذا به همراه تمرینات برنامه‌ریزی‌شده محسوب می‌شود. یک برنامه از انتخاب‌های غذایی و سهم غذایی شما و زمان خوردن غذاست که به بهبود عملکرد شما کمک می‌کند. امیدواریم این کتاب به شما کمک کند تا تأثیر عناصر غذایی مختلف را قبل در طول و بعد از تمرین در تمامی ورزش‌ها دریابید. تنظیم زمان غذایی از این نظر که چگونه غذاها واکنش‌های شیمیایی مختلفی در بدن شما دارند، مناسب است. بسته به اینکه شما دوندهٔ ماراتن ۱۰۰ متر با مانع، وزنه‌بردار، دوچرخه‌سوار و یا بازیکن فوتبال، بیسبال لاکروس (چوگان) هستید و یا در تمرینات فوتبال و حتی در مسابقات قهرمانی شرکت دارید، راهکارهای مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند. این زمان‌بندی غذایی به درک شما از فراهم‌آوردن سوخت موردنیاز بدن کمک می‌کند. اکنون ما نکات و روش‌هایی دررابطه‌با برنامه‌ریزی برای رقابت‌های واقعی ارائه می‌کنیم.

چهار اصل ضروری در امر ورزش، تمرین، افزایش مهارت، تغذیه و استراحت بوده و هیچ‌کدام از این موارد بر دیگری تقدم ندارد. تمرین سخت‌تر نمی‌تواند جایگزین یک رژیم غذایی ضعیف شود و یا غذا نمی‌تواند جایگزین استراحت کافی باشد هیچ ورزشکاری نمی‌تواند بدون داشتن امکانات و لوازم مناسب، استوک فوتبال، دستکش بیسبال، گوی هاکی، چوب چوگان و غیره تمرین کند. بااین‌حال، چگونه می‌تواند بدون سوخت کافی و مناسب در ورزش و یا مسابقه شرکت داشته باشد؟ ورزشکارانی که معتقدند تغذیه جزء لاینفک تمرین است تا حد زیادی از این نوع تفکر خود بهره خواهند برد. زمان‌بندی برای خوردن غذا در وقت مناسب و به میزان مناسب انرژی موردنیاز شما را فراهم نموده، به بهبود و آمادگی شما برای تمرین و یا رقابت بعدی کمک کرده، قدرت و سلامت شما را حفظ کرده، تحلیل عضلانی شما را کاهش داده و به ساخت عضلانی کمک می‌کند همچنین علاوه بر کاهش خطر آسیب‌دیدگی باعث بالارفتن میزان هیپرتروفی افزایش سایز به همراه قدرت می‌شود.»

نظرات کاربران

کاربر 8582812
۱۴۰۳/۰۲/۲۶

مطالب خوبی در این کتاب ارزشمند وجود دارد یک نگاه کلی درباره چربی پروتئین و کربوهیدرات و ویتامین ها و سیستم های تولید انرژی بدن توضیحات مفیدی داده شده است

kourosh1997
۱۴۰۱/۰۹/۲۵

لطفا کتاب های بیشتری از انتشارات حتمی قرار بدید ، تشکر 🙏

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۱۴۹,۵۰۰
۷۴,۷۵۰
۵۰%
تومان