دانلود و خرید کتاب قبله عالم گراهام فولر ترجمه عباس مخبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قبله عالم اثر گراهام فولر

کتاب قبله عالم

معرفی کتاب قبله عالم

کتاب قبله عالم؛ ژئوپلیتیک ایران نوشتهٔ گراهام فولر و ترجمهٔ عباس مخبر است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب قبله عالم

کتاب قبله عالم مجموعه‌ٔ جامع و مبسوط و مدونی از اطلاعات کلیدی و همه‌جانبه درباره‌ٔ ایران و موقعیت ژئوپلیتیکی آن و روابطش با همسایگان و دیگر کشورهای جهان که صرفاً به جوانب جغرافیایی و طبیعی موقعیت ایران اکتفا نکرده بلکه آن را در زمینه‌ای تاریخی و فرهنگی بررسی و تحلیل می‌کند و می‌کوشد مبادی فرهنگی و روان‌شناختی و سنتی حرکات و روش‌ها و خصوصیات و روحیات ایرانیان را تبیین و دیپلماسی ایران را با توجه به این عوامل تشریح کند. در واقع این کتاب کوششی است برای تحلیل سیاست خارجی ایران در گذشته، حال و آینده به اتکای عوامل داخلی شکل‌دهنده‌ٔ آن.

خواندن کتاب قبله عالم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشته‌های علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قبله عالم

«استمرار خارق‌العاده تاریخ و تمدن پیچیده ایران، این کشور را به یک تجربه ملی چند وجهی و بغرنج و میراثی از یک فرهنگ ملی غنی و پیچیده مجهز کرده است. امّا فرهنگ ایران نوعی شیزوفرنی عمیق را نیز به نمایش می‌گذارد که از یک طرف محصول احساس ذاتی ناشی از فرهنگ غنی و امپراطوری باشکوه گذشته، و از طرف دیگر احساس خرده‌گیری ناشی از زیردستی و حتی فقدان امنیت ناشی از شکست‌های خفت‌آور و سلطه بیگانگانی از قبیل یونانی‌ها، عرب‌ها، انواع ترک‌ها، افغان‌ها، روس‌ها، و دول غربی است. دنیای ایرانی دنیائی غریب است که از یک طرف نوعی افراط‌کاری را به نمایش می‌گذارد که میراث فرهنگی باشکوهی پدید آورده است؛ از طرف دیگر تلقی زیرکانه و هزارتویانه‌ای از سیاست را شکل بخشیده است که ناامنی‌های‌تاریخی زیستن در شرایط بی‌ثباتی و مرگ ناگهانی پادشاه مستبد و در آمدن به انقیاد بیگانه را منعکس می‌کند.

تجربه سیطره امپراطوری‌های نیرومند بریتانیا و روسیه، این احساس را در ایرانیان پدید می‌آورد که آنها هیچگاه حاکم بر سرنوشت خویش نبوده‌اند بلکه تابع تزویرهای اعمال نفوذ خارجی بوده‌اند. در ایران رویدادها هرگز تبیین‌های ساده را برنمی‌تابند، بلکه بازتاب وجود نیروهای سیاسی دست‌اندرکار در پشت صحنه‌اند. خصوصیات روانشناختی اسلام شیعی که تأکید بر فضائی از رنج و بی‌عدالتی را بهای ناگزیر تعهد به ایمان حقیقی می‌داند، این سوءظن و بیگانه‌ترسی تاریخی را تقویت می‌کند. بنابراین نوعی سوءظن و نخوت نسبت به دنیای خارج، با تصمیم جدی برای کسب استقلال و عدم آمیزش با قدرت‌های خارجی همراه است. در دنیائی که غالباً زیر سیطره نیروهای خارجی ویرانگری بوده که سعی داشته‌اند ایران را به انقیاد خود درآورند، بهره‌گیری از زیرکی سنتی ایرانی یکی از ابزارهای مهم لازم برای استمرار بقا بوده است.»

نظرات کاربران

امین۳۶۹
۱۴۰۲/۱۲/۲۹

"ایران از موهبت مردمی با استعداد و یک میراث فرهنگی شکوهمند برخوردار است." آخرین کتابم در سال ۱۴۰۲ این کتاب بود و فردا وارد ۱۴۰۳ میشیم. عید باستانیمون رو هم به همه ایرانی ها تبریک میگم. در زندگی شخصیم رویایی و

- بیشتر
کاربر 7560925
۱۴۰۲/۰۸/۲۸

درودبرشما مترجم عزیز

کاربر 2722096
۱۴۰۳/۰۱/۲۰

نویسنده این کتاب نسبت به ایران به شدت ذهنیت منفی داره و به نظرم در دوران کودکی توسط یک ایرانی در ایران اذیت شده واقعا ارزش تلف کردن وقت رو نداره در بسیاری از خطوط توهین به ایران و ایرانی و شیعه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۰ صفحه

حجم

۳۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۰ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
۳۸,۵۰۰
۵۰%
تومان