دانلود و خرید کتاب ویلیام شکسپیر تری ایگلتون ترجمه محسن ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ویلیام شکسپیر اثر تری ایگلتون

کتاب ویلیام شکسپیر

معرفی کتاب ویلیام شکسپیر

کتاب ویلیام شکسپیر نوشتهٔ تری ایگلتون و ترجمهٔ محسن ملکی و مهدی امیرخانلو است. نشر مرکز این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این ترجمه به «صالح نجفی» تقدیم شده است.

درباره کتاب ویلیام شکسپیر

در کتاب ویلیام شکسپیر، با کمک ایده‌های مارکسیستی، فمینیستی و نشانه‌شناختیِ معاصرْ تفسیر بدیع و نافذی از بسیاری از نمایشنامه‌های اصلی شکسپیر ارائه شده است. تری ایگلتون با خوانش‌هایی نزدیک از متـن نمایشنـامه‌ها، بر شماری از مسئله‌ها و تعارض‌های اصلیِ هنر نمایشی شکسپیر پرتو افکنده است؛ به‌ویژه تضاد میان کلمات و اشیا، یا بدن و زبان و آن‌ها را در حوزه‌هایی نظیر قانون، جنسیت و طبیعت بررسی کرده است. به‌باور این نویسنده، شکسپیر در کار خود با زبان و میل، مانند نوعی «مازاد» بر بدن، نقش‌های ثابت اجتماعی و سرشت بلاتغییر انسان رفتار کرده است، اما شیوۀ پرداختن به این «مازاد» در نمایشنامه‌ها دوگانه و دوپهلو است؛ هم از جهتی قدرت این مازاد به‌مثابۀ منبع و سرچشمۀ خلاقیت بشری ستایش شده است و هم از جهت دیگر، وحشتی از نیروی آشوبناک و تخطی‌آفرین این مازاد در نمایشنامه‌ها به چشم می‌خورد. در زیرِ سطح این ابهام‌ها و دوگانگی‌ها اما، نزاع ایدئولوژیک عمیق‌تری میان سنت‌گرایی فئودالی و فردگرایی بورژوایی به‌عنوان یک فرم جدید نوظهور در جریان است. تری ایگلتون با کمک نظریه‌های مرتبط با زبان، جنسیت و جامعه کوشیده است آنچه را تاکنون در نمایشنامه‌های شکسپیر، حاضر اما پنهان مانده بود، به سطح آورد و از رازورمز هنر ویلیام شکسپیر پرده بردارد.

شکسپیر (متولد ۱۵۶۴ میلادی) شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی است که بسیاری او را بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویس تاریخ و بسیاری نیز او را بزرگ‌ترین نویسندهٔ انگلیسی‌زبان تاریخ می‌دانند. او در سال ۱۵۸۵، استنفورد را ترک کرد و به لندن رفت و آنجا در تماشاخانه‌ای مشغول به کار شد. به بازیگری پرداخت و در نهایت همان‌جا شروع به نمایشنامه‌نویسی کرد که به‌دلیل هوش و قریحهٔ فطری مورداستقبال بسیاری واقع شد. اشتغال به نمایشنامه‌نویسی و فعالیت در هنر تئاتر برای او موقعیت‌های فراوانی به بار آورد و از این طریق ثروت بسیاری کسب کرد. آثار مکتوب او به ۳ دستهٔ تراژدی، کمدی و تاریخی تقسیم شده‌اند. از مهم‌ترین آثار شکسپیر می‌توان به تراژدی‌های «اتللو»، «مکبث»، «هملت»، «شاه لیر»، «رومئو و ژولیت» (تراژدی)، «رؤیای شب نیمهٔ تابستان»، «شب دوازدهم» (کمدی)، «ژولیوس سزار» (تاریخی) اشاره کرد. او نمایشنامه‌های بسیاری نوشته است.

ویلیام شکسپیر در سال‌های پایانی عمرش در استرانفورد ساکن شد و به‌ندرت به لندن رفت؛ تا اینکه در سال ۱۶۱۶ میلادی درگذشت.

خواندن کتاب ویلیام شکسپیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ویلیام شکسپیر

«عشق گانریل به لیر حقیقتاً ورای هر ارزشی است، چون اصلاً وجود ندارد؛ اگر غیرقابل‌بیان است از آن جهت نیست که ورای معناست، بلکه اصلاً معنایی ندارد. او که عشقش را در قالب نفی هر ابژهٔ خاص عرضه می‌دارد، تنها موفق به ملغی کردن آن می‌شود، همان‌طور که استفاده‌اش از زبان تنها بی‌کفایتی و نابسندگی کامل زبان را نشان می‌دهد. گانریل، که آلبانی بعداً او را «از هر بد که نام نهند بدتر» (۵، ۳) می‌خواند، از فهم این مطلب ناتوان است که تعاریف هم می‌توانند زاینده باشند هم محدودکننده، و می‌توانند چیزی از دل هیچ بیرون بکشند. بعد از او نوبت ریگان است که با نفی منفیت خواهرش همه‌ای حتی باشکوه‌تر و پرطمطراق‌تر عرضه کند، و با زبانی متناقض مدعی شود که گانریل هم عشق خود او را بیان کرده و هم بدبختانه در این‌کار کم گذاشته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۵۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان