دانلود و خرید کتاب مرز موفقیت در بورس (جلد اول) جیک برنستین ترجمه مهدی صفایی قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مرز موفقیت در بورس (جلد اول)

کتاب مرز موفقیت در بورس (جلد اول) نوشتهٔ جیک برنستین و آدرین لاریس طغرائی و ترجمهٔ مهدی صفایی قادری و محبوبه حاجی زاده است و انتشارات بورس آن را منتشر کرده است. این کتاب به ما می‌آموزد چگونه از قدرت روحی برای موفقیت در سرمایه‌گذاری استفاده کنیم؟

درباره کتاب مرز موفقیت در بورس (جلد اول) 

مجموعهٔ چهار جلدی مرز موفقیت، اثری ارزنده دربارۀ روان‌شناسی معامله‌گری است. کتاب مرز موفقیت در بورس نشان می‌دهد از میان ابزارها، روش معامله، معامله‌گر و کارگزار، تنها خود معامله‌گر است که زمینهٔ پیروزی یا شکست را در معامله ایجاد می‌کند. به بیانی دیگر، اگرچه موارد یاد شده، از جمله ابزارها و عناصر اصلی معامله محسوب می‌شوند، اما آن‌چه تعیین‌کننده اصلی موفقیت است، اجرا و استفاده مستمر این ابزارهاست و هماهنگی در اجرا نیز وظیفه مستقیم هر معامله‌گری است. به همین سبب کتاب حاضر بر نقش معامله‌گر متمرکز می‌شود و در عین حال به روان‌شناسی به عنوان عنصر کلیدی در فرمول موفقیت می‌نگرد و مدعی است افرادی که با ابعاد روحی و روانی خود در ارتباط با بازار بیگانه هستند، بیش از اینکه به سود دست یابند، متضرر می‌شوند.

ارائهٔ نمونه‌های موردی از معامله‌گران موفق و روش آنها، همچنین معامله‌گران ناموفقی که به سبب عدم حفظ تعادل میان ابعاد روحی و کسب و کار خود دچار مشکل شده‌اند و پیشنهادهای کاربردی برای غلبه بر این مشکلات از دیگر نکات برجسته کتاب به‌شمار می‌رود. مرز موفقیت به محیط پیرامون، وضعیت جسمی، سلامت و تغذیه معامله‌گر به عنوان مؤلفه‌های تأثیرگذار در دستیابی به سودآوری نیز توجه دارد. از این‌رو در بخش‌هایی از کتاب به ارگونومی، ویژگی‌های محیط کار مطلوب، نور و تهویۀ مناسب و تأثیر آن بر معامله و معامله‌گر می‌پردازد.

افزون بر موارد روانشناسی، تکنیک‌ها و تمرین‌های روانشناسانه‌ای که هر معامله‌گر با اجرای آنها خود را در وضعیت روحی و روانی بهتری برای مقابله با چالش‌های بازار قرار می‌دهد، در جای‌جای مرز موفقیت نکات مهمی در رسیدن به سود در بازارهای سرمایه و سرمایه‌گذاری در کسب و کار عنوان می‌شود. به بیانی دیگر، کتاب سرشار از نکات کلیدی و عملیاتی با هدف ارتقای دانش و درک مفاهیم مالی، به ویژه ریسک و فراگیری مهارت، حفظ انگیزش و ایجاد اطمینان در به‌کارگیری این دانش و ادارک جهت اخذ تصمیمات اثربخش در حوزه‌های مختلف مالی است.

جلد نخست از مجموعه چهار جلدی مرز موفقیت در بورس، می‌آموزد معامله‌گری یک تجربه زندگی است و این حرفه شبیه به دیگر کسب‌وکارها نیست و برای معامله‌گر بهتر شدن، نخست باید فرد بهتری شد. از این روی به رابطه میان احساسات و معاملات می‌پردازد و از «شاخص احساسات روزانه» به عنوان شاخصی برای یافتن روندهای صعودی و نزولی کوتاه‌مدت یاد می‌کند و بیان می‌دارد دوستان و دشمنان اصلی معامله‌گران در درون آنها متولد می‌شوند و موفقیت در بازار از یک فرآیند کنترل درونی ناشی می‌شود. مرز موفقیت در بورس به معامله‌گران انگیزه می‌دهد تا نه‌تنها در معامله که در تمام جنبه‌های زندگی خود، بهترین کار را انجام دهند.

خواندن کتاب مرز موفقیت در بورس (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب تمامی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در همهٔ کسب‌وکارها، از جمله سرمایه‌گذاران بازار سرمایه و به‌ویژه معامله‌گران آتی را که مایل‌اند با برنامه و روش صحیح به موفقیت دست یابند، مخاطب قرار می‌دهد.

بخشی از کتاب مرز موفقیت در بورس (جلد اول)

«همیشه تعجب می‌کنم چگونه یک معامله‌گر می‌تواند اینقدر با خود صادق نباشد. همیشه دلیلی برای تکرار ضرر در معاملات و جلوگیری از موفقیت در تجارت وجود دارد. همیشه دلیلی برای افزودن موقعیت‌های ضرر وجود دارد. در چنین موقعیت‌هایی، گرچه در ضمیر ناخودآگاه‌مان مشکل بزرگی به وجود آورده‌ایم، اما باز هم به راه خود ادامه می‌دهیم و هر حرکتی را در ذهن خود توجیه می‌کنیم؛ دروغ پشت دروغ، فریب پشت فریب.

جلوگیری از ضرر و رها کردن سود، حقیقتی بنیادین در مورد بازارهاست. حتی اگر جلوگیری از ضرر و معامله برای سود کوتاه‌مدت چیزی است که می‌خواهید انجام دهید، حداقل نباید هیچ‌گاه معاملاتی که در آنها شکست خورده‌اید را فراموش کنید. شما هنوز ضررها را به یاد دارید و مثل بیشتر افراد به عادت‌های مخرب و بی‌فایده چسبیده‌اید و برای حمایت از رفتارتان دنبال دلیل خواهید گشت. با خود می‌گویید: «بله، می‌دانم روش معاملاتی‌ام به من می‌گوید موقعیت‌ام را نگه دارم، اما این معامله، کمی فرق دارد».

اگر خیلی زیاد با خود صادق باشید، بهانه‌گیری را کنار می‌گذارید، می‌فهمید چه موقع از قواعد معاملاتی خود پیروی کرده‌اید و چه موقع آن را رها کرده‌اید. به سادگی خواهید فهیمد چه موقع خطا می‌کنید. هرچه زودتر مشکل را بپذیرید، زودتر حل می‌شود. هر چه بیشتر برای صداقت با خود تعلل کنید بیشتر ضرر خواهید کرد و کمتر سود می‌کنید. بزرگ‌ترین ضرری که تا به حال داشته‌ام نتیجه بی‌میلی من به پذیرفتن ۵۰۰ دلار ضرر در روز بود، که ناگهان این ضرر تبدیل به ۵۰۰۰ دلار شد و ماه‌ها مرا در آرزو، امید، ترس و از همه مهم‌تر، خودفریبی قرار داد. همچنین این موضوع سبب شد خودم را دوست نداشته باشم. ولی مهمتر از آن، توجه من را از هدف اصلی‌ام در معامله برگرداند و سبب شد معاملاتی را که سودآور بودند، از دست بدهم.

روراست نبودن و پذیرفتن ضرر برایم خیلی گران تمام شد؛ اما من در این مورد تنها نیستم. معامله‌گران بسیاری بارها در این موقعیت قرار گرفته‌اند.

خودفریبی در زندگی شخصی برای انسان گران تمام می‌شود. خودفریبی در معاملات هم گران تمام می‌شود. هر وقت خودتان را گول می‌زنید و فکر می‌کنید چیزها آن چیزی نیستند که واقعا وجود دارند، خودتان را برای ضرر آماده کرده‌اید. ساده است! اگر به پول درآوردن در بازار اهمیت دهید، خودفریبی را کنار خواهید گذاشت. به یاد داشته باشید در مورد چیزهایی که به خودتان می‌گویید باید خیلی محتاط باشید، چون ممکن است زود شروع به باور آن کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

حجم

۲۸۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان