دانلود و خرید کتاب لاموزیکا و لاموزیکای دوم مارگریت دوراس ترجمه قاسم روبین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لاموزیکا و لاموزیکای دوم اثر مارگریت دوراس

کتاب لاموزیکا و لاموزیکای دوم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب لاموزیکا و لاموزیکای دوم

کتاب لاموزیکا و لاموزیکای دوم نوشتهٔ مارگریت دوراس و ترجمهٔ قاسم روبین است. انتشارات نیلوفر این نمایشنامه را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب لاموزیکا و لاموزیکای دوم

کتاب لاموزیکا و لاموزیکای دوم نمایشنامه‌ای به قلم مارگریت دوراس است. این کتاب شامل یک نمایشنامه است. دوراس، «لاموزیکا» را در سال ۱۹۶۵ برای تلویزیون انگلستان نوشت. ۲۰ سال طول کشید تا او بتواند «لاموزیکای دوم» را بنویسد و در سال ۱۹۸۵ به چاپ برساند. دوراس عمداً نام این اثر را «لاموزیکای دوم» انتخاب کرد تا در آینده هر ۲ پرده‌ٔ این نمایشنامه یک‌جا به چاپ برسند.

این نمایشنامه قصهٔ زوجی را روایت می‌کند که شبی در هتلی اقامت دارند. نیمه‌ٔ اول شب به بحث‌وجدل می‌گذرد. این ۲ در روند طلاق قرار دارند و در نیمه‌ٔ اول شب تلاش می‌کنند تا رابطه‌شان را درست کنند. در نیمه‌ٔ دوم دیگر دعوا نمی‌کنند؛ انگار می‌دانند که دیگر امیدی نیست و مغموم و افسرده برای عشق ازدست‌رفته سوگواری می‌کنند. پرده‌ٔ دوم داستان ۳ سال بعد را روایت می‌کند. همان شخصیت‌ها در همان اتاق هتل دوباره صحبت می‌کنند. این‌بار سخنشان تا صبح طول می‌کشد و صبح پایانی اجتناب‌ناپذیر برای شب و رابطه‌ٔ این ۲ نفر است.

خواندن کتاب لاموزیکا و لاموزیکای دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی معاصر فرانسه و قالب نمایشنامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مارگریت دوراس

مارگریت ژرمن ماری دونادیو که با نام مارگریت دوراس شناخته می‌شود، متولد ۴ آوریل ۱۹۱۴ در خانواده‌ای فرانسوی در هندوچین مستعمرهٔ سابق فرانسه است؛ کشوری که امروزه با نام ویتنام شناخته می‌شود. در سال ۱۹۱۸ خانوادهٔ دوراس در شهر فنوم‌پن پایتخت کامبوج ساکن می‌شوند. پدرش که معلم ریاضیات بود، پس از مدت کوتاهی بیماری در زمان بازگشت به فرانسه از دنیا می‌رود. مادر مارگریت پس از مرگ همسرش در شرایط بسیار سخت به شغل معلمی خود ادامه می‌دهد و در روستاهایی در مجاورت رودخانهٔ مکونگ و با فقر و سختی فرزندانش را بزرگ می‌کند. زندگی در مناطق و روستاهای فقیرنشین، ارتباط و دوستی با بومی‌ها و کمبود محبت پدری بعدها تبدیل به درون‌مایهٔ اصلی داستان‌های دوراس شد. در سال ۱۹۲۹ مارگریت برای تحصیل به سایگون رفت و عاشق پسر چینی جوانی شد؛ عشقی ناکام که بعدها محتوای داستان عاشق را ساخت و جایزهٔ گنکور را برای نویسنده به‌همراه داشت. او در ۱۸سالگی برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ علوم سیاسی به دانشگاه سوربن در فرانسه رفت و در نهایت با لیسانس حقوق از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. دوراس مدتی عضو حزب سوسیالیسم فرانسه بود و تا پایان عمر اعتقادات چپ‌گرایانه‌اش را حفظ کرد. مارگریت دوراس در آثارش شیوه‌های جدیدی را در عرصهٔ رمان‌نویسی امتحان کرد و رونق تازه‌ای به نثر فرانسوی بخشید؛ به همین دلیل به او لقب «بانوی رمان‌نویسی مدرن» را داده‌اند. در اکتبر ۱۹۸۸ مارگریت به کما می‌رود و بعد از ۵ ماه به‌‌شکل معجزه‌آسایی به هوش می‌آید. دوراس که مشکل سوءمصرف الکل داشت، در نهایت به سرطان مری مبتلا شد.

مارگریت دوراس در روز یکشنبه ۳ مارس سال ۱۹۹۶ در ساعت ۸ صبح در ۸۲سالگی درگذشت.

بخشی از کتاب لاموزیکا و لاموزیکای دوم

«زن: معمولاً در این لحظه‌های ماجرای ما، دیگر فرقی نداشت که شما چیزی بگویید یا اصلاً حرفی نزنید... شما مدام از یک زن حرف می‌زدید، می‌گفتید که می‌خواهید رهایش کنید، خلاص شوید، حتماً یادتان است... ماجرایی که نقل می‌کنید شگفت‌انگیز بود... ولی من، در این موارد، حواسم به شما بود، به خودتان، نه به ماجرایی که نقل می‌کردید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۵,۷۰۰
تومان