دانلود و خرید کتاب ناتمامیت ربکا گلدستین ترجمه رضا امیررحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناتمامیت اثر ربکا گلدستین

کتاب ناتمامیت

معرفی کتاب ناتمامیت

کتاب ناتمامیت نوشتهٔ ربکا گلدستین و ترجمهٔ رضا امیررحیمی است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به اثبات و پارادوکس «کرت گودل» پرداخته است.

درباره کتاب ناتمامیت

گفته شده است که «کرت گودل» بی‌تردید بزرگ‌ترین منطق‌دان قرن بیستم است. هوش و استعداد بی‌همتای او بیش از همه در قضیه‌ٔ ناتمامیت انعکاس یافته که در ۲۵سالگی اثباتش کرد. گودل که در خانه به دلیل کنجکاوی‌های پایان‌ناپذیرش به «آقای چرا» مشهور بود، در ۱۸سالگی تحصیل در دانشگاه وین را آغاز کرد. او به ریاضیات دانشگاهی مسلط بود و قصد داشت فیزیک نظری بخواند، اما در کلاس‌های فلسفه و ریاضی شرکت می‌کرد. گودل کتاب «اصول مابعدالطبیعی علوم طبیعی» کانت را خوانده بود. پس از شرکت در جلساتی که در آن‌ها موریتس شلیک کتاب «مقدمه‌ای بر فلسفه‌‌ی ریاضی» برتراند راسل را می‌خواند، به منطق ریاضی علاقه‌مند شد و آن را علمی مقدم بر علوم دیگر دانست. گودل در سال ۱۹۲۹، وقتی ۲۳ سال داشت، در پایان‌نامه‌ٔ دکترا‌یش قضیه‌ٔ تمامیت حساب محمولات مرتبه‌ٔ اول را اثبات کرد. ۲ سال بعد، در وین قضایای ناتمامیت را منتشر کرد. او اثبات کرد برای هر نظام «اصل» موضوعی محاسبه‌پذیر است. کتاب حاضر به این موضوع پرداخته است.

کتاب ناتمامیت در ۴ بخش به اثبات‌گرایان، صورت‌گرایان، اثبات ناتمامیت و ناتمامیت گودل پرداخته است.

خواندن کتاب ناتمامیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علم منطق و قالب زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ربکا گلدستین

ربکا گلدستین، فیلسوف، نویسنده و استاد مدارس فلسفه‌ٔ دانشگاه‌های ایالات متحده چندین رمان، مجموعه داستان کوتاه و چندین ناداستان درباره‌ٔ دیدگاه‌ها، جهان‌بینی و زندگی علمی و خصوصی اسپینوزا، گودل و افلاطون نوشته است. او در اثری که درباره‌ٔ گودل زیر عنوان ناتمامیت (اثبات و پارادوکس کرت گودل) نوشته، زندگی علمی و خصوصی او را می‌کاود. از خداباوری و اعتقاد او به زندگی پس از مرگ می‌گوید. گودل را در ۳۳سالگی وقتی برای گریز از دشواری‌های زندگی در سرزمین اشغال‌شده و جنگ جهانی دوم سوار قطار راه‌آهن سراسری سیبری می‌شود، به ژاپن و از آنجا به ایالات متحده پناه می‌برد، دنبال می‌کند. پا‌به‌پای او و اینشتین در پیاده‌روی‌ها و گفت‌و‌گو درباره‌ٔ فیزیک، ریاضیات، فلسفه و سیاست حاضر می‌شود تا شگفت‌زده‌شدن دوست سالمند این نابغهٔ جوان را نشان دهد. او در این کتاب، سالمندی دردناک و دشوار، اختلال شخصیت، سوءتغذیه‌ٔ شدید و مرگ بر اثر گرسنگیِ بزرگ‌ترین منطق‌دان قرن بیستم را به تصویر کشیده است.

بخشی از کتاب ناتمامیت

«دنیای گودل در وین دیگر تحت سلطه کامل نازی‌ها بود. منگر زمانی که هنوز در وین بود، به وبلن نوشت: «در حالی که من... باور ندارم که بیش از چهل‌وپنج درصد جمعیت نازی باشند، این مقدار در دانشگاه به‌طور قطه هفتاوپنج درصد است و در میان ریاضی‌دانانی که با آ‌ن‌ها سروکار دارم،... (به‌جیز) برخی از دانشجویان من، حدود صددرصد است.»»

نظرات کاربران

امیر ۱۹۰۵
۱۴۰۲/۰۷/۱۰

کورت گودل رفیق و یار غار اینشتین توی ده سال اخر عمر ایشنتین بود حتی یه نظریه زیل نسبیت اینشتین ارائه کرده که طبق اون میشه حتی به گذشته سفر کرد!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

قیمت:
۲۸,۸۰۰
۲۳,۰۴۰
۲۰%
تومان