دانلود و خرید کتاب روانشناسی اعتیاد وحید امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی اعتیاد اثر وحید امیری

کتاب روانشناسی اعتیاد

معرفی کتاب روانشناسی اعتیاد

کتاب روانشناسی اعتیاد نوشتۀ وحید امیری و عفیفه مرادی و ویراستاری الهام نقیبی ابرقویی است. این کتاب را انتشارات طلوع مجد منتشر کرده است.

درباره کتاب روانشناسی اعتیاد

وابستگی به الکل و مواد مخدر از بیماری‌های شایع و رایج است مبتلا به این بیماری به معنای وابستگی است؛ یعنی اعتیاد خود را ترک‌کردن یا کاهش‌دادن آن بسیار دشوار است. وقتی بدن به چیزی عادت کرده، به مقدار بیشتر و بیشتری نیاز دارد تا به آن درجه از تأثیر که موردنظر است برسد. اگر ماده موردنظر مصرف نشود منجر به خماری و ناراحتی ناشی از مصرف‌نکردن می‌گردد. خماری ممکن است به هنگام اعتیاد به الکل مواد مخدر یا برخی داروهای آرام‌بخش و نیز به هنگام اعتیاد به نیکوتین و قهوه ظاهر شود. به قماربازی نیز می‌توان وابستگی پیدا کرد چنین احساس می‌شود که وابستگی قابل‌کنترل نیست و همه زندگی حول محور وابستگی دور می‌زند. بیماری وابستگی ناشی از یک تغییر مزمن در سیستم پاداش‌دهی مغز است. سیستم پاداش‌دهی مغز برای این ساخته شده که به ما برای انجام کارهایی که برای زنده ماندمان مهم است انگیزه بخشد. مغز هنگامی که برای نمونه، غذای خوبی می‌خوریم، ورزش می‌کنیم یا رابطه جنسی داریم از راه آزادکردن دوپامین به ما پاداش می‌دهد. هنگامی که ما الکل می‌نوشیم یا مواد مخدر مصرف می‌کنیم مغز را فریب می‌دهیم که دوپامین آزاد کند. به‌جای یک احساس طبیعی و سالم به ما یک احساس مستی که بسیاری مایل‌اند بارهاوبارها آن را تجربه کنند می‌دهد. انسان‌های گوناگون بسته به خصوصیات ژنتیکی‌شان به درجات گوناگون در معرض خطر وابستگی از زمان کودکی قرار دارند.

خواندن کتاب روانشناسی اعتیاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب به‌تمامی کسانی که مشاغل مرتبط دارند و کسی از اطرافیانشان به اعتیاد دچار است توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب روانشناسی اعتیاد

«روش اعتیاد رفتاری

اعتیادهای رفتاری باعث می‌شود تا فردی که به انجام یک نوع رفتار اعتیاد پیدا کرده است از انجام آن کار به طور کاذب از لحاظ روانی احساس لذت کند یا حس نشئگی به او دست بدهد و لذتی که فرد معتاد به یک رفتار خاص از انجام‌دادن آن احساس می‌کند درست مثل اعتیاد به مواد مخدر، جنبه فیزیکی و جسمی دارد؛ چون مغز افراد مبتلا به اعتیادهای رفتاری نیز موقع انجام کاری که به آن اعتیاد پیدا کرده است ماده‌ای به اسم سروتونین و آدرنالین ترشح می‌کند. فردی که به پرخوری یا رفتار جنسی اعتیاد پیدا کرده است درست مثل فردی که برای مثال به هروئین معتاد است از خوردن بیش از اندازه غذا یا داشتن رابطه جنسی لذت می‌برد و نمی‌تواند خود را در برابر این کارها کنترل کند فرد معتاد به رفتارهای اعتیادی درست مثل فردی که به مصرف مواد مخدر معتاد است ممکن است آن‌چنان به این گونه رفتار اعتیاد پیدا کند و ذهنش مشغول آن شود که زندگی خود را فقط به انجام آن کار صرف کند و خانواده و کار خود را فراموش کند.

بیشتر رفتارهایی که حالت وسواس و اجباری پیدا می‌کنند جزئی از تجربه‌های انسان هستند. ما غذا می‌خوریم تا زنده بمانیم سرکار می‌رویم تا درآمدی به دست آوریم و زندگی خود و خانواده‌مان را اداره کنیم. داشتن رابطه با فردی دیگر و داشتن روابط جنسی بخشی از زندگی عادی هستند و اگر به‌اندازه و درست انجام شود برای ما لذت به همراه خواهند آورند. اما وقتی آن رفتارها حالت غیرعادی پیدا کردند فردی که به تکرار آن کار عادت کرده است علی‌رغم آگاهی از عواقب ناگوار آن به آن کار ادامه می‌دهیم. در آن مرحله می‌توان گفت که آن رفتار خاص به‌نوعی اعتیاد تبدیل شده است. کسانی که از اعتیادهای رفتاری رنج می‌برند در اعتیاد خود غرق می‌شود و همه فکروذکر آنها برطرف‌کردن نیازهای اعتیادی خود می‌شود. عواقب اعتیاد به مصرف مواد یا رفتاری خاص بسیار ویرانگر و سریع است. برای مثال فردی که به قمار معتاد است ممکن را ورشکسته شود و شغل خود را نیز از دست بدهد و دیگر نتواند خود را از مشکلات مالی که خود و خانواده‌اش گرفتار آن شده است نجات دهد.»

نظرات کاربران

کاربر 5401766
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

سلام.من این کتاب و خوندم واقعا نویسنده زحمت کشیده و کلی اطلاعات دقیق و درست برای ارتقا سطح اگاهی ما بیان کرده..امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشید..من واقعا به والدین این کتاب و پیشنهاد میدم..

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان