دانلود و خرید کتاب واژه های بی نقاب معصومه خورشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب واژه های بی نقاب اثر معصومه خورشیدی

کتاب واژه های بی نقاب

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب واژه های بی نقاب

کتاب واژه‌های بی‌نقاب نوشتۀ معصومه خورشیدی در انتشارات طلوع مجد به چاپ رسیده است.

درباره کتاب واژه‌ های بی‌ نقاب

شعر یکی از گونه‌های کهن ادبی و شاخه‌ای از هنر است. کلامی موزون که برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، بیان احساسات، خلق تصویر، هنرمندانه به کار گرفته می‌شود و قوۀ تخیل خواننده را برمی‌انگیزد. لغات، اصطلاحات، حسن ترکیب، وزن، قافیه و قواعد همگی در ساخت شعر مؤثر هستند؛ اما موضوع اصلی به ذوق و طبع شاعری و خلاق شاعر برمی‌گردد. درواقع، شعر وقتی به غایت خود می‌رسد که توانسته باشد اذهان را تصرف کند و عاطفه و خیال را منتقل کند. شاعر، نقاشی زبردست است که خوبی‌ها و بدی‌ها را مجسم می‌کند و جامعۀ خود را به بهترین بیان توصیف می‌کند. او با الهام غیبی و سیر در آفاق و توجه به حقایق شعر می‌سراید. زبان شعر، زبانی صیقل‌یافته است و در ان مسامحه دیده نمی‌شود و همین دثت و ظرافت در بیان است که آن را در خاطره ماندگار می‌کند.

شعر یکی از راه‌های انتقال احساسات است. شاعر برای بیان حقیقت احساسات و عواطفش به زبانی نیاز دارد که او را از سردی مکالمۀ روزمره دور کند و بتواند با آن خیالش را معنا کند. شعر، همین زبان است. با شعر از زندگی ماشینی و شلوغ روزمره فاصله می‌توان فاصله گرفت و گمشدۀ وجود را پیدا کرد. این احساس گمشدۀ عشق، دلتنگی، دوری و تنهایی و چیزهای دیگری است که قرن‌ها شاعران در شعرشان بازگو کرده‌اند.

کتاب واژه‌های بی‌نقاب مجموعه‌ای از اشعار معصومه خورشیدی هستند که دارای موضوعات و مضمون‌های مختلف از عشق تا طبیعت، خانواده، مهر وطن و احوالات درونی را شامل می‌شود. بخشی از عنوان‌های این مجموعه عبارت‌اند از: به‌لطف چشم تو؛ نعمت آشفته حالی؛ لیموی شیراز؛ یک قدم تا پرواز؛ هوای برفی دی؛ مسافر؛ جنون ادواری؛ روز خوب بارانی؛ دست‌های تو؛ نامه‌های دلتنگی؛ تن‌پوش زرد ساتن؛ کوچه باغ شعر من؛ بانو برقص؛ نگاه من که می‌کنی؛ موازی به وصلت نرسیده؛ شاعر درون خودم؛ زیر بار غمت؛ تا اطلاع ثانوی؛ حال ایرانم؛ قربانیان هوس.

خواندن کتاب واژه‌ های بی‌ نقاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران شعر فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب واژه‌ های بی‌ نقاب

«غزل به نام تو آغاز شد خدا را شکر

دوباره لحظه‌ی پرواز شد، خدا را شکر

دوباره دفتر اشعار من به نام کسی

که آفریده تو را باز شد، خدا را شکر

نگاه کن به من ای نازنین ببین که غزل

به لطف چشم تو طناز شد، خدا را شکر

بیا که شاعر چشم و نگاه و آغوشت

دوباره قافیه پرداز شد، خدا را شکر

مخدر من خسته است هرم آغوشت

ببین که عشق غزل ساز شد خدا را شکر»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۳۱۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان