دانلود و خرید کتاب کیفیت حکومت بو روتشستاین ترجمه آذین حیاتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیفیت حکومت اثر بو روتشستاین

کتاب کیفیت حکومت

معرفی کتاب کیفیت حکومت

کتاب کیفیت حکومت نوشته بو روتشستاین و آذین حیاتی است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است. این کتاب رویکردی جهانی به فساد، اعتماد اجتماعی و بی‌‎طرفی دارد.

درباره کتاب کیفیت حکومت

نویسندهٔ کتاب کیفیت حکومت در اثر خود، به تحقیق درمورد سرمایهٔ اجتماعی و اعتماد پرداخته و با این دغدغه مواجه شده که بداند چرا بی‌اعتمادی (در دولت و در بین عموم مردم) در جهان گسترده شده‌ است. بخشی از جهان (اروپا) در برخورداری از سطح نسبتاً بالایی از سرمایه و اعتماد اجتماعی جزو کشورهای استثنایی هستند؛ اما سرزمین مؤسسات ناکارآمد، دولت‌های شکست‌خورده، فساد، حامی‌پروری، خرید رأی، جنگ داخلی، خیانت، نابرابری مداوم، تبعیض و سایر رفتارهای خائنانه چه؟ چرا آن‌ها به چنین وضعیتی رسیده‌اند؟

این کتاب نتیجهٔ یک برنامه تحقیقاتی در مؤسسه کیفیت حکومت، در دانشگاه گوتنبرگ است.

خواندن کتاب کیفیت حکومت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشته‌های جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کیفیت حکومت

«در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۰۶، نیویورک تایمز در صفحه نخست خود مقاله‌ای درباره آنگولا منتشر کرد. این مقاله با یک عکس بزرگ چاپ شده‌است، که دو پسر و یک دختر حدود ده‌ساله را نشان می‌دهد که در حال برداشت آب از نهری هستند، که به نظر می‌رسد از پسماند یک کوه زباله فوق‌العاده بزرگ ایجاد شده‌است. مقاله این‌طور آغاز می‌شود: «در کشوری که رونق نفتی چندمیلیارد دلاری آن مسلماً باید ملتش را به اندازه کافی غنی کند، مردم از آب آشامیدنی سالم محروم هستند».

رودخانه بنگو که از شمال این منطقه می‌گذرد، دارای آب خاکستری رنگ است و در ساحل آن زباله‌ها پخش شده‌اند. رودخانه بنگو که منشأ بدترین بیماری‌های همه‌گیر و اعتصابات در آفریقاست؛ منجر به بیمار شدن بیش از ۴۳۰۰۰ نفر و کشته شدن بیش از ۱۶۰۰ نفر از فوریه تا ژوئن ۲۰۰۶ شده‌است و به طور معمول از طریق تماس با آب آلوده پخش می‌شود و در همه‌جا وجود دارد؛ از جمله در زاغه‌های لواندا. کودکان در نهرهای متصل به فاضلاب در حالی که لباس خود را درآورده‌اند به بازی مشغول‌اند و سورتمه‌های فلزی خود را در گودال‌های دفع زباله می‌کشند. دولت آنگولا مبالغ هنگفت و بودجه مناسبی را برای هزینه کردن در اختیار دارد؛ اما به نظر می‌رسد نتوانسته ضروریات اولیه؛ مانند آب سالم و فاضلاب ایمن را تأمین نماید و از بروز بیماری‌های همه‌گیر؛ از جمله وبا جلوگیری کند. این مقاله با استناد به دیدگاه‌های کارشناسان سازمان‌های مختلف بین‌المللی معتقد است، وضعیت مذکور ناشی از دو عامل اصلی است، که شامل نبود زیرساخت‌ها و هجوم عظیم مردم به پایتخت به دلیل جنگ داخلی می‌باشد. سازمان بین‌المللی مبارزه با فساد و شفافیت، گزارش سالانه فساد جهانی خود را برای سال ۲۰۰۸ منتشر کرد، که عنوان این گزارش و تمرکز اصلی آن «فساد در بخش آب» است. این گزارش حاوی بیست‌وسه فصل است. با پوشش بیش از صد صفحه و تجزیه‌وتحلیل ارتباط خاص بین فساد و آب سالم. هم در رسانه‌ها و هم در سازمان‌های پیشرو سیاست‌گذاری، توافق فزاینده‌ای مبنی بر فقدان آب سالم به عنوان یک مانع بزرگ برای سلامتی و رفاه در جمعیت جهان وجود دارد و اینکه این مشکل تا حد زیادی ناشی از عواملی است که می‌تواند به عنوان «کیفیت حکومت» تعریف شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۵۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان