دانلود و خرید کتاب بادهای غربی مراد فرهادپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بادهای غربی اثر مراد فرهادپور

کتاب بادهای غربی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بادهای غربی

کتاب بادهای غربی اثری از مراد فرهادپور است. این کتاب را انتشارات کتاب هرمس منتشر کرده است. این کتاب گزیده‌ای از گفتگوها و سخنرانی‌ها مراد فرهادپور است.

درباره کتاب بادهای غربی

در کتاب بادهای غربی تنش میان اجتماع و سنت با آزادی و طغیان میل پابرجا است؛ تنشی که احتمالاً حفظ آن پیش‌شرط هر راه‌حلی است. کتاب بادهای غربی گزیده‌ای از سخنرانی‌های نویسنده دربارۀ موضوعاتی مانند سیاست، نقد ادبی، فلسفه است.

متونی که در این کتاب گردآمده‌اند همگی ریشه در حرف و کلام شفاهی دارند، یا به عبارت ساده‌تر، در بادهوا. منشأ بسیاری از آن‌ها به‌واقع نوعی طفره از نوشتن و میل به حرافی است، زیرا نوشتن حقیقتاً کاری طاقت‌فرسا و خسته‌کننده، و غالباً بیهوده و گزاف است.

خواندن کتاب بادهای غربی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطبان کتاب‌های فلسفه می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

درباره مراد فرهادپور زاده

مراد فرهادپور زادهٔ ۱۳۳۷، فیلسوف، نویسنده، مترجم، روزنامه‌نگار و شاعر ایرانی است. فرهادپور در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چهره‌های روشنفکری چپ نو محسوب می‌شود. تلاش‌های او و نزدیکانش در معرفی مکتب فرانکفورت در فضای روشنفکری ایران موجب ایجاد جریانی از روشنفکران جوان چپ‌گرا شده است.

بخشی از کتاب بادهای غربی

«در باب تجربه مدرنیته

یکی از آثاری که در سال ۱۳۷۹ منتشر شد و مورد استقبال اهل‌نظر قرار گرفت کتاب تجربۀ مدرنیته نوشته مارشال برمن و ترجمۀ مراد فرهادپور است. این کتاب از خلال شماری از انواع و انحای قرائت پیش می‌رود و بسط می‌یابد: قرائت متونی چون فاوست گوته، مانیفست کمونیست، یادداشت‌های زیرزمینی و بسیاری دیگر. تجربۀ مدرنیته می‌کوشد غنای معنوی فرهنگ مدرنیستی را برای مردان و زنان کوچه و بازار و همه انسان‌های مدرن احیا کند، و نشان دهد چگونه برای همه ما، مدرنیسم همان رئالیسم است. آنچه می‌خوانید حاصل میزگردی است با حضور مراد فرهادپور، «علی میرسپاسی»، «یوسف اباذری»، «محمدرضا گودرزی»، «حسن سید عرب» و «علی‌اصغر محمدخانی» درباره مارشال برمن و کتاب تجربه مدرنیته.

«محمدخانی»: بحث این جلسه درباره کتاب تجربۀ مدرنیته نوشته مارشال برمن است که یکی از کتاب‌های خوبی است که در سال ۱۳۷۹ منتشر شد و مورد استقبال اهل‌نظر قرار گرفت. در ابتدا از دوستان می‌خواهم تا درباره مارشال برمن توضیحی ارائه دهند، نیز درباره موقعیت او در محافل علمی و کارهایی که دربارۀ مدرنیته انجام داده است.

«میرسپاسی»: راجع به شرح‌حال «برمن» باید بگویم که او یکی از مارکسیست - اکتیویست‌های سال شصت و روشنفکری یهودی‌الاصل است. همان‌طور که در کتابش می‌گوید آن سال‌ها در برانکس، بخش شمالی نیویورک زندگی می‌کرد. برانکس در آن سال‌ها جای جالبی بود، تیپ‌های بخصوصی مثل خود مارشال برمن آنجا زندگی می‌کردند که البته الآن آن موقعیت گذشته کاملاً از بین رفته است و اکنون بیشتر محل زندگی گروه‌های محروم و فقیر (بیشتر اقلیت‌های نژادی) است.

«مارشال برمن» قبل از نوشتن این کتاب، کتابی نوشته بود درباره نظریه‌های اصالت فرهنگی که البته من در هیچ کجا ندیدم که کسی به این کتاب ارجاعی بدهد. در واقع وقتی برمن با نوشتن کتاب تجربۀ مدرنیته مطرح شد، دیگران به کارهای دیگرش نیز توجه کردند. من اولین‌بار که کتاب اصالت فرهنگی را ورق زدم دیدم چیز جالبی ندارد. البته بحثی درباره گفتمان اصالت فرهنگی می‌کند، ولی وقتی او کتاب تجربۀ مدرنیته را نوشت خیلی سروصدا کرد. در واقع هواداران «برمن» جنبشی در دفاع از مدرنیته به راه انداخته‌اند و درعین‌حال در مقابل «هابرماس» و نظریه‌های وی درباره پروژه مدرنیته، به بحث پرداخته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

حجم

۲۶۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۱۹,۵۰۰
۵۰%
تومان