دانلود و خرید کتاب محمدعلی کلی ماریا ایزابل سانچز وگارا ترجمه حمیده جمالی هنجنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب محمدعلی کلی

کتاب محمدعلی کلی نوشتهٔ ماریا ایزابل سانچز وگارا و ترجمهٔ حمیده جمالی هنجنی است و انتشارات شهر قلم آن را منتشر کرده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعهٔ مردان کوچک، رویاهای دور و دراز است.

درباره کتاب محمدعلی کلی

محمدعلی کلی ۱۷ ژانویه ۱۹۴۲ در کنتاکی به دنیا آمد و ۳ ژوئن ۲۰۱۶ در لویی ویل، کنتاکی درگذشت. او بوکسور حرفه‌ای سنگین‌وزن آمریکایی بود که به عنوان برترین مشت‌زن تاریخ بوکس و نیز یکی از مهم‌ترین و برترین شخصیت‌های ورزشی قرن بیستم شناخته می‌شود. او به عنوان یک فعال مدنی و چهره‌ای الهام‌بخش، جنجالی و چالش‌برانگیز در داخل و خارج رینگ بوکس شناخته شده‌است.

او از دوازده سالگی مشت‌زنی را شروع کرد و تنها ۱۰ سال بعد (۱۹۶۴) قهرمان بوکس جهان شد. محمد علی سه بار قهرمان سنگین‌وزن جهان شد؛ یک‌بار سال ۱۹۶۴ با شکست دادن سانی لیستون، بار دوم سال ۱۹۷۴ در یک مبارزهٔ تاریخی که «غرش در جنگل» نام گرفت و در آن جرج فورمن را ناک‌اوت کرد، و آخرین بار در سال ۱۹۷۸ کمی پیش از بازنشستگی‌اش. او دوران حرفه‌ای‌اش را با کسب ۵۶ برد (۳۷ ناک‌اوت) و ۵ باخت به پایان برد.

محمد علی پس از گرویدن به اسلام در فعالیت‌های سیاسی نیز نقش داشت و امتناعش از شرکت در جنگ ویتنام نامش را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. او در حالی از خدمت در ارتش آمریکا سر باز زد که سه سال پیش از آن عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود. او علاوه بر مخالفت علنی با جنگ ویتنام، گفت باورهای مذهبی‌اش به او اجازه حضور در ارتش را نمی‌دهد. پلیس آمریکا به همین علت محمد علی را بازداشت کرد و عناوین قهرمانی‌اش هم از او سلب شد. محمد علی که به اتهام «فرار از خدمت» گناهکار شناخته شده بود، چند سالی از رینگ بوکس دور ماند تا این که بالاخره اعتراض او به حکم قاضی، در آغاز دهه ۷۰ میلادی به دادگاه عالی آمریکا ارجاع داده شد و این دادگاه که عالی‌ترین مرجع قضایی در آمریکاست، محکومیت محمد علی را لغو کرد.

محمد علی، در دوران اوجش، تقریباً مشهورترین انسان دنیا بود. کاخ سفید در سال ۲۰۰۵ بالاترین مدال افتخار را به او اهدا کرد. 

کتاب محمدعلی کلی داستان زندگی کلی برای نوجوانان است.

خواندن کتاب محمدعلی کلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ پسران نوجوان که رویاهای دور و دراز دارند پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب را می‌توانید به پسران خود هدیه دهید.

نظرات کاربران

زیبا
۱۴۰۲/۰۲/۰۹

جالب نبود، توضیحاتی نداشت که بتونه بچه ها و علاقه مند کنه و انگار بی هدف تکه هایی رو به هم وصل کردند و شد داستان.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
۲۵,۵۰۰
۵۰%
تومان