دانلود رایگان کتاب مراقبت از پوست و مو سمیه صائمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مراقبت از پوست و مو اثر سمیه صائمی

کتاب مراقبت از پوست و مو

نویسنده:سمیه صائمی
انتشارات:انتشارات پر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مراقبت از پوست و مو

کتاب مراقبت از پوست و مو نوشتهٔ سمیه صائمی است و انتشارات پر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مراقبت از پوست و مو

زیباترشدن ظاهر افراد نقش بسیار مهمی در افزایش اعتماد بنفس و به طبع آن، موفقیت بیشر درخورد با مشکلات زندگی ناشی از نقش اجتماعی آنها را دارد و شمول این قائده به‌ویژه در خانم‌ها بسیار بیشتراست. آمارها نشان می‌دهند چه بسیار کانون‌های خانواده‌ها فقط و فقط به این علت که مرد یا زن به زیبایی پوست و بهداشت فردی خود اهمیت نمی‌دهند، دچار تزلزل و ازهم‌پاشیدگی می‌شود. پوست و مو در واقع ویترین بدن ما هستند؛ لذا توجه به اندام‌های درونی و بهره‌بردن از سبک زندگی سالم در طراوت و شادابی پوست مو و ناخن و نمایش زیبایی ما نقش به سزایی دارند. در کتاب مراقبت از پوست و مو سعی شده است که شناخت کافی از بدن، به ویژه پوست و مو و ناخن در اختیار قرار داده شود. پر واضح است که با بهره‌گیری درست از تکنولوژی و شناخت کافی از آنچه در درون بدن ما اتفاق می‌افتد، می‌توان قدمی بسیار مؤثر در ارتقای سلامتی و بهداشت انسان‌ها برداشت . تلاش نویسندهٔ این کتاب بر این بوده است که آگاهی کافی نسبت به بدن، به طوری که برای عامه مردم قابل درک باشد داده شود.

خواندن کتاب مراقبت از پوست و مو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ خانم‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مراقبت از پوست و مو

«اندوسیتوز Endocytosis

ذرات بسیار بزرگ از طریق یک عملکرد اختصاصی غشاء به نام اندوسیتوز وارد سلول می‌شوند.

اندوسیتوز دو شکل عمده دارد:

پینوسیتوز و فاگوسیتوز PINOCYTOSIS / PHAGOCYTOSIS) )

پینوسیتوز بلع ذرات کوچک را می‌گویند و فاگوسیتوز بلع ذرات بزرگ مثل باکتری‌ها، سلول کامل، بخشی از بافت آسیب دیده را می‌گویند.

پس از ورود یک وزیکول پینوسیتوزی یا فاگوسیتوزی به داخل سلول یک یا چند لیزوزوم به وزیکول وارد و به سیتوپلاسم متصل شده و آنزیم‌های هیدرولازی اسیدی خود را به داخل وزیکول تخلیه می‌کنند و در نتیجه یک وزیکول هضمی DIGESTIVE VESICLE)) در داخل سیتوپلاسم به وجود می‌آید.

هیدرولازها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و سایر مواد را تجزیه و به مولکول‌های کوچک مثل اسیدهای آمینه، گلوکز و فسفات تبدیل کرده و از غشاء وزیکول به سیتوپلاسم منتشر می‌شوند. باقی مانده وزیکول هضمی جسم باقی مانده VESICELE BODY)) نامیده می‌شود.

جسم باقی مانده در اکثر موارد از خلال غشاء سلولی به خارج فرستاده می‌شود که به این روش اگزوسیتوز (Exocytosis) گفته می‌شود. وظیفه دیگر لیزوزوم‌ها حذف سلول‌های آسیب دیده یا قسمت‌های آسیب دیده سلولها می‌باشد.

در اثر آسیب به سلول در اثر گرما، سرما، ضربه، مواد شیمیایی یا سایر عوامل لیزوزوم‌ها پاره شده و هیدرولازها آزاد و هضم مواد عالی اطراف خود را آغاز می‌کنند. اگر آسیب خفیف باشد، بخشی از سلول حذف و ترمیم می‌شود ولی اگر آسیب شدید باشد کل سلول هضم می‌شود که به آن اوتولیز AUTOLYSIS)) گفته می‌شود.

علاوه بر آن لیزوزوم‌ها مواد باکتری کش دارند که باکتری‌های بلعیده شده را قبل از اینکه به سلول آسیب برسانند از بین می‌برند این مواد عبارتند از:

۱. لیزوزیم که غشای سلولی باکتری را حل میکند.

۲. لیزوفرین که اتصال آن به آهن و سایر مواد رشد باکتری را متوقف میکند.

۳. اسید با PH حدود ۵ که هیدرولازها را فعال و متابولیسم باکتری را مختل میکند.»

نظرات کاربران

کاربر 4802355
۱۴۰۲/۱۰/۱۶

بد نبود بهتر بود کمی واضحتر و اصولی تر توضیح میدادین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۳۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
رایگان