دانلود و خرید کتاب الگوی مدیریت ناسازگاری های اجتماعی احمدرضا اخوت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب الگوی مدیریت ناسازگاری های اجتماعی

کتاب الگوی مدیریت ناسازگاری های اجتماعی نوشتهٔ احمدرضا اخوت و مریم قاسمی است و مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب الگوی مدیریت ناسازگاری های اجتماعی

ارزش وجود حکومت دینی با همه ناسازگاری‌هایی که ممکن است در آن بروز یابد، از حکومت غیر دینی به مراتب بیشتر است. این مهم را به سادگی می‌توان از تدبر در سوره مبارکه توبه به دست آورد. مطالعه روشمند این سوره الگوی مدیریتی مقابله با ناسازگاری‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد. این ناسازگاری‌ها همهٔ آن چیزهایی است که افراد جامعه را از صف ولی الهی جدا می‌کند. برای مقابله با این پدیده شوم که منجر به سر ریز گمراهی و هلاکت در بدنه جامعه می‌شود، شناخت دقیق ناسازگاری‌ها و جدا شدن از آنها ضروری است. به همین دلیل نام دیگر سوره توبه، برائت به معنای جداسازی صف خود از صفوف ناسازگاران است. کتاب الگوی مدیریت ناسازگاری های اجتماعی سعی دارد از نظرگاه قرآن به ناسازگاری‌های اجتماعی و مدیریت آن بپردازد.

خواندن کتاب الگوی مدیریت ناسازگاری های اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران دین و زندگی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب الگوی مدیریت ناسازگاری های اجتماعی

«- پیمانی که پیامبر با مشرکین و در راستای اهدافی می‌بندد:

- با وجود این پیمان، خداوند و پیامبر برائت خویش از مشرکین را به صورت واضح و آشکار بیان می‌کنند و هیچ‌گونه کرنشی به واسطه این پیمان از جانب پیامبر دربرابر مشرکین وجود ندارد. (۱-۳)

- در مدت این پیمان، پیامبر و مؤمنین به سخت‌گیری در برابر مشرکین دعوت شده‌اند. تا این پیمان به معنای سستی آنها در برابر مشرکین به حساب نیاید. (۴-۵)

- همچنین در صورتی که برخی از مشرکین قصد نزدیک شدن به مؤمنین برای فهمیدن پیام رسالت را داشته باشند، قرآن از آن استقبال کرده و مؤمنین را به واکنش درست دعوت می‌کند. (۶)

- پایبندی پیامبر به این پیمان تا زمان پایبندی مشرکین به آن در نظر گرفته شده است. (۷)

- شناخت عمیق از مشرکین که در زبان اظهار نرمی و در دل نیت‌های سوء بر ضد مسلمانان دارند، نکته دیگری است که خداوند از گروه مؤمنین درخواست دارد. (۸-۱۰)

- بر ملاحظه معیار برادری در همه احوال، که همان اقامه نماز و دادن زکات است، هر چند که فرد از گروه و خانواده و طبقه اجتماعی دیگری باشد، تأکید می‌شود. (۱۱)

- در صورت پیمان‌شکنی، پیامبر دستور برخورد شدید با مشرکین را دارد. (۱۲-۱۵)»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان