دانلود و خرید کتاب آموزش گام به گام تصویری نرم افزار ترادوس ۲۰۱۴ عباس احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش گام به گام تصویری نرم افزار ترادوس ۲۰۱۴ اثر عباس احمدی

کتاب آموزش گام به گام تصویری نرم افزار ترادوس ۲۰۱۴

نویسنده:عباس احمدی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آموزش گام به گام تصویری نرم افزار ترادوس ۲۰۱۴

کتاب آموزش گام به گام تصویری نرم افزار ترادوس ۲۰۱۴ نوشتهٔ عباس احمدی است. انتشارات راوشید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر شما را با روند ترجمهٔ نیمه‌خودکار آشنا می‌کند.

درباره کتاب آموزش گام به گام تصویری نرم افزار ترادوس ۲۰۱۴

کتاب آموزش گام به گام تصویری نرم افزار ترادوس ۲۰۱۴ از محیطی چندمنظوره برای مدیریت پروژه، گسترش و نگهداری حافظهٔ ترجمه، گزارش‌گیری و گسترش پایگاه دادهٔ واژگان تخصصی سخن گفته است. این کتاب در قالب تصاویری کاربردی ما را با روند ترجمهٔ نیمه‌خودکار آشنا می‌کند. گفته شده است که تقاضا برای ترجمهٔ کتبی زبان‌ها همواره در طول تاریخ و به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه وجود داشته، اما امروزه به‌خاطر فضایی که اینترنت فراهم کرده، این خواسته فراگیرتر هم شده است. طی چند سال گذشته، ابزارهای ‌ترجمهٔ کتبی با کمک رایانه همراه با رشد فناوری‌های متفاوتی نظیر افزایش ظرفیت ریزپردازنده‌ها، سخت‌افزارهای ذخیرهٔ داده و قابلیت‌های هوش مصنوعی، بی‌وقفه رو به پیشرفت بود‌ه است. نرم‌افزار ترادوس با سهم فروش بالا در میان ارائه‌کنندگان خدمات ترجمهٔ نیمه‌خودکار، از پرطرفدارترین مجموعه‌‌های نرم‌افزاری محسوب می‌شود که روند بومی‌سازی و مستندسازی متون بین زبان‌های گوناگون دنیا را برای تمام دست‌اندرکاران چرخهٔ این خدمات آسان‌تر کرده است.

ترادوس محیطی چندمنظوره برای مدیریت پروژه‌، گسترش و نگهداری حافظهٔ ترجمه، گزارش‌گیری و گسترش پایگاه دادهٔ واژگان تخصصی فراهم می‌کند تا در نهایت موجب افزایش سرعت، کیفیت، دقت و درآمد شود؛ در واقع و به‌طور خلاصه می‌توان گفت که دیگر ضرورتی ندارد یک جمله یا عبارت تکراری هر دفعه و به‌طور دستی ترجمه شود. محیط‌ این نرم‌افزار در نسخه‌های قدیمی بسیار پیچیده بود و تنها مترجم‌هایی سراغ ترادوس می‌رفتند که از مهارت و دانش کافی درباره سازوکار پردازش تحلیلی عناصر زبانی یا همان زبان‌شناسی رایانشی برخوردار بودند. پس از نسخه‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ ترادوس و تاریخچه‌ای پر فرازونشیب، به‌‌روزترین دستاوردهای انقلابی نرم‌افزار در سال ۲۰۱۴ به صنعت ترجمهٔ نیمه‌خودکار دنیا معرفی شد تا محیط کاربری ساده، عامه‌پسند و پویا بتواند قشر وسیع‌تری از مترجمان را جذب کند. با مطالعهٔ این کتاب تصویری، با روند ترجمهٔ نیمه‌خودکار آشنا خواهید شد.

خواندن کتاب آموزش گام به گام تصویری نرم افزار ترادوس ۲۰۱۴ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علوم کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزش گام به گام تصویری نرم افزار ترادوس ۲۰۱۴

«جفت یابی فازی، به جستوی خودکار رایانه در میان مجموعه‌های داده از ترجمه متن‌های قبلی در پایگاه به منظور یافتن نزدیک‌ترین معادل‌های واژگانی در یک واحد ترجمه گفته می‌شود. برای مثال، اگر هیچ معادل ۱۰۰ درصد دقیقی برای عبارت «سیب‌های سبز» پیدا نشود، شاید حافظه ترجمه پیشنهاد تقریبی red apples را بدهد که در داده‌های دو زبانه قبلی موجود است.

در این حالت، فقط کافیست که مترجم قسمت‌های اضافی یا متفاوت را جایگزین کند. جفت یابی فازی در سطح جمله و بند می‌تواند با جلوگیری از دوباره کاری به سرعت ترجمه بیفزاید اما میزان پاسخگویی آن به حجم حافظه ترجمه‌ای بستگی دارد که در طول ترجمه بارگذاری شده است. همچنین، میزان حساسیت جفت یابی فازی را کاربر بصورت درصدی تعیین می‌کند. این مقدار در نرم افزار ترادوس به طور پیش فرض ۷۰ درصد است، اما در شرایطی خاص با توجه به نوع متن و نیاز پروژه تغییر داده می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۱۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
۲۱,۵۰۰
۵۰%
تومان