دانلود و خرید کتاب فراتمرکز کریس بیلی ترجمه فاطمه تقی پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فراتمرکز اثر کریس بیلی

کتاب فراتمرکز

نویسنده:کریس بیلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فراتمرکز

کتاب فراتمرکز نوشتهٔ کریس بیلی و ترجمهٔ فاطمه تقی پناهی است. انتشارات راوشید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب فراتمرکز

در دنیایی پر از حواس‌‌‌‌پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره‌وری بیشتری داشته باشیم؟ کتاب فراتمرکز در این باره سخن گفته است. این کتاب راهنما، توصیه‌های عملی برای مدیریت توجه، تقویت تمرکز، افزایش خلاقیت و داشتن زندگی معنادار را در بر گرفته است. گفته شده است که «توجه» نیرومندترین ابزار انسان برای اجرای هر وظیفه‌ای به شمار می‌رود. دایرۀ توجه ما هرگز به اندازهٔ امروز محدود و پرازدحام نبوده است. بسیاری از ما قبول داریم که مغزمان موقع اجرای وظایف چندگانه به تقلا می‌افتد؛ بااین‌حال باز هم خودمان را در حال چندوظیفگی می‌یابیم و هر لحظۀ زندگی را با حواس‌پرتی و عدم‌تمرکز پر می‌کنیم. کتاب «فراتمرکز» بینش‌های ژرفی دربارهٔ بهره‌برداری درست از ذهن و دستیابی به حس والایی از مقصود زندگی و کارایی بالا در تمام طول روز فراهم آورده است. تازه‌ترین یافته‌های پژوهشی در حوزۀ علوم عصب‌شناسی آشکار کرده که مغز انسان دارای دو حالت قدرتمند است که فقط زمانی رها می‌شود که از توجه به‌طور مؤثری استفاده شود؛ یکی حالت متمرکز (همان فراتمرکز) که شالوده‌ای زیربنایی برای کارایی بالا فراهم می‌کند و دیگری حالت خلاق (تمرکز پراکنده) که کمک می‌کند اندیشه‌های مختلف را به‌شکلی نوآورانه‌ به هم وصل کنیم.

شیوۀ فراتمرکز به شما کمک می‌کند تا هر کدام از این حالت‌های ذهنی را طوری کسب کنید که بتوانید عمیق‌تر تمرکز کنید، با وضوح بیشتری بیندیشید و هر روز زندگی/شغلی با آگاهی بالاتر داشته باشید. کریس بیلی در این کتاب به  شناسایی و رویارویی با چهار نوع کلیدی از حواس‌پرتی و تداخل ذهنی، برقرارساختن محیطی آرمانی از لحاظ جسمانی و ذهنی که در آن بتوان با بهره‌وری بالا کار کرد، مهارکردن انگیزه و اشتغال در مدتی کم برای رسیدن به کارایی خوب، استفاده از زمان‌های خالی و استراحت با آگاهی و مقصود شفاف، اجرای وظایف هم‌زمان به‌طور راهبردی و هدفمند، آموختن اینکه چه زمانی باید توجه کنیم و چه زمانی باید به ذهن اجازه دهیم به هر جا که می‌خواهد پرسه بزند و... پرداخته است. کتاب حاضر با دگرگون‌‌کردن رویکرد شما دربارۀ تمرکز، اثبات می‌کند که هر چه مؤثرتر افسار توجه خود را به چنگ بگیرید، بهتر قادر خواهید بود تک‌تک جنبه‌ها و امور دشوار زندگی را مدیریت کنید.

خواندن کتاب فراتمرکز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فراتمرکز

«نکتهٔ مهم این کتاب آن است که درمی‌‌‌‌یابید همهٔ امور و فعالیت‌‌‌‌ها نیاز به توجه یکسانی ندارند، برخی از آنها مهم‌‌‌‌تر از برخی دیگرند و اگر قرار باشد منبع محدود توجه خود را خرج کنیم، برای برخی باید بیشتر دست به جیب شویم، و از بعضی دیگر چشم‌‌‌‌پوشی کنیم. در این کتاب یاد می‌‌‌‌گیرید چگونه وظایف خود را دسته‌‌‌‌بندی کنید، و برای هر کدام چه میزان از آن مخزنِ محدود توجه را اختصاص دهید.

می‌‌‌‌آموزید در حالت فراتمرکز، چگونه به عوامل حواسپرتی نه بگویید، و محیط خود را عاری از هر عاملی سازید که ممکن است شما را از رسیدن به مقاصد و اهداف اصلی‌‌‌‌تان بازدارد.

هدفِ ما در انجام امور حرفه‌‌‌‌ای و حتی روزانه آن است که بهره‌وری بیشتری داشته باشیم، به ازای هر دقیقه زمانی که صرف می‌‌‌‌کنیم و انرژی‌‌‌‌ای که مصرف؛ نتایج بهتری گرفته و یک قدم به سمت رسیدن به اهداف خود نزدیک‌‌‌‌تر شویم. در این کتاب می‌‌‌‌آموزید از همان لحظه که بیدار می‌‌‌‌شوید چه رفتاری را در پیش گیرید که این مهم، محقق شود.

کتاب حاضر به درد همهٔ کسانی که به دنبال استفادهٔ بهینه از وقت و انرژی خود هستید می‌‌‌‌خورد. از دانش‌‌‌‌آموزی گرفته که درگیر درس خواندن و مطالعه است، تا کارمندی که مشغول فعالیت‌‌‌‌های اداری. از استاد دانشگاهی که با پروژه‌‌‌‌های مختلف دانشجویان سروکار دارد تا حتی خانم خانه‌‌‌‌داری که سرش به آشپزی و فعالیت‌‌‌‌های روزمره گرم است.

کتاب با بیانی ساده یادآوری می‌‌‌‌کند در دنیایی زندگی می‌‌‌‌کنیم که هر آن ممکن است چیزی، صدایی، زنگ تلفنی، یا کسی حواس ما را پرت کند و به یک‌‌‌‌باره ما را از فعالیتی که در دست انجام داشتیم به گذشته‌‌‌‌های دور ببرد و ساعت‌‌‌‌ها آنجا ذهن‌‌‌‌مان را درگیر سازد. به ما یادآوری می‌‌‌‌کند چرا گاه هنگام پیاده‌‌‌‌روی، آنقدر درگیر افکار خود می‌‌‌‌شویم که حتی یادمان نمی‌‌‌‌آید چند بار از یک مسیر گذر کرده‌‌‌‌ایم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان