دانلود و خرید کتاب پرورش کودکانی مطمئن و خودکفا به سبک رآی ماگدا گربر ترجمه لیلا عابدین نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرورش کودکانی مطمئن و خودکفا به سبک رآی اثر ماگدا گربر

کتاب پرورش کودکانی مطمئن و خودکفا به سبک رآی

نویسنده:ماگدا گربر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پرورش کودکانی مطمئن و خودکفا به سبک رآی

کتاب پرورش کودکانی مطمئن و خودکفا به سبک رآی نوشتهٔ ماگدا گربر و ترجمهٔ لیلا عابدین نژاد است. انتشارات راوشید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. بهتر است به‌جای اینکه کارها را برای کودک انجام دهید، فقط او را راهنمایی کنید.

درباره کتاب پرورش کودکانی مطمئن و خودکفا به سبک رآی

چگونه توانایی‌های کودک ‌خود را از همان ابتدا تقویت کنید؟ کتاب پرورش کودکانی مطمئن و خودکفا به سبک رآی به شما در این مورد کمک می‌کند. ماگدا گربر در مقام یک درمانگر کودک و بنیان‌گذار موسسۀ RIE برای آموزش مراقبان و مربیان کودک، خودش چندین نوه و نبیره دارد؛ همچنین یک مرکز ویژۀ فرزندپروری را بر اساس رویکردهای روان‌شناختی خود در لس‌آنجلس راه‌اندازی کرده و تمام تجربه‌هایش را مدیون کار با بچه‌هایی است که در میهن او، مجارستان و در انتهای جنگ جهانی دوم بی‌سرپناه شده بودند. این رویکرد تازه که در کتاب حاضر با نام اختصاری «رآی» معرفی شده، سعی کرده است به والدین و مراقبان کمک کند تا با وسواس و احترام با نوزادان برخورد کنند؛ رویکردی که شالوده‌ای مستحکم برای فرایند رشد تک‌تک کودکان پیشنهاد می‌دهد. ماگدا گربر همراه با دستیارش «آلیسون جانسون» که سهمی در نگارش این کتاب داشته، به شرح رویکرد «رآی» بر مبنای واکنشگری به مراحل رشد و نمو از نوپایی تا نوجوانی پرداخته است.

مسائلی همچون شیردهی، خواباندن، پرستاری از کودک، رقابت میان خواهر و برادر و تسکین گریه‌وزاری در گفت‌وگوهای نمونۀ کتاب گنجانده شده‌اند. حکایت‌های شخصی که از زبان والدین خشنود بابت مطالعهٔ این کتاب دیده می‌شود، بیانگر غنای مطالب آن است. هر چند که نویسنده اعتقاد دارد تنها به یافته‌های علمی مقداری بیان عمومی بخشیده و رویکردش تفاوت بنیادی با نسخه‌های دانشگاهی ندارد. شما در این اثر با مطالب سودمند و خردمندانه‌ای در هر صفحه روبه‌رو خواهید شد. به‌طورکلی کمتر والدی می‌تواند کتابی را در زمینۀ روان‌شناسی خانواده و فرزندپروری کنار بگذارد که بی‌وقفه به بردباری، خونسردی و لذت‌بردن از کودکان دعوت می‌کند. یا یادگیری رویکرد رآی یاد خواهید گرفت که چطور:

مهارت‌های مشاهده‌گری و مراقبتی خود را بهبود دهید، بدانید چه مواقعی باید در کارهای کودک دخالت کنید، شیوه‌هایی برای برقراری پیوند با نوزاد از طریق اجرای روال‌های مراقبتی روزانه بیابید (مانند شیردهی، تعویض پوشک و حمام‌بردن)، رسیدگی مؤثر به مشکل‌های رایج مانند گریهٔ کودک، بی‌نظمی، بدخوابی، خراب‌کردن دستشویی و... . پس اگر واقعاً خواهان افزایش خودکفایی در کودکان خود هستید تا بدون کمک شما بتوانند به شکوفایی برسند، بهتر است به‌جای اینکه کارها را برایشان انجام دهید، فقط آن‌ها را راهنمایی کنید. آموزش خودکفایی در سنین پایین به کودک کمک می‌کند تا بتواند در بلندمدت هیجان‌ها و رفتارهایش را کنترل کند. در مواقعی که کودک به کمک احتیاج دارد، به‌جای انجام کارها به‌صورت داوطلبانه برای او، کارهای بزرگ را به کارهای کوچکِ چندمرحله‌ای تبدیل کنید. در این صورت نه‌تنها کودک احساس می‌کند کارها را خودش انجام داده، بلکه سطح اعتماد‌به‌نفس و حس استقلالش بیشتر می‌شود.

خواندن کتاب پرورش کودکانی مطمئن و خودکفا به سبک رآی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پدرها و مادرها و معلم‌ها و مربی‌های کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پرورش کودکانی مطمئن و خودکفا به سبک رآی

«کودکان به راحتی پیام‌های منفی مانند گفتن والدین (یا فکر کردن) را می‌گیرند، "کودک بیچاره الان باید بخوابد، " یا کودک بیچاره ممکن است از تاریکی و تنها بودن بترسد". ممکن است این نوع از افکار ترس‌های خود را به ما و نه کودک‌مان نشان دهد. از ارسال پیا‌م‌های منفی پرهیز کنید، زیرا ممکن است آن‌ها پیام‌های پیش‌گویی‌کننده خودباورانه داشته باشند. در عوض بگویید، می‌بینم که داری خسته می‌شوی. من تو را در تختت می‌گذارم که می‌توانی استراحت کنی.

اشیاء انتقالی مانند خرس‌های عروسکی یا پتو می‌توانند به کودک کمک کنند تا از شما جدا شوند. خوب است که به او حق انتخاب بین دو شیء را بدهید: " آیا پتو یا حیوان دست‌آموزت را می‌خواهی در تخت پیش خودت داشته باشی؟ " وقتی کودک خود را برای خواب آماده می‌کنید، به خرس عروسکی یا سایر وسایل بگویید که از فرزندتان می‌خواهید چه کاری برای شما انجام دهد. وقتی با خرس عروسکی صحبت می‌کنید، کودکان گوش می‌دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان