دانلود و خرید کتاب رهبری ممتاز برایان تریسی ترجمه صالح سپهری‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رهبری ممتاز

«رهبری ممتاز» نوشته برایان تریسی(-۱۹۴۴) و پیتر چی است . این کتاب ۱۲ ویژگی آموختنی رهبران برجسته و موفق را توضیح و آموزش می‌دهد. بزرگ‌ترین مانع در برابر خودانضباطی را باید تمایل طبیعی انسان به حرکت در مسیر راحت‌تر و به سمت کارهای زودبازده دانست. بیشتر مردم معمولا به فکر یافتن سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای انجام کارها هستند و هیچ توجهی به نتایج ثانویه این قبیل اقدامات ندارند. تنها چیزی که می‌تواند در برابر این گرایش به فعالیت‌های زودبازده بایستد، خودانضباطی و منشِ والا است که در این کتاب در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. اهمیت چشم‌انداز بلندمدت را همیشه به یاد داشته باشید. نتایج حرف‌هایی که می‌زنید و رفتارهایی را که دارید به خاطر داشته باشید. ناشکیبایی و بی‌قراری نکنید و انتظار تغییر سریع و راحت عادت‌هایی را که سال‌ها با شما بودند نداشته باشید. در مقابل، باید رویکردی بلندمدت داشته باشید. اگر هر ماه روی یک عادت کار کنید، در عرض یک سال (که خیلی هم زود می‌گذرد) می‌توانید هر یک از این ۱۲ ویژگی ضروری برای رهبری را در وجود خود نهادینه کنید و به فردی کاملا متفاوت تبدیل شوید. رابطه دیگری را می‌توان بین خودانضباطی، عزت نفس و اعتماد به نفس دید. هر قدر ویژگی مد نظر خود را به‌طور منظم‌تر و پیوسته‌تری به کار گیرید، بیشتر خودتان را دوست خواهید داشت و برای خودتان احترام قائل خواهید بود. همچنین اطمینان خاطر بیشتری یافته، خوش‌بین‌تر می‌شوید و در حوزه‌های مختلف زندگی موثر خواهید شد. وقتی که ویژگی‌های لازم برای رهبری را در وجود خود تقویت و تثبیت کردید، به رهبری قدرتمند و کارآمد تبدیل می‌شوید، کارهای بیشتری را انجام می‌دهید و در اموری که تلاش می‌کنید به موفقیت‌های بیشتری دست می‌یابید.
معرفی نویسنده
عکس برایان تریسی
برایان تریسی
کانادایی | تولد ۱۹۴۴

برایان تریسی نویسنده‌ی آمریکایی‌ـ‌کانادایی و سخنرانی محبوب در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی و مدیریت کسب‌وکار است. او علاوه بر انتشار کتاب‌های پرفروش که به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌، برای برگزاری جلسات و سخنرانی به بیش از صد کشور سفر کرده است. در کنار کتاب‌های او، آثار دیداری و شنیداری‌اش نیز در سراسر جهان با استقبالی کم‌نظیر مواجه شده است.

نظرات کاربران

majid
۱۳۹۸/۰۴/۲۴

کتاب خوبیه میشه گفت خلاصه ای از کتا بهای برایان تریسی است

رضا
۱۳۹۵/۰۹/۱۱

کتاب های نشر دنیای اقتصاد عالین کاشکی بقیشونم تخفیف هفته میذاشتین

فرشید
۱۳۹۵/۰۹/۱۱

ممنون از طاقچه و دنیای اقتصاد، این طرحها رو لطفا تکرار کنید

فرشید
۱۳۹۵/۰۹/۱۱

عالی خریدم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
خودانضباطی به معنای واداشتن خود به انجام کارهایی مشخص است، هر چند این کارها در ابتدا دشوار و ناخوشایند باشند. ناپلئون هیل پس از ۲۲ سال گفتگو و مطالعه بر روی ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین و موفق‌ترین افراد در ایالات متحده به این نتیجه رسید که خودانضباطی «شاه کلید ثروتمندان است.» با خودانضباطی هر کاری امکان‌پذیر است، اما بدون آن، هیچ چیزی امکان‌پذیر نخواهد بود.
ayida maghooli
افرادی که تفکر راهبردی دارند، برتری آشکاری نسبت به کسانی که از پیش در مورد نتایج کارهای خود فکر نمی‌کنند دارند.
ayida maghooli
رهبران چشم‌انداز بلندمدتی دارند. آنها در تصمیم گیری‌های روزمره خود می‌توانند یک، دو، سه، پنج یا حتی ده تا بیست سال آینده را تصور کنند. آنها پیش از دست به کار شدن، فرصتی را به بررسی همه جانبه نتایج بالقوه کارها و رفتارها اختصاص می‌دهند. آنها از تفکر «آینده به حال» استفاده می‌کنند.
ayida maghooli
در دنیای کسب‌و‌کار امروزی، یک رهبر باید این شعار را سر لوحه فعالیت‌های خود قرار ‌دهد: «انجامش بده! اصلاحش کن! امتحانش کن!» رهبران و شرکت‌های برتر به‌طور پیوسته و پیاپی به آزمودن، اشتباه کردن و آموختن از دیگران مشغول هستند. آنها هرگز ماه‌ها و سال‌ها از زمان خود را صرف تحلیل جامع و ریزبینانه طرح‌های خود نمی‌کنند، بلکه دست به کار می‌شوند و آن را در دنیای واقعی می‌آزمایند.
ayida maghooli
بیشتر رهبران، توان فکری خود را صرف بررسی آینده و در واقع ترسیم آینده مطلوب و چگونگی ایجاد آن می‌کنند. در مقابل، افراد معمولی بیشتر به زمان حال و آینده، سرزنش دیگران و مقصر دانستن آنها به دلیل مشکلات پدیدآمده می‌پردازند.
ayida maghooli
اگر به مطالعه زندگی رهبران بزرگی همچون ناپلئون، فلورانس ناینتینگل، مادر ترزا یا اسکندر کبیر بپردازید، به این نتیجه می‌رسید که همه این افراد انسان‌های بسیار فعالی بودند. آنها خیالباف نبودند و منتظر نمی‌ماندند تا اهدافشان به صورت خودبه‌خودی محقق شوند. وقتی به ایده‌ای می‌رسیدند یا رسالتی برای خود تعیین می‌کردند، دست به کار می‌شدند و با قدرت هر چه تمام‌تر به سمت هدف تعیین شده حرکت می‌کردند.
ayida maghooli
این نیاز شدید به رهبری را می‌توانیم در خانواده‌ها، سازمان‌ها، نهاد‌های خصوصی و عمومی و همچنین دولت‌ها مشاهده کنیم. ما اکنون بیش از هر زمان دیگری، به رهبری نیاز داریم و البته به‌طور ویژه‌ای نیازمند رهبرانی هستیم که بتوانند ما را به سوی آینده هدایت کنند. خلاصه این‌که به افرادی نیاز داریم که چشم‌انداز، شهامت و توانایی یافتن حوزه‌های جدیدی برای فعالیت را دارا باشند.
ayida maghooli
پیتر دراکر می‌گفت که وظیفه اصلی یک مدیر «فکر کردن در مورد آینده است، زیرا هیچ فرد دیگری چنین مسئولیتی ندارد.»
ayida maghooli
ابتدا اهداف شغلی و مالی خود را تعیین کنید. در هر یک از این حوزه‌ها «ایده‌آل‌ سازی» کنید. اگر یک چوب جادویی داشتید و با تکان دادن آن می‌توانستید فعالیت اقتصادی و موقعیت شغلی ایده‌آل خود در پنج سال آینده را پدیدار سازید، فعالیت اقتصادی و موقعیت شغلیتان را چگونه رقم می‌زدید؟ فعالیت اقتصادی و موقعیت شغلیتان چه تفاوتی با وضعیت حاضر داشت؟ از چه راهی پول در می‌آوردید؟ با چه کسانی کار می‌کردید یا برای چه کسانی کار می‌کردید؟ برای چه شرکتی کار می‌کردید و چه کاری برای آنها انجام می‌دادید؟ اگر امکان داشت به آینده‌ای کاملا ایده‌آل دست یابید، دوست داشتید در آینده به چه موقعیت شغلی دست یابید و چه مسئولیت‌هایی داشته باشید؟
ayida maghooli
شهامت شهامت، یکی از ویژگی‌های اصلی لازم برای رهبری است. همین شهامت است که رهبران را به سمت تلاش و آزمودن موارد جدید -حتی بدون این‌که از موفقیت در آن مطمئن باشند- سوق می‌دهد. همین شهامت است که سبب می‌شود دیگران نیز به دور رهبران حلقه بزنند و از او الهام بگیرند. اگر در مواقع نیاز رفتاری شجاعانه داشته باشید، می‌توانید شهامت را در وجود خود تقویت و نهادینه کرد.
ayida maghooli

حجم

۲۲۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۲۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان