دانلود و خرید کتاب خاستگاه مفاهیم سیاسی جدید در دوران میانه سیدعلیرضا حسینی بهشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاستگاه مفاهیم سیاسی جدید در دوران میانه اثر سیدعلیرضا حسینی بهشتی

کتاب خاستگاه مفاهیم سیاسی جدید در دوران میانه

معرفی کتاب خاستگاه مفاهیم سیاسی جدید در دوران میانه

کتاب خاستگاه مفاهیم سیاسی جدید در دوران میانه نوشتهٔ سیدعلیرضا حسینی بهشتی و کامیار صفایی است و انتشارات روزنه آن را منتشر کرده است. این کتاب بر اهمیت دوران میانه بر شکل‌گیری تفکر و چارچوب دانشی جدید صحه می‌گذارد.


نشر روزنه با دریافت مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ آغاز به فعالیت کرده است. هدف نشر روزنه در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش آگاهی عمومی جامعه در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. با این وجود در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برای تمام سنین، نشر روزنه در طول بیش از دو دهه فعالیت خود، بالغ بر ۱۰۰۰ عنوان کتاب با موضوعات گوناگون منتشر کرده است. بسیاری از این آثار از جمله ترجمه مجموعه داستان‌های یاران حلقه با استقبال بالای مخاطبان همراه بوده است. یکی دیگر از مجموعه‌های درخور این نشر، مجموعه آثار شهید بهشتی است که بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی گردآوری کرده است.

درباره کتاب خاستگاه مفاهیم سیاسی جدید در دوران میانه

طی دو سده اخیر، زندگی روزمره ما ایرانیان چنان از تأثیرات تمدن مغرب‌زمین متأثر بوده است که بازتاب آن را در خواست همگانی دفاع از هویت خویش و واکنش فرهیختگان این مرز و بوم در برابر بی‌هویتی و بحران‌های منتج از آن شاهد بوده‌ایم. ابعاد تأثیر فن‌آوری، علم و نهادهای اجتماعی و سیاسی غرب بر فرآیند تجدد جامعه ما نیاز به یادآوری ندارد. بنابراین، شناخت تمدن غرب، شانه به شانه شناختمان از هویت خودمان می‌ساید و از آن گریزی نیست و برای دستیابی به آن، به شناخت اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی آن که هم در بنای آن چه به‌نام غرب می‌شناسیم مؤثر بوده و هم آئینه تمام‌نمای آن است، نیازمندیم. واقعیت این است که جامعه لیبرالی متجدد امروز در غرب، بیش از آنچه خود آگاه باشد متأثر از میراثی است که از دوران میانه بدان رسیده است. تصویری که از غرب متجدد بدون درک اروپای میانه به‌دست آمده باشد، تصویری ناقص است. فهم وضعیت ما نیز به دو طریق به درک دوران میانه مربوط می‌شود: یکی از طریق تأثیر و تأثری که در آن روزگاران میان این دو تمدن وجود داشته و دیگری به‌لحاظ تأثیری که غرب دوران میانه بر شکل‌گیری نهادهای سیاسی و اجتماعی ما داشته و دارد. از همین رو، مطالعه و تحقیق در این دوران مهم از تاریخ بشری، فراتر از یک تفنن دانشگاهی است. کتاب خاستگاه مفاهیم سیاسی جدید در دوران میانه با همین هدف منتشر شده است.

خواندن کتاب خاستگاه مفاهیم سیاسی جدید در دوران میانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های تاریخ، فلسفه، علوم سیاسی و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۸۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۴۷,۵۰۰
تومان