دانلود و خرید کتاب جنگ وحشتناک جهانی دوم تری دیری ترجمه مهرداد تویسرکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگ وحشتناک جهانی دوم اثر تری دیری

کتاب جنگ وحشتناک جهانی دوم

معرفی کتاب جنگ وحشتناک جهانی دوم

کتاب الکترونیکی جنگ وحشتناک جهانی دوم نوشتۀ تری دیری و ترجمۀ مهرداد تویسرکانی است و نشر افق آن را منتشر کرده است. کتاب جنگ وحشتناک دوم جهانی بر اساس واقعیت‌های ثبت‌شدۀ تاریخی نوشته شده و اگرچه در آن از لحن و بیان طنز استفاده می‌شود، اما وقتی اتفاقات آن را تصور کنید اصلاً خنده‌دار نیست!

درباره کتاب جنگ وحشتناک جهانی دوم

کتاب جنگ وحشتناک جهانی دوم، سومین جلد از مجموعه کتاب نوجوان «تاریخ ترسناک» است. موضوع این کتاب بزرگ‌ترین جنگ در تاریخ است و به حقایق هولناک این جنگ می‌پردازد. در این کتاب از چیزهایی پرده‌برداری می‌شود که احتمالاً تابه‌حال در هیچ‌ کجا ندیده باشید. در ابتدای این کتاب یک گاه‌شمار آمده که تاریخ اتفاقات را به ترتیب مرور می‌کند و نشان می‌دهد که آلمان و بریتانیا و شوروی چه انگیزه‌های برای شروع جنگ جهانی دوم داشته‌اند. گزارش‌ها دربارۀ تعداد کشتگان این جنگ وحشتناک متفاوت است؛ اما اکثر آن‌ها باور دارند رقمی بین ۷۵ تا ۸۵ میلیون نفر، شامل سربازانی که در جبهه بودند و همچنین زن‌ها و کودکان و افراد سالمند، در این فاجعۀ تاریخی کشته شدند. تری دیری اگرچه با همان چاشنی طنز همیشگی به روایت تاریخ می‌پردازد، اما باز هم در بعضی از بخش‌های کتاب آمارهای تکان‌دهنده‌ای از این دورۀ تاریخی می‌خوانیم. نکتۀ جالبی که درمورد کتاب جنگ وحشتناک جهانی دوم وجود دارد این است که از حزب یا گروه سیاسی خاصی طرف‌داری نمی‌کند و سعی می‌کند وقایع را همان‌طور که به نظر می‌آید درست است، برای خوانندگان بازگو کند؛ چرا که تاریخ سرشار از حقایق پنهان و دروغ‌های آشکار است و به گفتۀ یک تاریخ‌شناس مشهور، تاریخ چیزی است که مردم‌باور می‌کنند، نه آنچه حقیقتاً درگذشته رخ‌داده است.

خواندن کتاب جنگ وحشتناک جهانی دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کودکان و نوجوانان بالای ۹ سال مناسب است.

بخشی از کتاب جنگ وحشتناک جهانی دوم

«اتحاد جماهیر شوروی در ۱۹۴۱ به نفع متفقین وارد جنگ شد و مردمش مثل هر قوم دیگری در تاریخ با شقاوت جنگیدند. تعداد تلفات انسانی شوروی رقمی باورنکردنی است. برخی از مورخان روس معتقدند که بین ۴۳ تا ۴۷ میلیون تبعۀ شوروی در طول جنگ جهانی دوم جان سپردند؛ البته اگر تلفات ناشی از عوارض جانبی مثل جنگ، قحطی و بی‌خانمانی را هم به حساب بیاوریم. شوروی‌ها، مشروط بر آن‌که در جنگ پیروز بشوند، در مورد این که چطور باید بجنگند یا کشته شوند وسواس به خرج نمی‌دادند. ایالات متحدۀ آمریکا از میان ۱۹۰۰۰ نفر سرباز فراری فقط یکی را اعدام کرد. اما روس‌ها این قدرها ناخن خشک نبودند. آن‌ها هر سربازی را که مرتکب جنایت می‌شد یا از میدان نبرد فرار می‌کرد، به گردان‌های مجازات منتقل می‌کردند تا به آن‌ها مأموریت‌های انتحاری واگذار شود.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۲۸۲۵۵
۱۴۰۳/۰۲/۱۴

عالی بود.این مجموعه ی قدیمی یه شاهکاره که کمتر بهش توجه شده. لذت زیادی از طنز نویسنده میبرید و همینطور نویسنده در قسمت های لازم،جدیت بالایی داره. انقدر روان که یک روزه خوانده میشود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان