دانلود و خرید کتاب عصر حجر پرخطر تری دیری ترجمه پیمان اسماعیلیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عصر حجر پرخطر اثر تری دیری

کتاب عصر حجر پرخطر

معرفی کتاب عصر حجر پرخطر

کتاب عصر حجر پرخطر به‌قلم تری دیری و ترجمهٔ پیمان اسماعیلیان را نشر افق منتشر کرده است. این کتاب با بهره‌گیری از تصاویر طنز در قالب کمیک‌استریپ، به معرفی و تشریح عصر حجر و ویژگی‌های زیستی انسان‌ها، حیوانات و گیاهان می‌پردازد.

درباره کتاب عصر حجر پرخطر

تاریخ زیست بشر از همان ابتدای خلقت تاکنون، فراز و نشیب‌های زیادی داشته است که مطالعهٔ آن‌ها می‌تواند رازها و حقایق شگفتی از آفرینش و روند تکامل نوع بشر را بازنمایی کند. ازآن‌جاکه ممکن است مطالعهٔ کتب علمی و تخصصی این حوزه برای همگان ممکن نباشد، ساده‌سازی و داستان‌گونه کردن و نیز بهره‌گیری از تصاویر می‌تواند به فهم این موضوعات کمک کند. کتاب عصر حجر پرخطر، یازدهمین جلد از مجموعهٔ تاریخ ترسناک، نوشتهٔ تری دیری به تشریح و توضیح ویژگی‌های عصر حجر با زبانی ساده و تصاویر طنزآمیز می‌پردازد و مطالعهٔ این مباحث را دلپذیرتر می‌کند.

خواندن کتاب عصر حجر پرخطر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

نوجوانان علاقه‌مند به زیست‌شناسی و تاریخ که به دنبال قالبی جدید و نو برای یادگیری در این مباحث هستند، از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

درباره تری دیری

ترنس ویلیام "تری" دیری (متولد ۴ مارس ۱۹۴۶) نویسندهٔ آثار کودکان بریتانیا با بیش از ۲۰۰ کتاب است. آثار او بیش از ۲۵ میلیون نسخه منتشر شده و به بیش از چهل زبان ترجمه شده‌ است. در سال ۲۰۱۲ او به‌عنوان دهمین نویسنده‌ای که کتاب‌هایشان بیشتر در کتابخانه‌های بریتانیا امانت گرفته شده‌ است، شناخته شد. مجموعه کتاب‌های تاریخ ترسناک او در میان کودکان و بزرگسالان محبوب است. سی‌آی‌تی‌وی در سال ۲۰۰۲ از روی این مجموعه، کارتون ساخت و CBBC از سال ۲۰۰۹ طرحی کمدی را بر پایهٔ این کتاب اجرا می‌کند. دیری خود نیز در برخی از قسمت‌های این مجموعه نقش ایفا کرده‌ است. دیری دکترای افتخاری آموزش را در سال ۲۰۰۰ از دانشگاه ساندرلند دریافت کرد. تری دیری جایزه‌های زیادی برده‌ است از جمله بلوپیتر، جایزهٔ بهترین نویسندهٔ آثار غیر داستانی قرن در بریتانیا.

بخشی از کتاب عصر حجر پرخطر

«رخدادنگاری عصر حجر

۳٫۵۰۰٫۰۰۰ سال پیش در شرق آفریقا جاپاهایی پیدا شد که نشان می‌داد قبلاً مخلوقاتی به نام انسان نما بودند که می توانستند روی دو پا راه بروند. لابد می گویید چه شاهکاری حتی یک نی‌نی پوشک‌پوش هم می‌تواند این کار را بکند! بله، ولی همین قابلیت اجازه می‌داد پاهای جلویی تبدیل به دست شوند و بتوانند از ابزار استفاده کنند. راستش همین انسان‌نماها بودند که دنیا را تسخیر کردند، ملتفت هستید که ۳٫۲۰۰٫۰۰۰ سال پیش اسکلت موجودی در آفریقا پیدا شد که اسمش لوسی بود و روی دو پا راه می‌رفت. اسم لوسی را از روی یکی از ترانه‌های گروه بیتل به نام لوسی در آسمان با الماس ها! انتخاب کردند. لوسی فقط یک متروبیست سانت قد داشت و حجم مغزش به ۴۰۰ سی‌سی می‌رسید. دیرین‌شناسان شواهدی پیدا کردند که نشان می‌داد یک خانوادهٔ نه‌نفره از این انسان‌نماها در حادثه‌ای ناگهانی کشته شده بودند؛ شاید مغزهایشان نخودی تر از آن بود که فرار کنند پس این اولین مطلبی است که در تاریخ ترسناک بشری از آن مطلع شده‌ایم. اسم افاده‌ای این انسان‌نماها استرالوپیته‌کوس بود یعنی بوزینه‌های جنوبی که نباید با استرالیایی‌ها اشتباهش بگیرید. گرچه آن‌ها هم بوزینه‌های جنوبی‌اند. به‌جز مارتین براون (تصویرگر کتاب که چیز دیگری است.) انسان‌های امروز حدود ۱۵۵۰ سی‌سی حجم مغزی دارند. اصلاً مغز خودتان را درآورید و اندازه بگیرید. اگر به اندازهٔ مغز لوسی بود. لابد معلم خوبی می‌شوید. ۲٫۵۰۰٫۰۰۰ سال پیش قدیمی‌ترین ابزارهای پارینه‌سنگی پیدا شده در اتیوپی نشان می‌دهند. این انسان‌نماها می‌دانستند چطور پوست را از لاشهٔ غذایشان جدا کنند... ولی به این معنا نبود که سلاحی هم برای کشتنش داشته‌اند. پس کارشناسان نتیجه گرفتند لابد گوشت لاشه را از بقیهٔ حیوانات وحشی می‌دزدیده‌اند. اگر کمی توی کلاس خودتان وقت صرف کنید می‌بینید که این عادت زشت دزدی هنوز از سر این انسان‌نماهای امروزی هم نیفتاده است!) ۲٫۵۰۰٫۰۰۰ تا ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ سال پیش انسان‌نماهای اولیه کمکم به موجودات انسانی مدرن تبدیل شدند. و از ابزارهای سنگی استفاده کردند. به آن‌ها انسان دست‌ورز می‌گفتند. اسم علمی افاده‌ای‌اش هم هوموهابیلیس است. ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ سال پیش انسان‌های باهوش اولین خانه‌هایشان را در تانزانیا ساختند که به شکل یک نیم‌دایره از سنگ‌های آتشفشان ساخته شده بود و رویشان را با شاخ‌وبرگ پوشانده بودند. البته جای خیلی راحتی نبود ولی دست کم نه اجاره‌خانه می‌دادند نه مالیات، تازه همسایه‌ها هم مرسدس بنزشان را جلوی خانه‌شان پارک نمی‌کردند که آدم را از حسادت دق بدهند. ۱٫۷۹۰٫۰۰۰ سال پیش نوع دیگری از استرالوپیته‌کوس‌ها در کنیا زندگی می‌کردند. البته گفتن اسمش خیلی دهان‌پرکن است؛ اما چون دندان‌های خردکنندهٔ درشتی هم دهانش را پر کرده بود اسمش را انسان فندق‌شکن گذاشتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۰٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان