دانلود و خرید کتاب جنگ نرم از دیدگاه قرآن حسین جوشقانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگ نرم از دیدگاه قرآن اثر حسین جوشقانی

کتاب جنگ نرم از دیدگاه قرآن

انتشارات:ساقی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جنگ نرم از دیدگاه قرآن

کتاب جنگ نرم از دیدگاه قرآن نوشتۀ حسین جوشقانی است. انتشارات ساقی این کتاب را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب جنگ نرم از دیدگاه قرآن

کتاب جنگ نرم از دیدگاه قرآن به‌همت جمعی از فضلا و محققان حوزۀ علمیه قم نوشته شده است. این کتاب بر این باور است که مهم‌ترین جایگاه جنگ نرم، قدرت‌های نرم و شیوه‌های مقابله با آن را باید از منبع عظیم قرآن و عترت استخراج کرد. این اثر به معنا و مفهوم جنگ نرم در قرآن، مصادیق جنگ نرم، شیوه‌های جنگ نرم بر ضد انبیا در قرآن کریم، منابع قدرت نرم در قرآن کریم و راه کارهای مقابله با جنگ نرم پرداخته است.

خواندن کتاب جنگ نرم از دیدگاه قرآن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم قرآنی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جنگ نرم از دیدگاه قرآن

«تعریف جنگ نرم:

تهدیدهای صورت‌گرفته و طراحی شده بر ضد جریان حق از سوی جریان باطل، از سه طریق صورت می‌پذیرد:

تهدید سخت:

این نوع تهدید عموماً در عرصۀ مرزها و حوزه‌های برون‌مرزی صورت می‌پذیرد. ابزار این تهدید نیروهای نظامی و مسلح هستند و هدف از این تهدید انهدام تأسیسات حیاتی و اقتصادی یگان‌های مسلح و تهدید تمامیت ارضی جناح حق بوده که دورۀ آن کوتاه است.

تهدید نیمه‌سخت:

این نوع تهدید در عرصۀ داخلی، سازمان‌ها و ستادهای یک کشور صورت می‌گیرد. ابزار آن روش‌های براندازی؛ مانند گسترش دامنۀ تحریم‌ها است و هدف، آن تخریب امنیت اقتصادی است که در یک پروسۀ میان‌مدت شکل می‌گیرد.

تهدید نرم:

این تهدید عموماً در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شکل‌گرفته و ابزار کاربردی آن هم ناتوی فرهنگی در قالب ابزارهای دیپلماسی عمومی روانی و رسانه‌ای است هدف، آن تضعیف ثبات امنیت اجتماعی و فرهنگی بوده و دورۀ آن نیز بلندمدت است، ازاین‌رو، می‌توان تهدید یا براندازی نرم را تلاش دشمن برای تسلط کامل در ابعاد گوناگون یک جامعه دانست که این تسلط با زدودن الگوهای رفتاری و هنجارهای ارزشی جامعۀ مورد تهاجم و جایگزینی الگوها و ارزش‌های جامعۀ مهاجم محقق می‌شود. در این نوع تهدید و جنگ کشور مهاجم بدون خونریزی و طی پروسۀ زمانی، آرام و بدون نیاز به نیروهای مسلح و با استفاده از استحالۀ فکری و فرهنگی یک جامعه سلطۀ همه‌جانبۀ خود را بر آن جامعه تحمیل کرده و با روش نرم‌افزاری حساب شده آنها را مطیع کند، در یک‌کلام می‌توان جنگ نرم را این گونه تعریف کرد اجرای برنامه‌ای حساب شده مسالمت‌آمیز و درازمدت برای نفوذ در ارکان سیاسی یک نظام به‌منظور تغییر سیستم سیاسی یک کشور با ایجاد تغییروتحول اساسی در باورهای اساسی و اصلی آن.

ابزار و اهداف جنگ نرم:

 باتوجه‌به تعریفی که از جنگ نرم شد می‌توان ابزارهای این جنگ را بسیار ساده و کم‌هزینه دانست. این سادگی درعین‌حال بسیار پیچیده و کاربردی‌تر از جنگ سخت است؛ چراکه دیگر به لشکرکشی و مقاومت‌های فیزیکی نیاز نیست، بلکه با تصرف فکر، اندیشه و ارادۀ یک جامعه و نفوذ آرام و خزنده در لایه‌های فکری آن صورت می‌پذیرد به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، جنگ نرم جنگ به‌وسیلۀ ابزارهای، فرهنگی به‌وسیلۀ نفوذ، به‌وسیلۀ دروغ یعنی به‌وسیلۀ شایعه‌پراکنی با ابزارهای پیشرفته‌ای که امروز وجود دارد؛ ابزارهای ارتباطی که ده سال قبل، پانزده سال قبل و سی‌سال قبل نبود و امروز گسترش پیدا کرده است. جنگ نرم؛ یعنی ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم. ابزارهای گوناگونی برای اجرای این تهدید استفاده می‌شود، مانند تبلیغات، رسانه، احزاب، شیوۀ القای شبهه‌پراکنی. هدف همان‌گونه که گفته شد فتح سنگرهای فکری و عقیدتی یک جامعه است که رهبر انقلاب در این باره نیز می‌فرمایند در جنگ نظامی دشمن به سراغ سنگرهای مرزی ما می‌آید مراکز مرزی ما را سعی می‌کند منهدم کند تا بتواند در مرز نفوذ کند در جنگ روانی و آنچه که امروز به آن جنگ نرم گفته می‌شود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌آید که آنها را منهدم کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان