دانلود و خرید کتاب همسران خوب لوییزا می الکوت ترجمه شهین دخت رئیس زاده (فرزانه)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب همسران خوب

کتاب الکترونیکی همسران خوب نوشتۀ لوییزا می الکوت و ترجمۀ شهین دخت رئیس زاده (فرزانه) است و انتشارات علمی و فرهنگی آن را منتشر کرده است. کتاب همسران خوب رمانی کلاسیک، عاشقانه و تاریخی از لوئیزا می الکات، خالق محبوب‌ترین خواهران جهان ادبیات است. این رمان که سه سال بعد در ادامۀ رمان زنان کوچک نوشته شد، داستان خواهران مارچ را در جوانی دنبال می‌کند. در این کتاب هریک از ۴ خواهر به سمت سرنوشت خود پیش می‌روند.

درباره کتاب همسران خوب

رمان همسران خوب اثر لوییزا می الکوت رمان‌نویس آمریکایی است که دنبالۀ زنان کوچک دیگر اثر اوست. این رمان داستان زندگی ۴ خواهر است که هریک وظایف اجتماعی و خانوادگی خود را در غیاب پدر و مادر که درگیر جنگ‌های داخلی آمریکا هستند به نحو شایسته‌ای انجام می‌دهند. آنان با اراده‌ای مصمم وظایف زندگی را به دوش می‌کشند و در این راه با تمام توان پیش می‌روند. آن. می‌خواهند در برابر نارسایی‌ها بایستند و خانوادهٔ خوشحال پابرجا و موفق باقی بمانند. لوییزا می الکات توانسته یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین داستان‌ها را دربارهٔ زنان با الهام از زندگیِ شخصی خود با سه خواهرش به تصویر بکشد.

در جلد قبلی این کتاب، یعنی زنان کوچک، شاهدِ این بودیم که پدر خانواده به‌قصد شرکت در جنگ داخلی آمریکا در اواسط سدۀ نوزدهم، خانواده را ترک گفته تا به کمکِ هم‌وطنانِ خود بشتابد. جنگ و معضلات اقتصادی و اجتماعی آن، خانوادۀ مارچ را نیز بی‌نصیب نگذاشته و موجبِ تنگدستی و تنهایی آن‌ها شده است. با وجود این، خانم مارچ و چهار دخترش از کمک‌کردن به دیگر محتاجان دریغ نمی‌کنند، آن‌ها انسان‌هایی آزاده هستند و با صمیمیتی خالصانه اجاق خانه‌شان را گرم نگاه می‌دارند. جو، مگ، بثی و ایمی ۴ خواهر با شخصیت‌های متفاوت هستند، به یکدیگر را دوست دارند و گاه در موضع رقابت و حسادت با یکدیگر قرار می‌گیرند. چیزی که آن‌ها را علی‌رغم تمام مشکلات در کنار هم نگه می‌دارد، خانواده‌ای است که در رأس آن مادر و پدری مهربان و راهنما قرار دارند. در همسایگی این خانواده پسری به نام لاری با پدربزرگِ خود زندگی می‌کند. لاری پدر و مادرش را ازدست‌داده و وضعیت مالی خوبی دارد. او نزدیک‌ترین دوست جو به‌حساب می‌آید. جو دختری است مصمم، محکم و مستقل؛ او عاشق نویسندگی است و هیچ زمانی را برای نوشتن داستان و نمایشنامه از دست نمی‌دهد. گرچه همۀ شخصیت‌ها به‌دقت در این کتاب پرداخته شده‌اند، اما می‌توان جو را شخصیت محوری کتاب همسران خوب دانست.

درباره لوییزا می الکات

لوییزا می الکات (زاده ۲۹ نوامبر ۱۸۳۲ - درگذشته ۶ مارس ۱۸۸۸) رمان‌نویس آمریکایی است که به سبب رمان‌های زنان کوچک، مردان کوچک و پسران جو و همسران خوب مشهور است. زنان کوچک حول موضوعات خانه و خانواده الکات، در ماساچوست نوشته شده که بر مبنای زندگی واقعی نویسنده و ۳ خواهرش است.

شخصیت‌های داستان زنان کوچک در حقیقت پرتویی از زندگی واقعی او و سه خواهرش است. شخصیت مارگارت یا مگ مارچ در اصل خواهر بزرگ تر او، آنا آلکوت پرت است . جوزفین یا جو مارچ خود لوییزا است و الیزابت یا بت مارچ در حقیقت خواهر کوچکش، الیزابت سووال آلکوت است که در سن ۲۲سالگی درگذشت و از آنجا که لوییزا به او بسیار علاقه داشت نامش را در رمان زنان کوچک تغییر نداد. ایمی مارچ هم کوچکترین خواهر او یعنی ابی می آلکوت است. ویژگی‌های مادر ۴ خواهر مارچ به شدت شبیه به مادر خودِ لوییزا، ابیگل می آلکوت است و شخصیت پدر این ۴ خواهر بر پایۀ شخصیت پدر لوییزا و خواهرانش، یعنی آموس برانسون آلکوت (فیلسوف و معلم معروف) بنا شده است.

خواندن کتاب همسران خوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران رمان‌های کلاسیک عاشقانه مناسب است.

بخشی از کتاب همسران خوب

«پروفسور گفت: عصر به خیر و بعد هم موقرانه نشسته و شروع به خواندن قطعه‌ی مرثیه‌ی مرگ والنشتاین کرد البته کاملاً بی‌خبر از آن ناهماهنگی خنده‌داری که بین قیافه‌اش و آن قطعه‌ی جدی وجود دارد! جو ابتدا چیزی به روی خود نیاورد چون همیشه خیلی دوست داشت آن خنده‌ی از ته دل پروفسور را که در مواقع بروز یک موضوع خنده‌دار سر می‌داد بشنود. بنابراین گذاشت تا او خودش قضیه را کشف کند. و بعد هم خود عجالتاً قضیه را فراموش کرد، چون شنیدن آن قطعه‌ی معروف شیلر به لهجه‌ی آلمانی فعلاً موضوع جذاب‌تری بود. بعد از خواندن آن قطعه نوبت به درس رسید که یکی از آن درس‌های با روح و زنده بود چون جو آن شب روحیه‌ی بسیار خوبی داشت و خیلی سرحال بود، پس وجود آن کلاه کذایی باعث شده بود که چشمان جو دائماً با حالت خنده‌داری مشغول شیطنت باشند. پروفسور نمی‌دانست که موضوع از چه قرار است بالاخره درس را متوقف کرد و با حیرت و کنجکاوی پرسید دوشیزه مارچ چرا همه‌اش داری به ریخت معلمت می‌خندی؟ چرا به معلمت احترام نمی‌گذاری؟ این خیلی بد است...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان