دانلود و خرید کتاب او سلمان شد سیدناصر هاشم‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب او سلمان شد اثر سیدناصر هاشم‌زاده

کتاب او سلمان شد

معرفی کتاب او سلمان شد

کتاب او سلمان شد نوشتۀ سید ناصر هاشم‌زاده را شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر کرده است. این کتاب، داستانی تاریخی از زندگی سلمان فارسی، اولین صحابۀ ایرانی پیامبر و شخصیت برجستۀ تاریخ صدر اسلام است. کتاب، تحولات معنوی و روحانی سلمان فارسی را از دورۀ نوجوانی تا زمان حضور کنار پیامبر(ص) و تغییر نام از روزبه با سلمان را روایت می‌کند.

درباره کتاب او سلمان شد

کتاب او سلمان شد، رمانی تاریخی دربارۀ سلمان فارسی است. سلمان فارسی، پیش از مسلمان شدن، روزبه خوشنودان نام داشت. منابع اسلامی می‌گویند که او اولین صحابۀ ایرانی پیامبر بود. طبق همین منابع، زمانی که قریش، نیروهایش را نزدیک مدینه برد تا به مسلمانان حمله کند، سلمان کسی بود که پیشنهاد داد خندقی اطراف مدینه حفر کنند تا از آن‌ها محافظت کند. او پسر یکی از دهقانان ایرانی و زردشتی بود؛ اما زرتشتی نماند و سال‌ها به سرزمین‌های گوناگون سفر کرد و به بردگی گرفته شد. او که خرد و دانش‌ ایرانیان و مسیحیان را می‌دانست سال‌ها از مشاوران پیامبر بود و در سال‌های پایانی زندگی خود، والی مدائن شد.

کتاب او سلمان شد، داستان تحول معنوی و روحانی سلمان فارسی، شخصیت برجستۀ تاریخ اسلام است. داستان کتاب، با جوانی به نام روزبه آغاز می‌شود. وی به آموزه‌های زرتشتی شک می‌کند و نمی‌تواند پاسخ پرسش‌هایی را که در ذهن دارد از این دین بگیرد. کنجکاوی‌های سلمان او را به کشف مسیحیت سوق می‌دهد.

روزبه برای فرار از چنگ پدر و موبدان زرتشتی، به سوریه سفر می‌کند و در آنجا با آموزه‌های مسیحی آشنا می‌شود. این آشنایی، او را با چالش‌های متنوعی روبه‌رو می‌کند. جست‌وجوی معنوی روزبه برای کشف حقیقت، وی را به پذیرش اسلام سوق می‌دهد.

 سید ناصر هاشم‌زاده نویسندۀ کتاب او سلمان شد تلاش کرده به جنبه‌های کمتر شناخته‌شدۀ زندگی سلمان فارسی بپردازد. تمرکز کتاب بر سفر سلمان برای کشف حقیقت، بردگی او تا تبدیل شدن به صحابۀ قابل‌اعتماد پیامبر است.

کتاب او سلمان شد رمانی است که از روایات تاریخی استفاده کرده است و ضمن بیان حالات روحی روزبه یا همان سلمان، هم خواننده را به تمامی اتفاقات اطراف او آگاه می‌کند و هم مواجهۀ او با پیروان سایر ادیان را توصیف و پرسشگری‌های او را به در قالب داستان روایت می‌کند. نثر کتاب ساده و توصیفی است. به‌جز حالات روحی و پرسشگری‌های روزبه، مسافرت او از ایران به مدینه و نیز مسلمان شدن او و تغییر نام از روزبه به سلمان از بخش‌های قابل‌توجه کتاب است.

خواندن کتاب او سلمان شد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران داستان‌های تاریخی و علاقه‌مندان به تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

جمال
۱۴۰۲/۰۸/۲۰

تماشا که تنها تماشا نیست! گاه دل کندن است و گاه دل سپردن تماشا دل را برمی‌انگیزد و جان را به هوس می‌اندازد. و این هر موقعیتی را به خطر می‌افکند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
۳۳,۰۰۰
۵۰%
تومان