دانلود و خرید کتاب کرملین کجاست؟ دبورا هاپکینسن ترجمه محمود مزینانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کرملین کجاست؟ اثر دبورا هاپکینسن

کتاب کرملین کجاست؟

معرفی کتاب کرملین کجاست؟

کتاب کرملین کجاست؟ نوشتۀ دبورا هاپکینسن با ترجمۀ محمود مزینانی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. در این مجلد، خوانندگان دربارۀ تاریخ کرملین و ساکنان آن از روزگار قدیم تا امروز می‌خوانند.

درباره کتاب کرملین کجاست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها به ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب خواننده قرار است با تاریخ یکی از بناهای مشهور روسیه آشنا شود؛ کرملین. جایی که می‌توان آن را نماد روسیه دانست. کرملین از جمله بناهای معروف شهر مسکو و بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی روسیه است که در میدان سرخ مسکو قرار دارد و افراد زیادی در سال از آن بازدید می‌کنند. کرملین در زبان روسی به معنی دژ است. این کاخ که قلب مسکو نیز نامیده می‌شود، یکی از کاخ‌های زیبای جهان است که قدمتی چندصدساله دارد. کاخ کرملین روی تپۀ کرملین و در محل تقاطع دو رودخانه ساخته شده است. این کاخ در گذشته مقر حکومتی روسیه و دژ مستحکم تزارها بود. هم‌اکنون نیز محل اقامت رئیس‌جمهور روسیه است. بنای این کاخ و مرمت آن در دوره‌های مختلف تاریخی انجام شده است. بزرگ ‌‌ترین کلیسای مسکو در محوطۀ کرملین ساخته شد. این کلیسا محلی برای تاج‌گذاری تزارهای روسیه بود.

کتاب کرملین کجاست؟ خواننده‌اش را به سفری اکتشافی و تاریخی در این کاخ می‌برد. از زمانی که قلعه‌ای بر فراز تپه بود تا دوره‌ای که ایوان مخوف روی کار آمد، از به قدرت رسیدن رومانف‌ها تا انقلاب روسیه و برپایی حکومت شوروری. به خوانندگان پیشنهاد می‌کنیم دربارۀ کاخ کرملین و ساکنان آن بخوانند. داستان‌هایی که در طول تاریخ بر سر کرملین گذشته است، خواندنی هستند.

فهرست مطالب کتاب کرملین کجاست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: کرملین کجاست؟

فصل ۱: قلعه‌ای بر فراز تپه

فصل ۲: ورود یک شاهزاده‌خانم

فصل ۳: ایوان مخوف

فصل ۴: به قدرت رسیدن رومانف‌ها

فصل ۵: پتر کبیر

فصل ۶: کاترین کبیر

فصل ۷: حریق بزرگ مسکو

فصل ۸: انقلاب روسیه

فصل ۹: جنگ جهانی دوم

فصل ۱۰: جنگ سرد

فصل ۱۱: روسیه در قرن بیست ویکم

گاه شمار وقایع کرملین

خواندن کتاب کرملین کجاست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۱۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان