دانلود و خرید کتاب آخر هفته دخترانه جودی گرمن ترجمه حسین مسعودی آشتیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آخر هفته دخترانه اثر جودی گرمن

کتاب آخر هفته دخترانه

معرفی کتاب آخر هفته دخترانه

کتاب «آخر هفته دخترانه» نوشتۀ جودی گرمن و ترجمۀ حسین مسعودی آشتیانی است و نشر کتاب کوچه آن را منتشر کرده است. رمانی دربارۀ یک دورهمی دخترانه که تبدیل به صحنۀ یک جنایت می‌شود.

درباره کتاب آخر هفته دخترانه

داستان با یک پیام آغاز می‌شود. پیام دعوت به یک دورهمی ۵نفره به بهانۀ جشن قبل از زایمانِ یکی از آن ۵ نفر. سدی ۴ نفر از دوستان دانشگاهی را که سال‌هاست یکدیگر را ندیده‌اند به خانه‌اش دعوت می‌کند. اما جون مودی دلایل زیادی برای ردکردن این دعوت دارد. او که به‌تازگی پیامی از دوست پسرش مبنی بر جدایی دریافت کرده به هیچ وجه حوصلۀ دیدن سدی و فخر‌فروشی‌هایش را ندارد. جون و سدی همیشه رقیب یکدیگر بودند و سدی با دوست‌پسر قدیمی جون ازدواج کرده بود. اما ۳ دوست دیگر متقاعدش می کنند که این مهمانیِ آخرهفتۀ جذاب در جزایر سن خوان را قبول کند.

آن‌ها دور هم جمع می‌شوند؛ اما بعد از اینکه تنش‌ها بالا می‌گیرد تصمیم به نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف مواد مخدر می‌گیرند؛ اما فردای آن روز وقتی بیدار می‌شوند، هیجان داستان شروع می‌شود؛ چون سدی ناپدید شده است. این در حالی است که شوهر سدی هم به جون پیام داده بود که می‌خواهد او را ببیند و جون هم پذیرفته بود. حالا این به‌ظاهر دوستان مانده‌اند، میزبانی که ناپدید شده و البته لکه‌های خونی که روی پله باقی‌مانده است. همان ابتدای مهمانی خواننده متوجه می‌شود این ۵ دوستی که سال‌ها باهم در ارتباط نبودند و تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی یکدیگر را دنبال می‌کردند، هرکدامشان رازهایی دارند. اما راز چه کسی آن‌قدر وحشتناک بوده است که منجر به قتل شود؟ چقدر احتمال دارد که سدی زنده باشد؟

اگرچه رمان آخر هفته دخترانه ۵ شخصیت اصلی دارد؛ اما از زاویهٔ دید تنها یک نفر از آن‌ها یعنی جون روایت می‌شود و خواننده با یک راوی غیرقابل‌اعتماد سروکار دارد. شخصیت‌پردازی درست و دقیق یکی از ویژگی‌های این رمان است. هرکدام از ۵ نفر شخصیت منحصربه‌فرد و متفاوتی دارند و آن‌قدر واقعی به‌نظر می‌رسند که خواننده با آن‌ها همراه می‌شود و تمام آن‌ها را درک می‌کنند. اتفاقات میخکوب‌کننده در داستان باعث می‌شود که خواننده کتاب را تا آشکارشدن رازها پایین نگذارد.

یکی از موضوعاتی که نویسنده در کتاب آخر هفته دخترانه به آن پرداخته نکوهش مقایسۀ زندگی خود با دیگران است. خصوصاً در این زمانه که افراد عکس‌ها و فیلم‌هایی از زندگی‌های پرزرق‌وبرق خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. ظاهر همیشه می‌تواند فریبنده باشد و باعث شود افراد زندگی خودشان را نازیبا تلقی کنند.

خواندن کتاب آخر هفته دخترانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم. 

خواندن این کتاب را به دوستداران رمان‌های معمایی، جنایی و پر‌تعلیق پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جودی گرمن

جودی گرمن اهل کالیفرنیای شمالی، استاد رشتهٔ نویسندگی حرفه‌ای در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، استاد رشتهٔ ارتباطات در دانشگاه مندوسینو و نویسندۀ ۱۱ رمان است. او نمایشنامه‌های متعددی هم نوشته است که برندۀ جایزه شده‌اند مثل نمایشنامهٔ «زندگی قبیله‌ای در امریکا» که برندهٔ جایزهٔ نمایشنامه‌نویسی ای بل شد. مجموعهٔ ۲جلدی «شلیک ۳تایی بتیس»، «مراقبم باش»، «حقیقتی دربارهٔ جک»، «تارت» و «تابستان در سرزمین پوست» از دیگر آثار جودی گرمن به‌شمار می‌رود.

بخشی از کتاب آخر هفته دخترانه

«در دانشکده دوستان بسیار نزدیکی بودیم، هر پنج نفرمان. رابطهٔ من و ایم هنوز هم بسیار نزدیک است و سال‌هاست که با سدی، ایمی و کیمیکو مراوده‌ای نداشته‌ام. این فکر که دوباره با هم جمع شویم، مرا میان حسی از جنس بیم و امید قرار داده است. بی‌شک این‌ها بهترین دوستان زندگی‌ام بوده‌اند. وقتی یاد روزهای با هم بودن می‌کنم، قبل از هر چیز تصویر تمام لحظاتی جلوی چشمانم می‌آید که از شدت خنده نفسمان بند می‌آمد. سن طلایی میان کودکی و بزرگسالی را با هم گذراندیم؛ چهار سالی که با هدف رسیدن به شخصیت‌هایی متفاوت و یافتن آینده‌ای پر امید سپری شد. طوری از هم شناخت داشتیم که انگار از آغاز زندگی با هم بزرگ شده بودیم. رنگ‌ها و غذاها و ترانه‌های محبوب یکدیگر را از بر بودیم. همدیگر را مانند کسی که خریدار حرفه‌ای شاهکارهای هنری است، سریع و مطمئن درک می‌کردیم. همهٔ این‌هایی را که گفتم جدای قدرتی بدانید که با آن کارهای بعدی یکدیگر را پیش‌بینی می‌کردیم. عشق میانمان جاری بود و رازهای همدیگر را خیلی خوب می‌دانستیم. به خاطر یکدیگر بی‌آنکه سوالی بپرسیم هر جا که نیاز بود حاضر می‌شدیم. اعتراف می‌کنم قبل و بعد این دوره که گفتم، هرگز چنین گروهی از دوستان نصیبم نشد.»

نظرات کاربران

n re
۱۴۰۲/۰۶/۰۱

کتاب جنایی معمایی درباره چند دوست قدیمی هست که بعد از سالها دور هم جمع میشن و بعد در این میان یه اتفاق میفته که بهتره نگم تا اسپویل نشه در خصوص مقصر واقعه من اولین حدسی رو که زدم درست

- بیشتر
آزاده
۱۴۰۲/۰۸/۱۱

داستان ۵ دوست قدیمی که بعد از سالها قراره همدیگه رو ببینن و خاطرات خوش سالهای جوونیشون رو زنده نگه دارن اما این دیدار از همون ایتدا اون طور که باید پیش نمیره و اختلافها خودش رو نشون میده شب

- بیشتر
ترنم
۱۴۰۲/۰۹/۰۶

سلام در کتابخانه همگانی گذاشتید بعد برای من پولی نشونش میده

کاربر ۳۶۵۲۷۵۸
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

داستان در مورد پنج دوست قدیمی هست که در دوران دانشجویی با هم خیلی صمیمی بودن. در آستانه ۴۰ سالگیشون یکی از دوستان که مشهور و ثروتمند شده تصمیم میگیره آخر هفته بقیه دوستان رو در عمارتش دعوت کنه. همگی

- بیشتر
eli
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

کتاب معمایی و جالبی بود و اینکه کتاب یک کشش خاصی داره که باعث می شه که کتاب رو بخونید ارزش یه بار خوندن رو داره 🐞💕

دو روح در یک بدن (شیلا)
۱۴۰۲/۱۰/۱۲

یک کتاب معمایی و جنایی به نظر من زیاد راز الود نبود که ادم رو شوکه کنه ولی دوس داری تا اخر بخونیش ....در کل ارزش خوندن داره واقعا و پیامی که اخر بهت میده مخصوصا مادر ها ؛از این

- بیشتر
بهنوش
۱۴۰۲/۰۹/۲۵

شخصیت پردازی خیلی ضعیف بود طوریکه اصلا نمیدونی کی چی هست و کی هست و چکار میکنه

hana
۱۴۰۲/۰۹/۱۱

کتاب جنایی جذاب و پر کشش، بسیار از خوندنش لذت بردم

....
۱۴۰۳/۰۲/۱۱

سرگرم‌کننده بود

ملکه جنایت
۱۴۰۳/۰۱/۰۲

این کتاب عالیه حتماً بخونید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
من تقریبا چهل سالمه و الان هیچی تو زندگیم ندارم که نشون بده در این سن و سالم. نه کسی رو دارم که عاشقم باشه، نه بچه دارم و نه کار درخشانی تو زندگیم کردم.»
ز.م
اسکار وایلد: هیچ چیز دشمنانت را به اندازه اینکه که فراموششان کنی، آزار نمی‌دهد.
Book
آینده؛ جایی که جادوی واقعی رخ می‌دهد
میم الف
هیچ چیز دشمنانت را به اندازه اینکه که فراموششان کنی، آزار نمی‌دهد.
دو روح در یک بدن (شیلا)
یکی از چیزهایی که وقتی سنت بالا می‌رود یاد می‌گیری، ارزش آدم‌هایی است که رازهایت را می‌دانند، کسانی که فقط در اکنون تو نبوده‌اند و با جوانی معصوم و بی‌آلایشت خاطره دارند.
آزاده
«آره، بعضیا این‌قدر خوب بلدند دروغ بگن که حتی سر خودشون رو هم کلاه می‌گذارن.»
red rose
شاید یکی از چیزهایی که وقتی سنت بالا می‌رود یاد می‌گیری، ارزش آدم‌هایی است که رازهایت را می‌دانند
میم الف
جمله ای است از اسکار وایلد: هیچ چیز دشمنانت را به اندازه اینکه که فراموششان کنی، آزار نمی‌دهد.
Faranak_naseri_

حجم

۲۹۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

حجم

۲۹۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۳۴,۸۰۰
۴۰%
تومان