دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر فتوگرامتری و کابربردهای آن در عمران و باستان شناسی غلامرضا ادیب فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر فتوگرامتری و کابربردهای آن در عمران و باستان شناسی اثر غلامرضا ادیب فر

کتاب مقدمه ای بر فتوگرامتری و کابربردهای آن در عمران و باستان شناسی

معرفی کتاب مقدمه ای بر فتوگرامتری و کابربردهای آن در عمران و باستان شناسی

کتاب مقدمه ای بر فتوگرامتری و کاربردهای آن در عمران و باستان شناسی از غلامرضا ادیب فر و ارض اله نجفی و کاظم کلانتری را انتشارات آذرکلک منتشر کرده است. این کتاب به معرفی علم فتوگرامتری و تشریح کاربر‌دهای آن در عمران و باستان‌شناسی می‌پردازد.

درباره کتاب مقدمه ای بر فتوگرامتری و کاربردهای آن در عمران و باستان شناسی

اگر حوزهٔ فعالیت‌های مرتبط با عکاسی را گسترش دهیم و به آن به چشم یک ابزار اندازه‌گیری نگاه کنیم که سبب ارائهٔ تصویری دقیق با عمق و دقت بیشتر می‌گردد و امکان تصمیم‌گیری دقیق‌تری را فراهم می‌کند، وارد حوزهٔ فتوگرامتری می‌شویم. علم فتوگرامتری یکی از علوم تخصصی در زمینهٔ نقشه‌برداری و عکس‌برداری هوایی و فضایی است. این علم، کاربردهای وسیعی در علوم مختلف نظیر عمران، باستان‌شناسی، زمین‌شناسی و کشاورزی، شهرسازی و ... دارد که سبب شده فراگیری آن تحت عنوان دروس تخصصی در دوره‌های تحصیلات دانشگاهی علوم ذکرشده ضرورت یابد. کتاب مقدمه ای بر فتوگرامتری و کاربردهای آن در عمران و باستان شناسی در ۷ فصل و با هدف معرفی این علم و نیز تشریح روش‌های مختلف عکس‌‌برداری هوایی با کوشش غلامرضا ادیب فر، ارض اله نجفی و کاظم کلانتری گردآوری شده تا راهنمایی جامع در این حوزه به زبان فارسی باشد.

خواندن کتاب مقدمه ای بر فتوگرامتری و کاربردهای آن در عمران و باستان شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و فعالان رشته‌های عمران و باستان‌شناسی و نیز علاقه‌مندان به حوزهٔ عکس‌برداری هوایی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب مقدمه ای بر فتوگرامتری و کاربردهای آن در عمران و باستان شناسی

«فتوگرامتری یا تصویرسنجی، علم، هنر و فناوری کسب اطلاعات از عوارض و اشیای واقع در محیط از طریق ثبت، اندازه‌گیری و تفسیر بر روی عکسی است که دربردارندهٔ نقشی از انرژی الکترومغناطیس تابشی باشد. این اطلاعات توسط دوربین به صورت آنالوگ یا رقومی، از عوارض و پیرامون آن‌ها در یک سیستم مشخص، نظیر سیستم مختصات زمینی، ثبت می‌گردد. بنا به تعریف، اطلاعات جمع‌آوری‌شده ممکن است کمی و یا کیفی باشند. اطلاعات کمی آن دسته از اطلاعات هستند که مستقیماً با اندازه و شکل عوارض مرتبطند یا نهایتاُ منتج به اطلاعاتی نظیر تعیین مساحت، حجم و غیره می‌شوند. اغلب در علوم فتوگرامتری، اطلاعات کمی موردنظر است که با اندازه‌گیری تصاویر گرفته‌شده می‌توان آن‌ها را به دست آورد؛ بنابراین عکس و تصویر رقومی مهم‌ترین منبع اطلاعاتی این علم به حساب می‌آید و اصول کار در فتوگرامتری بر روی عکس‌ها و تصاویر هوایی و زمینی است. امروز فتوگرامتری در علوم مختلف، کاربردهای وسیعی دارد. مهندسان به نقشه‌های توپوگرافی بزرگ‌مقیاس که با روش‌های فتوگرامتری تهیه می‌شوند، در تمام مراحل طراحی و ساخت سازه‌ها اطمینان می‌کنند. از این علم برای اندازه‌گیری تغییر شکل سازه‌های عمرانی نیز استفاده می‌شود.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۳۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان