دانلود و خرید کتاب بام های سبز شهری محسن کلانتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بام های سبز شهری اثر محسن کلانتری

کتاب بام های سبز شهری

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بام های سبز شهری

کتاب بام های سبز شهری از محسن کلانتری و سمیه قزلباش را انتشارات آذرکلک منتشر کرده است. این کتاب به بررسی علمی و عملی اصول ساخت بام‌های سبز در جهت گسترش فضای سبز شهری می‌پردازد.

درباره کتاب بام‌های سبز شهری

زندگی شهری با تمام امکانات و آسودگی‌هایی که برای بشر فراهم کرده است او را با چالش‌ها و مشکلاتی نیز درگیر کرده ازجمله آلودگی‌ آب، هوا، افزایش گازهای گلخانه‌ای، آلودگی صوتی و نیز کاهش فضاهای سبز و پوشش گیاهی. از آن‌جایی که وجود گیاهان سبب افزایش نشاط روحی شهروندان، تلطیف هوا، حفظ تنوع پوشش‌های گیاهی و جانوری و نیز زیبایی بصری محیط می‌شود فلذا لازم است تا مدیران و طراحان معماری شهری به دنبال راه‌حلی برای تلفیق طبیعت و معماری مدرن شوند. ازاین‌رو، محسن کلانتری و سمیه قزلباش در کتاب بام های سبز شهری کوشیده‌اند تا در ۴ فصل، به تعریف بام‌ های سبز، بررسی نمونه‌های اجراشدهٔ آن در کشورهای مختلف، راه‌کارهای عملی برای توسعهٔ آن در کشور و نیز بررسی نقش آن در ابعاد مختلف توسعهٔ پایدار بپردازند.

خواندن کتاب بام های سبز شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و فعالان رشته‌های معماری و مدیریت شهری، دغدغه‌مندان محیط‌زیست و مدیران شهری از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب بام های سبز شهری

«فضای سبز شهری کاربری زمین شهری با پوشش گیاهی انسان‌ساخت است که واحد بازدهی اجتماعی و بوم‌شناختی است. منظور از بازدهی بوم‌شناختی، زیباسازی بخش‌های شهری، کاهش دمای محیط، تولید اکسیژن و افزایش نفوذپذیری خاک در برابر انواع بارش است. و از دیدگاه حفاظت محیط‌زیست، فضاهای سبز شهری بخش جاندار سبز کالبدی شهر است. با توجه به اهمیت حفظ فضای سبز در حفظ سلامت جسم و روان شهروندان، طی چند سال اخیر راه‌کارهای متفاوتی برای جبران کمبود فضاهای سبز شهری در کشورهای مختلف اندیشیده شده است. یکی از راه‌کارها که مدتی است در کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته، ایجاد فضای سبز بر روی بام یا توسعهٔ بام‌های سبز شهری است. توجه به این‌گونه فضای سبز در دنیای امروز، راه‌کاری عملی و مقرون‌به‌صرفه برای حل بسیاری از مشکلات محیط‌زیستی شهرها به حساب می‌آید. بام سبز، بامی است که تمام یا بخشی از آن، دارای پوشش گیاهی و خاک یا محیط کشت روینده است. واژهٔ بام سبز هم‌چنین برای بام‌هایی به کار می‌ٰرود که دارای معماری سبز هستند. گرچه پیشینهٔ اجرای بام‌های سبز به گذشته‌های دور بازمی‌گردد و نخستین تجربهٔ بشر در این رابطه به ساخت باغ‌های بابل نسبت داده می‌شود، اما طراحی و احداث باغ‌های سبز به شیوهٔ نوین و در شهرهای امروزی از دههٔ ۱۹۶۰ میلادی به‌بعد شروع شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۷٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان