دانلود و خرید کتاب اصول و روش های آینده نگاری نظام شهری سمیه قزلباش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و روش های آینده نگاری نظام شهری اثر سمیه قزلباش

کتاب اصول و روش های آینده نگاری نظام شهری

معرفی کتاب اصول و روش های آینده نگاری نظام شهری

کتاب «اصول و روش های آینده نگاری نظام شهری» نوشتۀ سمیه قزلباش، ژیلا سجادی و محسن کلانتری است و انتشارات آذرکلک آن را منتشر کرده است. موضوع کتاب بررسی روش‌های آینده‌نگاری جهت ارائۀ الگوی مناسب برای عوامل مؤثر بر توسعۀ نظام شهری است.

درباره کتاب اصول و روش های آینده نگاری نظام شهری

حفظ و توسعۀ رفاه بشری و ظرفیت‌های ادامۀ حیات بر روي کره زمین مهم‌ترین هدف آینده‌نگاری است و با ارزش‌ها، هنجارها، سعادت و رفاه مرتبط است. اگرچه هیچ قطعیتی در مورد آینده وجود ندارد اما انسان این توانایی را دارد که در سرنوشت آینده تأثیرگذار باشد. آینده‌پژوهی تلاش می‌کند با پیش‌بینی عوامل مؤثر در تغییرات آینده، هم کنترل تغییرات را به دست بگیرد هم جامعه را براي این تغییرات آماده کند.

گسترش مطالعات آینده‌نگاری امید زیادی را براي کاهش بحران‌های اقتصادي، اجتماعی و زیست‌محیطی در جهان و غلبه بر موانع توسعۀ پایدار و ایجاد آینده‌ای بهتر ایجاد کرده است؛ بنابراین برنامه‌ریزان شهری و منطقه‌ای باید با تهیهٔ چشم‌انداز و اولویت‌بندی مسائل، ارزیابی و تدوین معیارهای اجتماعی، تعهد و التزام نسبت به نسل‌های آینده، شناخت عوامل تغییر و دگرگونی در جامعه و پرداختن به زمان حال با تفکر درباره آینده، با برخوردی هوشمندانه آیندهٔ مطلوب نظام شهری کشور را طراحی کنند.

نویسندگان کتاب اصول و روش های آینده نگاری نظام شهری تلاش کرده‌اند بنیان‌های نظری آینده‌نگاری نظام شهری را بررسی و الگویی مناسب براي شناسایی عوامل کلیدی مؤثر بر توسعهٔ یک نظام شهری ارائه کنند، آن‌ها می‌خواهند سناریوهای توسعۀ نظام‌های شهری را تدوین و گستره‌ای از چند آیندۀ ممکن مبتنی بر سناریوهای سازگار و باورکردنی برای یک نظام شهری مطلوب را شناسایی کنند.

کتاب اصول و روش های آینده نگاری نظام شهری ۷ فصل دارد. عناوین فصل‌ها عبارت است از: «فصل نخست: ضرورت‌ها و پیشینۀ آینده‌نگاری نظام شهری»، «فصل دوم: آینده‌پژوهی»، «فصل سوم: آینده‌نگاری»، «فصل چهارم: مفاهیم و روش‌های تحلیل نظام شهری»، «فصل پنجم: اصول و روش‌های آینده‌نگاری نظام شهری»، «فصل ششم: الگوی کاربردی آینده‌نگاری نظام شهری» و «فصل هفتم: نتیجه‌گیری».

خواندن کتاب اصول و روش های آینده نگاری نظام شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان جامعه شناسی و مباحث مربوط به آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول و روش های آینده نگاری نظام شهری

«شهر زیستگاهی است انسان‌ساخت که با تبعیت از شرایط طبیعی در تعامل با ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی انسان‌ها، تمرکز جمعیتی نسبتاً پایدار در گذشته و حال را در خود جای‌داده است و بر اساس رفتارها، خواسته‌ها، نیازها و مهارت‌های انسانی فضاهاي ویژه‌ای به وجود می‌آورد که در همه حال به‌صورت نظام‌وار و سیستماتیک اجزاي متفاوت را به همدیگر پیوند داده است و به‌صورت یک پدیده در درون فضاهاي خرد و کلان موقعیت ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ بنابراین محیط طبیعی در تلفیقی از شیوه‌های رفتاري، روابط اجتماعی و فرهنگی انسان‌ها، مهارت‌های خاص آنها در بهره‌برداری از منابع طبیعی، مازاد اقتصادي و روش‌های مبادله‌ای تحت یک نظام حاکمیت یا قدرت اجتماعی، فضاي شهري را طراحی و شکل می‌دهد. بدین ترتیب انسان‌ها در ترکیب اجتماعی، مهارت‌های استفاده از منابع طبیعی و مبادلات، یعنی ابعاد اقتصادي در درون یک قلمرو جغرافیایی، به خود شکل کالبدي داده و دررابطه‌با کانون‌های زیستی متفاوت به طور سیستماتیک در نظم سلسله‌مراتبی به خود موقعیت فضایی می‌بخشند.»

Technical English for chemical engineers (TECE)
مینو عالمی
زن درون آل پاچینو
فرید حسینیان تهرانی
پیر فلسفه اسلامی
غلامرضا جمشیدنژاد اول
ترجمه‌ی جامع یومنز ۲۰۱۷؛ جلد ۲
کیوان رضوانی
خنده های غم انگیز
احمد خالد توفیق
استراتژی اطلاعات ملی ایالات متحده امریکا ۲۰۱۹
سمیرا لطفی نوکنده
فواره ها
علیرضا سپاهی لایین
چراغ روشنی بخش
محمد جعفربگلو
سؤالات چهارگزینه‌ای سیستم‌عامل پیشرفته ( ۱۲۰۰ تست و سؤال تشریحی)
رمضان عباس نژادورزی
افتو دکته گلین گلینه‌‫
محمدرضا طاهریان
حوالی قلبم...
الهه کامیابی
مطالعه جرم شناسی جرایم منافی عفت در ایران و پیشگیری از آن
مرضیه تقی‌پوردهکردی
همواره مستدام، سپس نابود
الکسی یورچاک
شیر آسیایی
علی گلشن
درآمدی بر مبانی نظری و چارچوب های نوآوری، هستش و کسب و کار در شهرسازی تاکتیکی
بهرام هوشیار یوسفی
مفاهیم بنیادین در برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی
محمود فخیم ابوالفتحی
رازم را نگه دار
سوفی کینزلا
معنای سیاسی هستی شناسی فلسفی مارتین هایدگر
پی یر بوردیو
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۹۲,۵۰۰
تومان