دانلود و خرید کتاب مدیریت فرهنگی پیامبر اسلام (ص) محمدرضا محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت فرهنگی پیامبر اسلام (ص) اثر محمدرضا محمدی

کتاب مدیریت فرهنگی پیامبر اسلام (ص)

معرفی کتاب مدیریت فرهنگی پیامبر اسلام (ص)

کتاب مدیریت فرهنگی پیامبر اسلام (ص) در بحران پوشش و حیای جامعه حجاز نوشتهٔ محمدرضا محمدی است و انتشارات فرشتگان فردا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت فرهنگی پیامبر اسلام (ص)

یکی از مهم‌ترین مسائل در دین اسلام، پوشش صحیح مردان و زنان مسلمان است. واجبی که در زندگی روزمره تمامی مسلمانان بسیار مؤثر بوده است و آن را به عنوان ضروری دین دانسته‌اند و در طول چهارده قرن، مواضع مختلفی را از سوی حکّام جوامع اسلامی از جهت حمایت و مهجوریت به خود دیده است. مسئله‌ای که امروزه بسیار مطرح می‌شود، کیفیت پوشش زنان در حکومت پیامبر اسلام ص است. اینکه پوشش زنان در دورۀ جاهلیت و رفتار آنان در خصوص مردان چگونه بوده است؟ واکنش پیامبر اسلام و آیات قرآن در مقابل کیفیت پوشش و برخورد زنان مسلمان چگونه بوده است؟ یعنی آیا قرآن و پیامبر ص برخوردی انفعالی نسبت به این مسئله داشته‌اند یا بر اساس سنت تدریج و وسع ادراکی و مالی آنان، واکنش نشان داده‌اند؟ و در هر دو صورت، مقدار مورد نظر از پوشش و رفتار مناسب زنان چه حدّی بوده است؟

در این زمینه، کتاب‌ها و پژوهش‌های فراوانی در عصر معاصر شده است که می‌تواند برای تعیین موضوعات فرعی این بحث، راهنمای مناسبی برای محقّقین باشد. اکنون به چند مورد از کُتُب معاصر در این موضوع اشاره می‌کنم:

کتاب «مسئله حجاب» متفکّر شهید مرتضی مطهّری موضوعات متعدّدی از حجاب را بیان می‌کند همچون فلسفه حجاب، حجاب در اقوام دیگر و... در بخشی نیز به تبیین آیات مربوط به حجاب می‌پردازد و نکات تحلیلی مناسبی را ارائه می‌کند. کتاب «حدود پوشش و نگاه در اسلام» اثر آیت‌الله شیخ شمس‌الدین که در تبیین مقدار مجاز برای عدم پوشش زنان در روایات، مباحث مفید و تحلیلی آورده است که نشان از دقّت و تتبّع ایشان دارد. کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبراسلام (ص)» اثر آقای امیر ترکاشوند از حیث گسترۀ موضوعات مربوط به پوشش در دورۀ جاهلیت و دورۀ پیامبر اسلام (ص) بسیار مفید است و راهنمای خوبی برای پژوهشگران در این عرصه است؛ هر چند از حیث تحلیل و نتیجه‌گیری اختلاف نظر با ایشان، فراوان است.

موضوع مورد بحث ما از دو جهت مقیّد است: اول آنکه ما در این نوشتار درباره پوشش زنان بحث خواهیم کرد. هرچند گستره بحث از پوششِ صحیح، شامل مردان نیز است؛ اما برای حفظ اختصار و رعایت حجم کتاب و اهمیت مسئله پوشش زنان در جامعه، موضوع را محدود به پوشش زنان کردیم.

دوم آنکه ظرف زمانی این تحقیق مقیّد به دوره پیامبر گرامی اسلام است؛ هرچند گاهی برای تبیین یا تفسیر موضوعات به دوران بعد از رسول اسلام اشاره می‌شود.

خواندن کتاب مدیریت فرهنگی پیامبر اسلام (ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان