دانلود و خرید کتاب اشتران روستایی از دل تاریخ امیر اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اشتران روستایی از دل تاریخ اثر امیر اردلان

کتاب اشتران روستایی از دل تاریخ

نویسنده:امیر اردلان
انتشارات:نشر پرتا قلم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اشتران روستایی از دل تاریخ

کتاب «اشتران روستایی از دل تاریخ» نوشتۀ امیر اردلان است و نشر پرتا قلم آن را منتشر کرده است. کتاب اشتران روستایی از دل تاریخ معرفی یکی از بکرترین روستاهای ایران است. 

درباره کتاب اشتران روستایی از دل تاریخ

امروزه گردشگری به‌عنوان یک قطب اقتصادی مهم در نظر گرفته می‌شود و به‌سرعت در حال گسترش است. سالانه چند صد میلیون گردشگر در سراسر جهان گشت‌وگذار و میلیاردها دلار هزینه می‌کنند. این اتفاق باعث پیدایش میلیون‌ها شغل می‌شود بنابراین گردشگری قدرت و انعطاف‌پذیری زیادی دارد و می‌تواند یکی از منابع احیای اقتصاد هر کشوری در جهان باشد.

گردشگری در اروپا قبل از قرن بیستم رواج داشت و گفته می شود که قرن هیجدهم عصر طلایی تورهاي بزرگ بود. با گسترش این صنعت استفاده از روستاها هم به عنوان نقاطی که می تواند نظر گردشگران سراسر دنیا را به خود جلب کند مورد توجه جدی قرار گرفت و کم کم واژۀ بوم‌گردی در ادبیات گردشگران و صنعت توریسم استفاده شد. در ایران هم بوم‌گردی چند سالی است که مود استقبال بسیاری از گردشگران خارجی و بیشتر از آن ایرانی قرار گرفته است.

استان همدان مانند بسیاری از استان‌های دیگر ایران به جهت موقعیت جغرافیایی و اقلیمی دارای آثار باستانی فراوانی است برای مثال تپه‌های باستانی ماقبل تاریخ که در مناطق مختلف استان همدان دیده می‌شوند بسیار معروف هستند. همدان همچنین روستاهای بکر با جاذبه‌های تاریخی فراوان دارد. امیر اردلان نویسندۀ کتاب اشتران، روستایی از دل تاریخ به سراغ یکی از روستاهای همدان رفته است و با قلمی روان و زیبا به معرفی این روستا پرداخته است.

امیر اردلان تلاش کرده است تا کتاب اشتران، روستایی از دل تاریخ شروع زنجیره‌ای باشد برای شناساندن نه‌تنها روستای چهارفصل اشتران بلکه تمام ۲۱ روستایی که در استان همدان ظرفیت جذب توریسم دارد. او با معرفی روستای اشتران دیگر گردشگران و نویسندگان را تشویق می‌کند تا از فرصت‌ها برای معرفی روستاهای بکر ایران استفاده کنند و از این طریق هم به صنعت گردشگری و هم به ایجاد صدها شغل جدید کمک کنند.

فهرست مطالب کتاب عبارت است از: «دیباچه»، «توریسم و صنعت گردشگری»، «بوم‌گردی و نقش آن در صنعت گردشگری»، «همدان، پایتخت تاریخ و تمدن»، «تاریخچۀ شهرستان تویسرکان»، «روستای تاریخی اشتران خرم رود»، «قلعه اردلان»، «خاندان اردلان».

خواندن کتاب اشتران روستایی از دل تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران سفر و گردشگری و علاقه‌مندان به کتاب‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری در ایران و جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  اشتران روستایی از دل تاریخ

«تاریخچه گردشگری در اروپا، به سفرهای زائران قرون‌وسطی برمی‌گردد. زائران کلیسای اعظم کانتر بوری در انگلستان مسافرت خود را مسافرتی مذهبی دانسته و آن را تجربه‌ای در روز تعطیل خود تلقی می‌کردند. زائران فعالیت‌هایی را آغاز کردند که هنوز هم آنها را می‌توان مشاهده کرد، مثلاً سوغاتی آوردن از سفر، بازکردن حساب‌های اعتباری در بانک‌های خارجی که در قرون‌وسطی شبکه‌های بین‌المللی یهودیان و لمباردها مؤسس آن بودند و استفاده از اشکال مختلف حمل‌ونقل مانند استفاده زائران مقبره سانتیاگو و کومپستلا از کشتی‌های شراب انگلیسی در قرون‌وسطی که شراب را به بندر ویگو اسپانیا منتقل می‌کردند). هنوز زائران در صنعت گردشگری جایگاه مهمی دارند. البته اشکال سکولار آن نیز شکل‌گرفته‌اند که می‌توان از بازدید از مقبره جیم موریسون در گورستان پرلاشز نام برد. در طی قرن شانزدهم در انگلستان برگزاري تورهاي بزرگ تفریحی کاملاً مرسوم بود. پسران نجیب زادگان و اشراف را براي کسب تجربه به تورهای دور اروپا اعزام می‌کردند. قرن هیجدهم عصر طلایی تورهاي بزرگ بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان