دانلود و خرید کتاب برنامه هسته ای ایران و کره شمالی سعید کریمی کشه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه هسته ای ایران و کره شمالی اثر سعید کریمی کشه

کتاب برنامه هسته ای ایران و کره شمالی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب برنامه هسته ای ایران و کره شمالی

کتاب برنامه هسته ای ایران و کره شمالی نوشتهٔ سعید کریمی کشه است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب برنامه هسته ای ایران و کره شمالی

در زمینه برنامه هسته‌ای ایران و کره‌شمالی، به‌خصوص در زمینه نگارش کتاب کار علمی و تحقیقاتی اندکی صورت گرفته است. بررسی مقایسه‌ای بین برنامه هسته‌ای این دو کشور برای اولین‌بار در حال تحقق است. کتاب برنامه هسته ای ایران و کره شمالی برای نخستین بار از طریق روش تحقیق مقایسه‌ای به رشته تحریر درآمده و تاکنون هیچ محققی برای پژوهش روی متغیرهای مورد نظر از این روش بهره نگرفته است. همچنین تاکنون برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی از منظر رژیم‌های امنیتی بین‌المللی مورد کنکاش قرار نگرفته است و این مدلی متفاوت با الگوهایی است که تاکنون توسط سایر محققین مورد استفاده قرار گرفته است. در این اثر محقق به‌دنبال یک کشف علمی است و می‌خواهد به یک سؤال علمی پاسخ دهد که تاکنون کسی به آن پاسخ نداده است. در این کتاب نگارنده سعی کرده است به متنوع و بروز بودن عناصر تحقیق توجه کرده و به همین منظور تلاش نموده از مباحث مفید در زمینه رژیم‌های امنیتی بین‌المللی به‌خصوص رژیم امنیتی ان پی تی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استفاده کند و از منظرهای گوناگون به برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی و مبحث توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نگریسته شود.

در این اثر تلاش شده است تا از آثار مشابه متفاوت بوده و این سوژه یا جریان غالب روابط بین‌الملل یعنی مبحث کنترل تسلیحات، خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه را در سایه رژیم‌های امنیتی بین‌المللی یک گام به جلو ببرد و در واقع مشارکت کاملی در این زمینه از خود به نمایش بگذارد. همچنین در این نگارش تلاش شده برای اولین بار به بررسی و مقایسه دقیق برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی و قطعنامه‌های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد پرداخته شود و به چگونگی دستیابی دو کشور ایران و کره شمالی به دانش هسته‌ای نیز توجه شده است.

خواندن کتاب برنامه هسته ای ایران و کره شمالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان امور هسته‌ای و امنیتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برنامه هسته ای ایران و کره شمالی

«یکی از ابعاد مهم جهانی شدن ایجاد رژیم‌های بین‌المللی بوده است که برای توسعه فعالیت‌های قانونمند در نظام بین‌الملل به‌وجودآمده‌اند. اگرچه فعالیت‌های قانونمند بین‌المللی به قبل از ظهور دولت مدرن بر می‌گردد، ولی فقط در قرن بیستم است که رژیم‌ها را می‌توان به‌عنوان پدیده‌ای جهانی در نظر گرفت. در این دوره دولت‌ها در مجموعه پیچیده‌ای از قوانین و نهادها درگیر شده‌اند که روابط بین‌الملل را در کل جهان تنظیم می‌کنند. امروزه هیچ حوزه‌ای از مراودات بین‌المللی وجود ندارد که فارغ از رژیم‌ها باشد و دولت‌ها تا اندازه‌ای یا بسیار زیاد به واسطه وجود مجموعه پذیرفته شده‌ای از قوانین محدود نشده باشند. در واقع برخی از رژیم‌ها آنچنان در نظام نهادینه شده‌اند که مسلم فرض می‌شوند (بیلیس و اسمیت، ۱۳۹۳:۶۷۴). به‌عنوان مثال اغلب افراد تعجب نمی‌کنند که ما بتوانیم نامه‌ای را در صندوق پست قرار دهیم و مطمئن باشیم که به هر جای جهان از کشورهایی واقع در حاشیه اقیانوس اطلس تا زیمباوه تحویل داده خواهد شد یا ما بتوانیم سوار هواپیمایی شویم و بدون نگرانی به مقصدمان در هر نقطه‌ای از جهان پرواز کنیم. تنها وقتی که خطای بسیار فاحشی رخ می‌دهد، به‌عنوان مثال در سال ۱۹۸۳ نیروهای دفاع شوروی هواپیمای غیرنظامی‌کره جنوبی، KAL۰۰۷، را هدف قرار دادند و تمامی ۲۶۹ سرنشین آن کشته شدند، توجه ما به این واقعیت معطوف می‌گردد که روابط بین‌الملل را در عمل رژیم‌های پیچیده‌ای تنظیم می‌کنند که خود با مذاکره دولت‌ها و سیاستگذاری آنها به‌وجودآمده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

حجم

۶۳۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان