دانلود و خرید کتاب بایسته های حمایت از بزه دیدگان جرایم اقتصادی محمدامین گیلوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بایسته های حمایت از بزه دیدگان جرایم اقتصادی اثر محمدامین گیلوری

کتاب بایسته های حمایت از بزه دیدگان جرایم اقتصادی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بایسته های حمایت از بزه دیدگان جرایم اقتصادی

کتاب «بایسته های حمایت از بزه دیدگان جرایم اقتصادی» نوشتۀ محمدامین گیلوری است و انتشارات هورین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بایسته های حمایت از بزه دیدگان جرایم اقتصادی

تمامی جرم‌ها اهمیت دارند و باید باعدالت با انواع مختلف جرایم برخورد شود اما موضوع جرایم اقتصادی کمی متفاوت است چرا که معمولاً ضرر آن گریبان نه یک فرد بلکه تمامی افراد جامعه را می‌گیرد. علاوه بر این بزه‌دیدگان هم در این نوع جرایم فرق دارند چرا که نه‌تنها بزه‌دیدهٔ مستقیم وجود دارد بلکه مجموعه‌ای از بزه‌دیدگان غیرمستقیم هم درگیر آن می‌شوند و به‌طورکلی باعث اختلال در و بی‌ثباتی در اقتصاد می‌شود بنابراین طبیعی است که برخورد با بزهکاران جرایم اقتصادی و همین‌طور حمایت‌ از بزه‌دیدگان از حساسیت زیادی برخوردار باشد و انتظار می‌رود که سازوکارهایی برای حمایت از بزه‌دیدگان جرایم اقتصادی وجود داشته باشد.

محمدامین گیلوردی در کتاب بایسته‌های حمایت از بزه‌دیدگان جرایم اقتصادی باهدف حمایت از بزه‌دیدگان جرایم اقتصادی تلاش کرده است تا حمایت‌های غیرکیفری که در ایران وجود دارد را بررسی و نقد کند. او به مطالعۀ قوانین و منابع مرتبط حمایت‌های غیرکیفری مناسب را پیشنهاد می‌کند. برخی از حمایت‌های غیرکیفری شامل پیشگیری اجتماعی، رفع کمبودها درزمینۀ مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تفهیم حقوق بزه‌دیدگان و جلب‌اعتماد آنها، حمایت از بزه‌دیدگان در مرحلۀ تأمین ضرر و زیان، ضرورت حضور وکیل و استرداد اموال و اشیا، حمایت‌های اجتماعی و مالی مثل بیمه‌های خصوصی، صندوق‌های تأمین خسارت، مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد به جانشینی از سوی این بزه‌دیدگان می‌شود. 

 خواندن کتاب بایسته های حمایت از بزه دیدگان جرایم اقتصادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به مسائل قانونی و اقتصادی، کتاب‌های مرتبط با قانون و قانون‌گذاری و مشاوران اقتصادی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب بایسته های حمایت از بزه دیدگان جرایم اقتصادی

«منظور از حمایت عاطفی در واقع حمایت از دردها و رنج‌هایی است که بزه‌دیده در اثر ارتکاب جرم متحمل شده است که در قالب خشم، ترس، اضطراب و... بروز می‌یابد و هرچه شدت جرم بیشتر باشد درد و رنج حاصل از آن نیز به‌مراتب بیشتر خواهد بود. کمک مراکز روان‌درمانی برجسته‌ترین نوع حمایت عاطفی محسوب می‌شود. مفهوم درد و رنج عاطفی و آسیب روانی از یکدیگر متمایز بوده و بهتر است که دربارۀ تمایز آنها مختصر توضیحی ارائه شود. درد و رنج عاطفی مفهومی است که به حوزهٔ روان‌شناسی مربوط می‌شود اما آسیب روانی مفهومی است که به حوزهٔ پزشکی ارتباط دارد؛ بنابراین ازآنجاکه وظیفهٔ روانپزشکی تشخیص و درمان بیماری‌های روانی است، درمان آسیب‌های روانی در حیطهٔ وظایف روانپزشکان است درحالی‌که وظیفهٔ روان‌شناسی بررسی پدیده‌ها و کارکردهای روانی و درمان نا به سامانی‌های روانی است و ازآنجاکه این نابسامانی‌های روانی ترجمان درد و رنج‌های عاطفی در نوشتگان بزه‌دیده‌شناسی است، درمان آن موضوع حمایت‌های عاطفی به شمار می‌رود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان