دانلود و خرید کتاب دوئتی برای یک صدا لیندا پاستان ترجمه آزاده کامیار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوئتی برای یک صدا اثر لیندا پاستان

کتاب دوئتی برای یک صدا

معرفی کتاب دوئتی برای یک صدا

کتاب دوئتی برای یک صدا سرودهٔ لیندا پاستان و ترجمهٔ آزاده کامیار و ویراستهٔ احمد پوری است. نشر چشمه این مجموعه شعر معاصر آمریکایی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب دوئتی برای یک صدا

کتاب دوئتی برای یک صدا یک مجموعه شعر معاصر آمریکایی را در بر گرفته است. عنوان برخی از شعرهای کتاب حاضر عبارت است از «در خلیج ایندین ریوِر»، «نارسیس در شصت‌سالگی»، «فقط گیرنده ملاحظه فرماید»، «خداحافظی پیش از موعد» و «چرا شعرهای تو تاریک‌اند؟». اشعار این کتاب از میان کتاب‌های «شب جشن» (برگزیدهٔ اشعار سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۸) و «اشعار تازه» و «ملکهٔ سرزمین بارانی» سرودهٔ لیندا پاستان انتخاب شده است.

می‌دانیم که شعر در جهانْ عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

خواندن کتاب دوئتی برای یک صدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شعر معاصر آمریکا پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لیندا پاستان

لیندا پاستان در سال ۱۹۳۲ در نیویورک به دنیا آمد. او یک شاعر است. تنهایی، ازدواج، خانواده، فقدان و دلتنگی موضوعات اصلی آثار او بوده است. گفته شده است که می‌توان او را «شاعر خانه» نامید؛ زیرا اشعارش ضبط وقایع هر روزه و به‌عبارتی رخدادهای معمولی زندگی است. این شاعر معاصر آمریکایی در کالج رادکلیف تحصیل کرد و در همان سال‌ها برندهٔ جایزهٔ شعر «مادموازل» شد (سیلویا پلات برندهٔ دوم بود). پس از فارغ‌التحصیلی شعر را رها کرد تا بتواند همهٔ وقت خود را صرف خانه و خانواده‌اش کند. پس از ۱۰ سال به‌اصرار همسرش دوباره به شعر بازگشت. از آن پس اشعار بسیاری به قلم او دربارهٔ ازدواج، پدر و مادر بودن، اندوه و شادی منتشر شد. او در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ میلادی، ملک‌الشعرای مریلند بود. آثار او جوایز بسیاری را به خود اختصاص داد. از آن میان می‌توان به جایزهٔ دیلن توماس، جایزهٔ شعر انجمن شعر امریکا و جایزهٔ لی‌لی راث اشاره کرد. «شب جشن» (برگزیدهٔ اشعار سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۸) و «اشعار تازه» و «ملکهٔ سرزمین بارانی» از کتاب‌های لیندا پاستان است.

بخشی از کتاب دوئتی برای یک صدا

«"مترو"

گاهی شب‌ها

با شمارش ایستگاه‌های مترو

بین ایستگاه صد و بیست و پنجم

و فوردهام‌رد

خودم را

خواب می‌کنم

صد و سی و چهارم...

صد و چهل و پنجم... صد و شصت و یکم...

تونل زیر خیابان‌های نیمه‌مخروبه

به گذشته باز می‌شود

به اتاقی که مادرم آن‌جا می‌نشست

و بین خواسته‌های من

و سکوت پدرم

واسطه می‌شد.

کودکی تنها دل‌خوش‌کنکی است.

قطار، این هیولای خاطره‌ها

می‌غرد، می‌لرزد

و بر مسیر لغزنده‌اش پیش می‌رود:

صد و شصت و هفتم... صد و هفتاد و چهارم...

دودستی

به این حلقهٔ اعداد

چسبیده‌ام

انگار وعدهٔ دیداری است

که حتماً باید به آن وفا کنم

انگارنه‌انگار

پدر و مادرم

جایی دیگر

زیر همین زمین

در خواب‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۸۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان