دانلود و خرید کتاب چهار میثاق دون میگوئل روئیز ترجمه زینب صفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز

کتاب چهار میثاق

معرفی کتاب چهار میثاق

کتاب چهار میثاق نوشتهٔ دون میگویل روییز و ترجمهٔ زینب صفوی و آزاد تیموری است. انتشارات طلایه این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب چهار میثاق

کتاب چهار میثاق را کتاب «خرد سرخپوستان تولتک» و حاوی مسیری مؤثر برای رسیدن به آزادی، عشق و سعادت شخصی دانسته‌اند. این اثر با بخشی به نام «دربارهٔ تولتک‌ها»‌ آغاز شده و در ادامه، مقدمه و پنج فصل را در بر گرفته است. گفته شده است که خرد تولتک مانند همهٔ آیین‌های کهن در دنیا، یکپارچگی دارد. این خرد فارغ از سنتی‌بودن، به تمام استادان معنوی و مذهبی که آموزش می‌دهند احترام می‌گذارد؛ در واقع خرد تولتک دور از معنویت نیست و راهی است برای درست زندگی‌کردن و رسیدن به عشق و شادی واقعی. دون میگویل روییز در این کتاب، چهار میثاق را شرح داده است. با او همراه شوید.

خواندن کتاب چهار میثاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد خرد بعضی از سرخ‌پوستان برای رسیدن به آزادی و عشق و سعادت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چهار میثاق

«چهارمین میثاق، تنها میثاقی است که به سه میثاق قبلی اجازه می‌دهد به عادتی عمیق و ریشه‌دار تبدیل شوند. در حقیقت میثاق چهارم، عمل کردن به سه میثاق قبلی است و می‌گوید: همیشه نهایت تلاش‌تان را انجام دهید. تحت هر شرایطی نهایت تلاشتان را بکنید، نه کم‌تر و نه بیشتر. اما یادتان باشد که تلاشتان همیشه یکسان نیست زیرا همه‌چیز، همیشه در حال تغییر کردن است، بنابراین گاهی نهایت تلاش شما کیفیت بالایی دارد و گاهی نیز در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. مثلاً ممکن است صبح‌ها، هنگامی‌که پرانرژی و سرحال از خواب برمی‌خیزید، نهایت تلاش‌تان نسبت به زمانی که شب خسته هستید، با کیفیت‌تر باشد یا زمانی که سالم و هوشیارید نسبت به زمانی که بیمار یا ناخوش احوال هستید، فرق داشته باشد. در مجموع کیفیت تلاش شما، به میزان خوشحال و سرحال بودن، افسردگی و عصبانی بودن و حتی حس حسادت‌تان بستگی دارد. بیشترین تلاش شما، در زندگی روزمره مدام در حال تغییر است و با عادت کردن به این چهار میثاق جدید، نسبت به گذشته کیفیت بهتری خواهد داشت. بیشترین تلاشتان را بدون فکر کردن به کیفیت کار انجام دهید، نه کمتر و نه بیشتر. اگر بیش از حد توان‌تان تلاش کنید، انرژی زیادی برای آن صرف کرده و در نهایت، در زمان اتمام کار پرانرژی نخواهید بود. پس با افراط کردن، انرژی بدن‌تان را تهی و به خودتان آسیب می‌زنید، در نتیجه برای رسیدن به اهداف‌تان زمان بیشتری لازم دارید.

اگر هم، کمتر از حد توان‌تان تلاش کنید، آنگاه خود را در معرض ناامیدی، پیش داوری، احساس گناه و پشیمانی قرار می‌دهید.

میثاق چهارم از شما می‌خواهد که با تلاش بیشتر با تمام وجود زندگی کنید. در این‌صورت سازنده خواهید بود و با خودتان خوب رفتار خواهید کرد و حس رضایت از خودتان خواهید داشت. وقتی بیشترین تلاش‌تان را می‌کنید، آن‌وقت می‌توان گفت وارد عمل شده‌اید و آن را نه به خاطر پاداش بلکه به خاطر خود عمل دوست دارید. متأسفانه اکثر مردم درست برعکس عمل می‌کنند: آن‌ها کار می‌کنند و انتظار پاداش دارند و از خود کار لذت نمی‌برند و به همین دلیل است که بیشترین تلاش‌شان را انجام نمی‌دهند. برای مثال، بیشتر مردم هر روز به خاطر حقوق سرکار می‌روند، کار می‌کنند. از ابتدای هفته منتظر تعطیلات آخر هفته و روز دریافت حقوق‌شان هستند و چون فقط برای مزد کار می‌کنند، گاهی در برابر کار مقاومت کرده و سعی می‌کنند از انجام کار فرار کنند که این خود، شرایط را سخت‌تر می‌کند و در نهایت این افراد به خاطر دوست نداشتن کارشان، نهایت تلاش‌شان را نمی‌کنند.»

معرفی نویسنده
عکس دون میگوئل روئیز
دون میگوئل روئیز

دون میگوئل روئیز از جمله نویسندگان تاثیرگذاری است که با نوشتن کتاب چهار میثاق به شهرت رسید و شناخته شد. مطالبی که او در کتاب‎‌هایش می‌نویسد، آموزه‌هایی برای رسیدن به بیداری درونی است. او با بیان خرد سرخپوستان تولتک به زبان ساده، مردم جهان را با بیداری و آگاهی درونی آشنا می‌کند و به همین دلیل موفق شده است تا نامش را وارد فهرست انسان‌های تاثیرگذار قرن کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان