دانلود و خرید کتاب ضحاک و کاوه آهنگر فاطمه جمالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ضحاک و کاوه آهنگر اثر فاطمه جمالی

کتاب ضحاک و کاوه آهنگر

معرفی کتاب ضحاک و کاوه آهنگر

کتاب «ضحاک و کاوه آهنگر» برگردان فاطمه جمالی است و پیک ادبیات آن را منتشر کرده است. کتاب ضحاک و آهنگر اولین جلد از مجموعۀ کامل داستان‌های شاهنامه است.

درباره کتاب ضحاک و کاوه هنگر

دوران بسیار قدیم که مردم هنوز خواندن و نوشتن نمی‌دانستند، سبک زندگی، اتفاقات مهم، کشفیات، جنگ‌ها و پیروز‌ی‌های قهرمانان به شکل داستان نسل به نسل منتقل می‌شد. این داستان‌ها که در حقیقت تاریخ زندگی ایرانیان محسوب می‌شد در معرض نابودی بود. حکیم ابوالقاسم فردوسی حرکت بسیار بزرگ و ارزشمندی انجام داد و تمام داستان‌ها را در قالب شعر نگاشت. نگارش این اثر شگفت‌انگیز و عظیم ۳۰ سال طول کشید اما باعث شد هم یاد قهرمانان همیشه در ذهن ایران و ایرانی باقی بماند و هم زبان شیرینی فارسی را از گزندها حفظ کند. این‌گونه است که هنوز پس از قرن‌ها داستان‌های شاهنامه از معروف‌ترین داستان‌های جهان به شمار می‌روند. دغدغۀ امروز همچنان جلوگیری از فراموش‌شدن گران‌بهاترین اثر زبان فارسی و آشناکردن هرچه بیشتر کودکان و جوانان با شاهنامه، شخصیت‌ها و داستان‌هایشان است.

انتشارات پیک ادبیات مجموعه‌ای کامل از داستان‌های شاهنامه را گردآوری و در چند جلد جداگانه هر داستان را منتشر کرده است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی این مجموعه همین کامل‌بودن است. این مجموعه تمام اتفاقات را از آغاز به‌صورت تمام‌وکمال و با ساده‌ترین زبان به نثر برگردانده است تا کودکان و نوجوانان را با شاهنامه آشنا و آنان را به خواندن این شاهکار تشویق کند.

کتاب ضحاک و کاوۀ آهنگر اولین جلد از مجموعۀ کامل داستان‌های شاهنامه است. این کتاب با داستان کیومرث اولین پادشاه جهان آغاز می‌شود. بعد از کیومرث، سپس هوشنگ پادشاه می‌شود. او کسی است که به‌واسطهٔ او تمام مردم روشن‌کردن آتش را یاد گرفتند و باعث آبادانی شد. بعد از هوشنگ،‌ تهمورث و بعد از او جمشید هم تمام کارها را به‌خوبی سامان داد تا اینکه غرورش موجب تیره‌روزی‌اش شد. هم‌زمان با جمشید در سرزمین تازیان مرداسِ دادگر و مهربان پادشاهی می‌کرد اما پسرش ضحاک فریب اهریمن را می‌خورد و موجبات مرگ پدرش را فراهم می‌کند تا خودش پادشاه شود. قصۀ جذاب ضحاک و کاوۀ آهنگر از این نقطه آغاز می‌شود.

خواندن کتاب ضحاک و کاوه آهنگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شاهنامۀ فردوسی، کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ضحاک و کاوه آهنگر

«پس از تهمورث پسرش جمشید به پادشاهی رسید. او به مردم آموخت که از آهن،‌ افزار جنگ بسازند و از کتان و ابریشم و چیزهای دیگر لباس درست کنند. او همچنین راه درمان بیماری‌ها را به مردم آموخت. به فرمان او دیوها آب‌وخاک را در هم آمیختند و با آن بناها و کاخ‌های بلند ساختند. وقتی همۀ کارها به‌خوبی سامان گرفت، فرمان داد تختی باشکوه و آراسته به جواهرات گران‌بها برایش ساختند. جمشید بر تخت نشست. مردم به‌پاس کارهای نیک جمشید از گوشه‌وکنار کشور در پای‌تخت گرد آمدند و بر او آفرین گفتند و آن روز را نوروز نامیدند. این جشن بزرگ و باشکوه از آن زمان به‌یادگارمانده است».

اسرار پیروزی در ماراتن کارآفرینی
زهرا حاتم آبادی فراهانی
نگاه اجمالی به حقوق شهروندی
سیاوش صابری
تکنیک های جامع رادیوگرافی ناحیه سر
محمدامین یونسی هروی
اثر پروتئین Why برسطح گلوکز سرم خون رتهای دیابتیک
علی احمدی شاپورآبادی
روش های آماری با رویکرد کاربردی در علوم طبیعی
منصور مصداقی
تغذیه روح
تابیتا براون
انگار یکی داشت ما رو تعریف می کرد
محمدعلی حاج محمدی
درخت شگفت انگیز
نیک بلاند
آگهی روز پنجشنبه ساعت ۱۷:۵۶ دقیقه
معجزه شرقی
ارزیابی کارائی شعب بانک ها با استفاده از روش پوششی داده‌های شبکه ای
نسرین شکوهی
زبان تخصصی مهندسی عمران
حمیدرضا عزیزی لاری
تمرینات دونفره
جورگن هارتمن
اکسایتر باند X
رضـا خلیـلیان
آنا
جواد نژادبخش (شهریار هدایتی)
غوغای ردپا
جهان آقداش
فنون سخنوری و سخنرانی
محمدتقی خیری کمیشانی
لا تفرح الشیطان
رضا حیدری ابهری
قوانین جامع شهرداری ها
سیدرسول صالحی
بند ناف
نیلوفر دارابی
حق برخورداری از وکیل در محاکم کیفری بین المللی
مریم آزادبخت
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

حجم

۸۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان