دانلود و خرید کتاب نخستین نبرد رستم شادی بیضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نخستین نبرد رستم اثر شادی بیضایی

کتاب نخستین نبرد رستم

معرفی کتاب نخستین نبرد رستم

کتاب «نخستین نبرد رستم» برگردان شادی بیضایی است و پیک ادبیات آن را منتشر کرده است. کتاب نخستین نبرد رستم جلد پنجم مجموعۀ کامل داستان‌های شاهنامه است.

درباره نخستین نبرد رستم

نخستین نبرد رستم که پنجمین جلد از مجموعۀ کامل داستان‌های شاهنامه است با داستان شگفت‌انگیز به‌دنیاآمدن رستم شروع می‌شود. رودابه بدحال است و دیگر طاقت فرزند در شکم خود را ندارد چون او مثل سنگ یا آهن سنگین است. همه مخصوصاً سیندخت مادر رودابه در نگرانی به سر می‌برند که ناگهان فکری به ذهن زال می‌رسد. او سیمرغ را به یاد می‌آورد؛ بنابراین با آتش‌زدن پر او، سیمرغ را از رنج رودابه باخبر می‌کند و رستم به روشی عجیب و متفاوت از تمام نوزادان به دنیا می‌آید. فرزند یک‌روزه‌ای که شبیه یک بچۀ یک‌ساله است و زندگی‌اش مثل به دنیا آمدنش متفاوت از تمام مردم خواهد بود.

 انتشارات پیک ادبیات مجموعه‌ای کامل از داستان‌های شاهنامه را گردآوری و در چند جلد جداگانه هر داستان را بازنویسی و منتشر کرده است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی این مجموعه همین کامل‌بودن است. این مجموعه تمام اتفاقات را از آغاز به‌صورت تمام‌وکمال و با ساده‌ترین زبان به نثر برگردانده است تا کودکان و نوجوانان را با شاهنامه آشنا و آنان را به خواندن این شاهکار ابوالقاسم فردوسی تشویق کند.

خواندن کتاب نخستین نبرد رستم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شاهنامۀ فردوسی، کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شادی بیضایی

شادی بیضایی،‌ نویسنده، ویراستار و شاعر ایرانی ۷ خرداد ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. عمدۀ فعالیت‌های او در حوزۀ کودک و نوجوان بوده است. او با نوشتن یک داستان برای نشریۀ بادبادک در سال ۱۳۷۸ وارد دنیای نویسندگی شد و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ مدیر داخلی همین نشریه بود. شادی بیضایی با نشریه‌های دیگری هم مثل «رشد کودک»، «رشد نوآموز»، «دوچرخه»، «سه‌چرخه» و «کیهان بچه‌ها» همکاری داشته است. اولین کتاب او «ستاره و بابابزرگ» نام دارد که در سال۱۳۸۰ منتشر شد. بیضایی کتاب‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان نگاشته است. از آثار دیگر او می‌توان به «بشنو و بگو، شهر ما، رفت‌وآمد در شهر، گیاهان: شناخت محیط طبیعی، من، خانواده، خانه، شغل‌ها، حیوانات، فصل‌ها، شکل‌ها و رنگ‌ها، اندازه‌ها، کتاب کودکی تو، عددها، سلامتی و بهداشت، خندهٔ ملوس، شغل‌های شهر قصه، این‌جا و آن جا، دومین کتاب کودکی تو، زال و سیمرغ، زال و رودابه، مروارید، خال‌خالی و سایه‌اش، آشنایی با رنگ‌ها، کتاب آموزش شمارش، تابستانه» اشاره کرد.

بخشی از کتاب نخستین نبرد رستم 

«زال روی گرداند: رودابه را چه کنم؟ دودل نباش و هرچه کفتم همان کن. سپس بگو پهلوی او را بدوزند. آن‌گاه گیاهی را که می‌گویم، با شیر و مشک در هم آمیزند و بر جای زخم نهند. سرانجام پری از بال مرا نیز بر آن گذار. اینک شتاب کن که این تنها راه است و ناچار بهترین! سیندخت که بر بالین رودابه نشسته بود، با شنیدن سخنان سیمرغ دردمندانه گریست: چه کسی دیده که زنی فرزند از پلوی خویش بزاید؟ رودابۀ نگون‌بخت من! موبد با جامی در دست به تالار آمد: برخیزید بانوی من! آن گاه سر خم کرد و دست پیش آورد. سیندخت جام را گرفت و با دست لرزان سوی لبان خشک رودابه برد».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۳۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان