دانلود و خرید کتاب کینگ پین نیک بیلتون ترجمه رفیع رفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کینگ پین اثر نیک بیلتون

کتاب کینگ پین

نویسنده:نیک بیلتون
ویراستار:سارا بحری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کینگ پین

کتاب کینگ پین نوشتهٔ نیک بیلتون و ترجمهٔ رفیع رفیعی و ویراستهٔ سارا بحری است. نشر کتاب کوله پشتی، روایت شکار بنیان‌گذار و مغز متفکر وب‌سایت «سیلک رود» را روانهٔ بازار کرده است. جرایم کامپیوتری و بازار سیاه از موضوعات موجود در این مجموعه جستار است.

درباره کتاب کینگ پین

کتاب کینگ پین، شکار بنیان‌گذار و مغز متفکر وب‌سایت «سیلک رود» (Silk Road) را روایت کرده است. این کتاب که حاوی خاطرات نویسنده‌اش است، مکالمات ردوبدل‌شده بین مدیر سایت «سیلک رود» و کارمندان سایت را در قالب چندین جستار در بر گرفته است. این چت‌ها کلمه‌به‌کلمه نقل شده است. اشتباهات تایپی ناخوانا، هرگونه غلط املایی یا سایر ویژگی‌ها عمداً و به‌منظور حفظ اصالت مکالمات دست‌نخورده باقی مانده است. نیک بیلتون ابتدا اسامی و نقش شخصیت‌های روایت‌ها را شرح داده و سپس در پنج بخش شما را با خود و در قالب مجموعه جستار همراه می‌کند.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به ۲ گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرند، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص، یا ارائهٔ اطلاعات و به دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم عامهٔ مردم است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب، یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ «مبتنی بر واقعیت» از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی هستند. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌توانند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها، نقدهای ادبی.

خواندن کتاب کینگ پین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات غیرداستانی معاصر آمریکا و قالب جستار با موضوع جرایم کامپیوتری و بازار سیاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کینگ پین

«راس از قبل درمورد رسیدن به چنین مرحله‌ای فکر کرده بود. اینکه ممکن است روزی مجبور شود چنین تصمیم سختی بگیرد. همان‌طور که به یکی از کارمندانش گفته بود «مجبور به استفاده از زور شود». تصورش از آمدن چنین روزی پایان دادن به زندگی یک فروشندهٔ سرکش یا فردی علیه رسالت سیلک رود بود، اما قطعاً نه از میان کارمندانش و فردی به نام کرتیس گرین از اسپنیش فورک یوتا. اصلاً چنین فکری به ذهنش خطور نکرده بود.

درحالی‌که چنین تصمیم‌گیری‌هایی بسیار سخت به نظر می‌رسید، حداقل یک بخش آسان داشت: پیدا کردن کسی برای انجام چنین کاری. باوجود پول زیاد، افراد بسیاری بودند که چنین کاری را انجام دهند، به‌ویژه در نواحی محرومی مانند یوتا. ورایتی جونز فردی به نام «ایرلندی» را می‌شناخت که می‌توانست از ایرلند به یوتا برود و کلک گرین را بکند و او را ناپدید کند. مشکل این بود که ایرلندی زیاد با تکنولوژی آشنایی نداشت و به همین دلیل نیز پس‌گرفتن سیصدوپنجاه‌هزار دلار بیت‌کوین سرقتی به چالشی پیچیده تبدیل می‌شد. اینیگو، یکی دیگر از افراد بسیار مورداعتماد دی‌پی‌آر نیز داوطلب شد تا خودش سراغ این مشکل برود و حلش کند، اما طبق اصول زیربنایی سایت بسیار مهم بود که این کار را یک سرباز پیاده‌نظام انجام دهد. بنابراین دی‌پی‌آر تصمیم گرفت این کار را به ناب، قاچاقچی آمریکای جنوبی بسپارد که اخیراً به او نزدیک شده بود. به‌علاوه، این ناب بود که پس از اینکه دی‌ای‌اِی یک هفته قبل گرین را دستگیر کرد، حدود یک کیلو کوکائین اعلای کلمبیایی‌اش را از دست داده بود. حقیقتی که راس پس از یک روز حاضر نشدن کرتیس گرین بر سر کار، با جست‌وجوی اسمش در گوگل و دیدن نامش در لیست دستگیرشده‌های اخیر به آن پی برده بود.

در آن سایت عکسی از کارمند چاقش به چشم می‌خورد؛ عکسی مخصوص متهمین که بسیار زیبا و هنرمندانه گرفته شده بود.

هنگامی که در یکی از صبح‌های سرد زمستان ۲۰۱۳ چشم از خواب گشود، هیچ تصور نمی‌کرد که روزش را با چنین موضوعی شروع کند. آن‌طور که در چت‌ها به وی‌جِی گفته بود اولین واکنشش به خبر دستگیری گرین حالت تهوع بود. اما چند ساعت بعد این حالت تهوع رفته‌رفته به حس انتقام‌جویی تبدیل شده بود.»

نظرات کاربران

خورشید
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

من کتاب رو نخوندم ولی از طریق پادکست چنل بی "علی بندری" این پسره رو می شناسم. سیلک رود و این پسر خیلی داستان مهیج و قابل تاملی دارن. (سیلک رود یک dark web برای خرید و فروش مواد مخدر

- بیشتر
کاربر ۳۵۶۶۰۹۳
۱۴۰۲/۱۲/۰۳

بسیار عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۷۵۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۵۰۰
۵۲,۸۵۰
۳۰%
تومان