دانلود و خرید کتاب پایان یک نقش جلال توکلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پایان یک نقش اثر جلال توکلی

کتاب پایان یک نقش

نویسنده:جلال توکلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پایان یک نقش

کتاب «پایان یک نقش» نوشتۀ جلال توکلی است و  انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پایان یک نقش

رژیم صهیونیستی اگرچه با استفاده از تبلیغات وسیع و گسترده و در اختیار داشتن همه‌جانبۀ رسانه‌ها سعی دارند که چهره‌ای موفق و آرمانی از اسرائیل را به نمایش بگذارند، از درون درگیر تناقضات، ناامیدی و سرخوردگی هستند. تاکنون اکثر آثار ادبی با نگاه بیرونی به جنایات صهیونیست‌ها اشاره داشتند. رمان پایان یک نقش از طریق یک روایت متفاوت و خوش‌خوان دربارۀ زندگی یک زن، به ساختار داخلی صهیونیسم می‌پردازد.

داستان با یک بازجویی آغاز می‌شود. متهم بازیگری است که مستأصل نشسته است و با بازجویش حرف می‌زند. همان ابتدا معلوم می‌شود که زن متهم به قتل کارگردان است. در طول داستان بارها جملۀ من کی‌ام؟ تکرار می‌شود. هانا شخصیت اصلی داستان دائم با این سؤال روبه‌رو می‌شود. برای خودش هم پاسخ به چنین سؤالی عرق‌ریزان روح توصیف می‌شود. بعد از اینکه بازجو حرفی از اَرض موعود به میان می‌آورد، خواننده متوجه می‌شود که شخصیت‌های داستان یهودی‌اند. هانا، روزهای کودکی‌اش را به یاد می‌آورد که بارها به دنبال اَرض موعود نقشه را می‌گشت و همچنین پدرش را که با رنگ سرخ آن را روی نقشه مشخص می‌کرد و به دیوار اتاق او و برادر کوچکش می‌زد. بازجویی از هانا ادامه دارد تا اینکه بازجو نام جوان عرب و مسلمانی به اسم فرحان را می‌آورد.

نویسنده در رمان پایان یک نقش تلاش می‌کند از طریق روایت داستان یک زن تاریخچه‌ای دربارۀ رژیم صهیونیستی ارائه دهد. او همچنین به بحران صهیونیسم و مسائل و مشكلات داخلی آن‌ها اشاره می‌کند. جلال توکلی در توصیف حالات و رفتارهای بازجو از طنزی ظریف استفاده می‌کند تا بتواند نگاه دگم صهیونیست‌ها را نشان دهد و افکار پوچ آن‌ها را نمایان کند. هانا، شخصیت اصلی که داستان را روایت می‌کند نماد انسان‌های مبهوت و خسته از دروغ و جنگ صهیونیست‌هاست، نمایندۀ تمام کسانی است که با بحران هویت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. او هم در زندان و پشت میله‌ها به سر می‌برد و هم ذهنش زندانی افکار پوسیده است. 

خواندن کتاب پایان یک نقش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران داستان‌ها و رمان‌های فارسی با محوریت فلسطین پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جلال توکلی

جلال توکلی نویسندۀ معاصر در سال ۱۳۴۸ متولد شد و در رشتۀ مرمت آثار تاریخی تحصیل کرد. او رئیس مرکز اسناد و کتابخانه‌های میراث فرهنگی استان یزد و همچنین مسئول بخش داستان حوزه هنری استان یزد است. مجموعه داستان «آن خال» جلال توکلی برگزیدۀ هفتمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری شد. رمان «ریاح» اولین رمان او دربارۀ فلسطین است که در جشنواره دوسالانه قلم زرین تقدیر شد. « افسانه گوهر عمر»، « چشم‌ها، آن چشم‌ها» و «بال‌های زخمی» از دیگر آثار او به شمار می‌روند.

بخشی از کتاب پایان یک نقش

«بازجو شق و رق می‌ایستد. دود سینه‌اش را بیرون می‌دهد و سینه‌اش را صاف می‌کند و برایم سخنرانی می‌کند: «ما باید با یک دست سلاح ـ دست راستش را بالا می‌آورد ـ و با یک دست تورات ـ دست چپش را بالا می‌آورد ـ به دنبال مرزهای کتاب مقدس باشیم ؛ همون قلمرو آرمانی دولت یهود، به امید استقرار مجدد پادشاهی داوود و سلیمان. البته، چون سه تا دست نداریم، ترجیح می‌دیم فعلاً به جای بیل یا کُلنگ سلاح به دست بگیریم. بعد، دوباره لحنش را عوض می‌کند و می‌گوید: «حتی فکرش هم من رو به وجد می‌آره. اون وقت دانشجوی آموزشگاه باستان‌شناسی دانشگاه تل‌آویو...» پُک محکمی به سیگارش می‌زند و می‌گوید: «تو باستان‌شناسی رو ول کردی، چون شک کرده بودی. به وعدهٔ الهی در تلمود شک کرده بودی. چرا به مام میهن شک کردی، هانای عزیز؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱۹۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
۵۱,۸۰۰
۳۰%
تومان