دانلود و خرید کتاب روابط ایران و روسیه بعد از انقلاب اسلامی در ایران امید عزتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روابط ایران و روسیه بعد از انقلاب اسلامی در ایران اثر امید عزتی

کتاب روابط ایران و روسیه بعد از انقلاب اسلامی در ایران

نویسنده:امید عزتی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روابط ایران و روسیه بعد از انقلاب اسلامی در ایران

کتاب روابط ایران و روسیه بعد از انقلاب اسلامی در ایران همراه با مروری بر تاریخچه روابط ایران و روسیه نوشتهٔ امید عزتی است و انتشارات هورین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب روابط ایران و روسیه بعد از انقلاب اسلامی در ایران

کتاب روابط ایران و روسیه بعد از انقلاب اسلامی در ایران ۲۲۶ صفحه و ۵ فصل دارد که فصل اول مروری کوتاه بر تاریخچه روابط ایران و روسیه (از قرن نهم تا پوتین) است. فصل دوم به بررسی روابط اقتصادی ایران و روسیه می‌پردازد. فصل سوم دربارهٔ روابط ایران و روسیه پس از جنگ سرد. توضیح می‌دهد. عنوان فصل چهارم محور ایران و روسیه در ژئوپلیتیک جدید خاورمیانه است که روابط ایران و روسیه را در شرایط جدید جهانی مورد بحث قرار می دهد و اما فصل پنجم چالش‌ها، تنش‌ها،محدودیت‌ها و فرصت‌ها برای آینده‌ٔ دو کشور را بیان می کند. 

دربارهٔ روابط کنونی ایران و روسیه دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانیم این دیدگاه‌ها را به سه دسته تقسیم کنیم. یکی دیدگاه خوش‌بین به روابط ایران و روسیه، دومی که مقابل دیدگاه اول است دیدگاه بدبین به روابط ایران و روسیه است و اما نظر سومی که می‌گوید دو دیدگاه قبلی خیلی کلی و خیلی سنتی هستند و در چارچوب فضای تئوریک دوره جنگ سرد قرار دارند. این دیدگاه می‌گوید باید از این فضا بیرون آمد و به روابط ایران و روسیه در شرایط فعلی نگاه کرد که سه رکن اساسی دارد: ایران در دورۀ جمهوری اسلامی، روسیۀ جدید و شرایط جدید جهانی. اگر ما تعریف درستی از این سه رکن داشته باشیم می‌توانیم برداشت درستی از روابط ایران و روسیه داشته باشیم.

خواندن کتاب روابط ایران و روسیه بعد از انقلاب اسلامی در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید و دوست دارید در مورد تاریخچه روسیه و روابط این کشور با ایران بیشتر بدانید، این کتاب برای شماست. این کتاب دربارهٔ سه دیدگاه اصلی که در مورد روابط ایران و روسیه وجود دارد توضیح داده و به شما کمک می کند به برداشت درستی از روابط ایران و روسیه برسید و اسیر دیدگاه های کلاسیک و سنتی نشوید.

بخشی از کتاب روابط ایران و روسیه بعد از انقلاب اسلامی در ایران

«کمونیست‌ها که کنترل مرئی و نامرئی شوراها را به دست داشتند، به دو گروه اکثریت (بلشویک) و اقلیت (منشویک) تقسیم شدند. در آوریل ۱۹۱۷ لنین رهبر بلشویک‌ها از تبعید به روسیه بازگشت و با شعار «صلح، نان، زمین» که بیانگر خواست‌های مردم بود علیه دولت موقت به مقابله پرداخت؛ مبارزه‌ای که در ۷ نوامبر با پیروزی لنین پایان یافت. بلشویک‌ها نام «حزب کمونیست اتحاد شوروی» بر خود نهادند و قدرت را به دست گرفتند.»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان