دانلود و خرید کتاب داده ‌کاوی پگاه نوائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داده ‌کاوی اثر پگاه نوائی

کتاب داده ‌کاوی

معرفی کتاب داده ‌کاوی

کتاب داده کاوی نوشتۀ پگاه نوایی، محمدکاظم بشکنی و حامد گروسی و حاصل ویراستاری سحر اسکندری است. انتشارات هورین این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب داده کاوی

داده کاوی، علم کشف دانش از داده است. حوزه‌های کاربردی علم داده‌کاوی به‌اندازۀ وسعت معنای لغویِ داده، وسیع بوده و از تنوع بسیار بالایی برخوردار است؛ به‌عنوان نمونه می‌توان به حوزه‌های مالی (بانک و بیمه و بورس)، حوزه‌های پزشکی، آزمایشگاهی، بهداشتی، سیاسی، اطلاعاتی، امنیتی و نظامی، حوزه‌های ارتباطاتی و مخابراتی، حوزه‌های بازاریابی و فروش اشاره کرد. این علم از جمله علومی است که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا، در مقاطع گوناگون و به‌ویژه در مقطع کارشناسی‌ارشد به‌عنوان درسی اصلی تدریس می‌شود. به‌دلیل توانایی ویژۀ علم داده‌کاوی در کاوش داده‌های واقعی و کشف نظم حاکم بر آن‌ها، پرداختن به این علم بدون دقت به جنبه‌های کاربردی آن، بی‌توجهی به اصل این علم بوده و نمی‌تواند ارزش واقعی آن را برای مخاطبان و استفاده‌کنندگان از داده کاوی مشخص کند.

خواندن کتاب داده کاوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران علوم کامپیوتر مناسب است.

بخشی از کتاب داده کاوی

«مفاهیم داده کاوی

داده

به‌احتمال زیاد کلمه داده را بارها شاید در مدرسه دانشگاه، محل کار یا در اخبار شنیده‌اید؛ شاید هم در اینترنت با آن مواجه شده باشید. اگر دانشمند داده هستید یا قصد دارید در حوزه‌های مهم ریاضی و علوم کامپیوتر مثل رشته علم داده. داده کاوی، تحلیل داده پایگاه‌داده و بسیاری از موارد دیگر فعالیت کنید قطعاً تمام حرفه شما به داده‌ها بستگی دارد. داده منبعی تا محدود و بیکران است و در همه جای جهان یافت می‌شود؛ اما به‌هرحال استفاده از اصطلاح «داده» گاهی می‌تواند سردرگمی ایجاد کند و تقریباً هر شخصی ممکن است در خصوص اینکه داده چیست نظر متفاوتی داشته باشد. از زمان اختراع کامپیوتر، اصطلاح داده برای اشاره به اطلاعات کامپیوتری به‌وفور مورداستفاده قرار گرفته است. این اطلاعات یا در حال انتقال هستند یا ذخیره می‌شوند، اما این تنها تعریف داده و تنها مفهوم آن نیست. انواع داده دیگری هم وجود دارد. داده می‌تواند متن باشد یا شامل اعدادی شود که روی کاغذ نوشته می‌شوند. همچنین داده می‌تواند بایت‌ها و بیت‌های داخل حافظه دستگاه ای الکترونیکی باشد. حتی حقایق ذخیره شده در ذهن انسان را هم می‌توان داده نامید. در ادامه، به‌صورت دقیق‌تر به سؤال داده چیست پاسخ می‌دهیم. داده به هر مجموعه‌ای از حقایق آمار یا اطلاعاتی اطلاق می‌شود که ذخیره می‌شود و برای تجزیه‌وتحلیل یا به‌عنوان مرجع استفاده می‌شود داده می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد و معمولاً به‌صورت ساختاریافته یا بدون ساختار سازماندهی می‌شود، داده‌ها مینایی را برای درک الگوها روندها و روابط فراهم می‌کنند و ما را قادر می‌کند تا بینش‌های ارزشمندی به دست آوریم و تصمیم‌های آگاهانه بگیریم به‌عبارت‌دیگر داده انواع مختلفی از اطلاعات خام است که معمولاً به شکل خاصی قالب‌بندی می‌شود گاهی به موارد جمع‌آوری شده‌ای که هنوز هیچ تغییری روی آنها انجام نشده است داده می‌گویند و گاهی هم پس از انجام برخی تغییرات، سازمان‌دهی‌ها و ساختاردهی‌ها همچنان به آنها داده گفته می‌شود. در اصل مفهوم «داده» و «اطلاعات با هم تفاوت دارند؛ اما معمولاً این دو اصطلاح را به‌جای هم استفاده می‌کنند. تمام نرم‌افزارها به دو بخش اصلی برنامه‌ها و داده تقسیم می‌شوند. برنامه‌ها مجموعه‌هایی از دستورالعمل‌هایی هستند که از آنها برای تغییردادن و کار روی داده‌ها استفاده می‌شود.

 علم داده برای آسان‌تر شدن کار با داده‌ها به کار می‌رود. علم داده رشته‌ای است که در آن دانش، ریاضی مهارت‌های برنامه‌نویسی حوزه‌های تخصصی، روش‌های علمی، الگوریتم‌ها، فرایندها و سیستم‌ها برای استخراج دانش قابل‌اجرا و بینش‌هایی، هم از داده‌های ساختارمند و هم از داده‌های بدون ساختار استخراج می‌شود و سپس، دانش گردآمده از آن داده‌ها در بازه وسیعی از کاربردها و دامنه‌ها به کار گرفته می‌شود. در ادامه بیشتر به علم داده پرداخته خواهد شد، اما پیش از آن لازم است بیشتر و دقیق‌تر به چیستی داده تعریف دقیق‌تر آن پرداخته شود در محاسبات داده می‌تواند به‌صورت متن‌ها، سندها، تصاویر، صوت یا صدا ویدئو و سایر موارد باشد در سطح، ابتدایی دیتا یا داده گروهی از صفرها و یک‌ها به‌حساب می‌آید. در علم آمار داده‌ها به‌عنوان حقایق یا پیکره‌هایی تعریف می‌شوند که می‌توان از آنها جمع‌بندی‌ها و نتیجه‌گیری‌هایی را به دست آورد افراد حرفه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات داده‌ها را به‌عنوان موجودیت‌ها و صفت‌ها تعریف می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان