دانلود و خرید کتاب داستان ربوبیت و سه نیایش مسعود ریاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان ربوبیت و سه نیایش اثر مسعود ریاعی

کتاب داستان ربوبیت و سه نیایش

نویسنده:مسعود ریاعی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب داستان ربوبیت و سه نیایش

کتاب داستان ربوبیت و سه نیایش به‌قلم مسعود ریاعی را انتشارات عصر کنکاش منتشر کرده است. این کتاب دربرگیرندهٔ ترجمهٔ فارسی دعاهای ابوحمزهٔ ثمالی، کمیل و عرفه است.

درباره کتاب ربوبیت و سه نیایش

ربوبیت از صفات فعل خداوند، به‌معنای تدبیر و ادارهٔ امور عالم است؛ امری که انبیا و اولیای الهی و پس از ایشان، مفسران و متفکران در تفهیم آن بسیار کوشیده‌اند. کتاب داستان ربوبیت و سه نیایش به‌قلم مسعود ریاعی، نخست به بررسی بعضی آیات قرآن درمورد ربوبیت و پس از آن ترجمهٔ سه دعای ابوحمزهٔ ثمالی، کمیل و عرفه پرداخته است.

خواندن کتاب ربوبیت و سه نیایش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتب ادعیه و مناجات از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب ربوبیت و سه نیایش

« استغفرالله ربی و اتوب الیه

 بدان که این مقال از یک استغفرالله ربی و اتوب الیه آغاز شد. خوفی بود و شبی بود و یک احساس آشنا که رعد و طوفانی آن را به ثبت نشاند. و طوفان و رعدْ واقعی بود و چه شبی بود؛ بیم بود و امید بود و دو لب بود که بی‌اختیار بر فرودآمدگان تمام‌کننده سلامْ وِرد می‌کرد. به‌واقع وقت روبه‌اتمام است و کار این انسان ناهوشیار عصیانگر که حتی عصیانش در رویایی بوده است، تمام! و این درست است و یقینی! زیرا وقت همیشگی نبود و اجلٌ مُسمی نام داشت. «لقد جاء اشراطُها» که نشانه‌هایش آمده است. پس آن‌چه باید نوشته شود، نوشته شد. چه نه قصد بود و نه دست، هر چه بود «او» بود. «استغفر» ظاهراً فعل من است (یا فعل توست وقتی که تو بگویی) با این فعل من طلب‌کننده‌ام، من شروع‌کننده‌ام، من چیزی خواسته‌ام، منِ متکلم. بخشش و گذشت از الله طلبیده‌ام. اما این آدمیزاده که هنوز الله را نمی‌داند کیست و چیست. ذاتش را نمی‌شناسد، فهم نکرده است و «بی‌معرفت» ایمانی در کار نیست. پس این جمله کدام طلب را با کدام شناخت می‌طلبد؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷۹۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان